یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
نتردام دو پاری - Notre Dame De Paris
سال تولید : ۱۹۵۶
کشور تولیدکننده : فرانسه و ایتالیا
محصول : روبر حکیم و ریمون حکیم
کارگردان : ژان دلانوآ
فیلمنامهنویس : ژاک پرهور و ژان اورانش، برمبنای رمانی نوشته ویکتور هوگو.
فیلمبردار : میشل کلبر.
آهنگساز(موسیقی متن) : ژرژ اوریک.
هنرپیشگان : آنتونی کوئین، جینا لولوبریجیدا، ژان دانه و آلن کونی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۷ دقیقه.
"اسمرالدا" (لولویجیدا)، کولی معرکه گیر پاریس، دلباخته افسری جوان (دانه) از طبقه اشراف شده و به عشق یک کشیش (کونی) و محبتهای ناقوسزن گوژپشت کلیسای نتردام، "کازیمودو" (کوئین)، بیاعتناست. کشیش بر اثر حسادت به جان افسر سوءقصد میکند که ناکام میماند؛ اما باعث دستگیری و محاکمه "اسمرالدا" بهعنوان جادوگر میشود. در زمان اجرای حکم، "کازیمودو"، "اسمرالدا" را نجات میدهد و به حریم امن داخل کلیسای نتردام میبرد...
٭ رمان جذاب و پرآوازه هوگو بارها به فیلم درآمده و تماشاگری که نسخههای قدیمیتر از این اثر دلانوآ را دیده، به سختی میتواند دست به مقایسه نزند و در نهایت برتری را متعلق به نخسههای قدیمیتر لانچینی (ولاس وورسلی، ۱۹۲۳) و چارلز لاتن (ویلیام دیترله، ۱۹۳۹) نداند. اینجا بازیها، دکورها و فضا (با اینکه فیلم را خود فرانسویها ساختهاند) به تمامی از رمان هوگو فاصله میگیرند و کارگردانی دلانوآ نیز که بیشتر در خدمت نمایش پرخرج بودن تهیه فیلم است، حتی از تعریف قصه هم عاجز است.
کشور تولیدکننده : فرانسه و ایتالیا
محصول : روبر حکیم و ریمون حکیم
کارگردان : ژان دلانوآ
فیلمنامهنویس : ژاک پرهور و ژان اورانش، برمبنای رمانی نوشته ویکتور هوگو.
فیلمبردار : میشل کلبر.
آهنگساز(موسیقی متن) : ژرژ اوریک.
هنرپیشگان : آنتونی کوئین، جینا لولوبریجیدا، ژان دانه و آلن کونی.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۷ دقیقه.
"اسمرالدا" (لولویجیدا)، کولی معرکه گیر پاریس، دلباخته افسری جوان (دانه) از طبقه اشراف شده و به عشق یک کشیش (کونی) و محبتهای ناقوسزن گوژپشت کلیسای نتردام، "کازیمودو" (کوئین)، بیاعتناست. کشیش بر اثر حسادت به جان افسر سوءقصد میکند که ناکام میماند؛ اما باعث دستگیری و محاکمه "اسمرالدا" بهعنوان جادوگر میشود. در زمان اجرای حکم، "کازیمودو"، "اسمرالدا" را نجات میدهد و به حریم امن داخل کلیسای نتردام میبرد...
٭ رمان جذاب و پرآوازه هوگو بارها به فیلم درآمده و تماشاگری که نسخههای قدیمیتر از این اثر دلانوآ را دیده، به سختی میتواند دست به مقایسه نزند و در نهایت برتری را متعلق به نخسههای قدیمیتر لانچینی (ولاس وورسلی، ۱۹۲۳) و چارلز لاتن (ویلیام دیترله، ۱۹۳۹) نداند. اینجا بازیها، دکورها و فضا (با اینکه فیلم را خود فرانسویها ساختهاند) به تمامی از رمان هوگو فاصله میگیرند و کارگردانی دلانوآ نیز که بیشتر در خدمت نمایش پرخرج بودن تهیه فیلم است، حتی از تعریف قصه هم عاجز است.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب دولت سیزدهم دولت مجلس شورای اسلامی مجلس جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور گشت ارشاد رئیسی امام خمینی سیدابراهیم رئیسی جنگ
تهران وزارت بهداشت آتش سوزی قتل شهرداری تهران پلیس سیل کنکور فضای مجازی زنان پایتخت سازمان سنجش
خودرو بازار خودرو هوش مصنوعی قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن ارز تورم ایران خودرو
سریال تلویزیون مهران مدیری سینمای ایران سینما کیومرث پوراحمد موسیقی سریال پایتخت فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم کتاب
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا یمن
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران سپاهان تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول
تبلیغات ناسا اپل سامسونگ فناوری نخبگان بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل