چهارشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 5 February, 2025
مجله ویستا
نتردام دو پاری - Notre Dame De Paris
سال تولید : ۱۹۵۶
کشور تولیدکننده : فرانسه و ایتالیا
محصول : روبر حکیم و ریمون حکیم
کارگردان : ژان دلانوآ
فیلمنامهنویس : ژاک پرهور و ژان اورانش، برمبنای رمانی نوشته ویکتور هوگو.
فیلمبردار : میشل کلبر.
آهنگساز(موسیقی متن) : ژرژ اوریک.
هنرپیشگان : آنتونی کوئین، جینا لولوبریجیدا، ژان دانه و آلن کونی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۷ دقیقه.
"اسمرالدا" (لولویجیدا)، کولی معرکه گیر پاریس، دلباخته افسری جوان (دانه) از طبقه اشراف شده و به عشق یک کشیش (کونی) و محبتهای ناقوسزن گوژپشت کلیسای نتردام، "کازیمودو" (کوئین)، بیاعتناست. کشیش بر اثر حسادت به جان افسر سوءقصد میکند که ناکام میماند؛ اما باعث دستگیری و محاکمه "اسمرالدا" بهعنوان جادوگر میشود. در زمان اجرای حکم، "کازیمودو"، "اسمرالدا" را نجات میدهد و به حریم امن داخل کلیسای نتردام میبرد...
٭ رمان جذاب و پرآوازه هوگو بارها به فیلم درآمده و تماشاگری که نسخههای قدیمیتر از این اثر دلانوآ را دیده، به سختی میتواند دست به مقایسه نزند و در نهایت برتری را متعلق به نخسههای قدیمیتر لانچینی (ولاس وورسلی، ۱۹۲۳) و چارلز لاتن (ویلیام دیترله، ۱۹۳۹) نداند. اینجا بازیها، دکورها و فضا (با اینکه فیلم را خود فرانسویها ساختهاند) به تمامی از رمان هوگو فاصله میگیرند و کارگردانی دلانوآ نیز که بیشتر در خدمت نمایش پرخرج بودن تهیه فیلم است، حتی از تعریف قصه هم عاجز است.
کشور تولیدکننده : فرانسه و ایتالیا
محصول : روبر حکیم و ریمون حکیم
کارگردان : ژان دلانوآ
فیلمنامهنویس : ژاک پرهور و ژان اورانش، برمبنای رمانی نوشته ویکتور هوگو.
فیلمبردار : میشل کلبر.
آهنگساز(موسیقی متن) : ژرژ اوریک.
هنرپیشگان : آنتونی کوئین، جینا لولوبریجیدا، ژان دانه و آلن کونی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۷ دقیقه.
"اسمرالدا" (لولویجیدا)، کولی معرکه گیر پاریس، دلباخته افسری جوان (دانه) از طبقه اشراف شده و به عشق یک کشیش (کونی) و محبتهای ناقوسزن گوژپشت کلیسای نتردام، "کازیمودو" (کوئین)، بیاعتناست. کشیش بر اثر حسادت به جان افسر سوءقصد میکند که ناکام میماند؛ اما باعث دستگیری و محاکمه "اسمرالدا" بهعنوان جادوگر میشود. در زمان اجرای حکم، "کازیمودو"، "اسمرالدا" را نجات میدهد و به حریم امن داخل کلیسای نتردام میبرد...
٭ رمان جذاب و پرآوازه هوگو بارها به فیلم درآمده و تماشاگری که نسخههای قدیمیتر از این اثر دلانوآ را دیده، به سختی میتواند دست به مقایسه نزند و در نهایت برتری را متعلق به نخسههای قدیمیتر لانچینی (ولاس وورسلی، ۱۹۲۳) و چارلز لاتن (ویلیام دیترله، ۱۹۳۹) نداند. اینجا بازیها، دکورها و فضا (با اینکه فیلم را خود فرانسویها ساختهاند) به تمامی از رمان هوگو فاصله میگیرند و کارگردانی دلانوآ نیز که بیشتر در خدمت نمایش پرخرج بودن تهیه فیلم است، حتی از تعریف قصه هم عاجز است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست