چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
مشترینوازی ابزار کارآمد پیشتازان بازار
مشترینوازی یعنی توجه ویژه به دیدگاه مشتریان و تحویل دادن چیزی كه آنها خواستهاند نه آن چیزی كه در بازار آماده است. مشتریان خواهان راهنماییهای كارشناسی هستند و میل دارند با دقت و شكیبایی با آنها رفتار شود.
پیشتازان بازار، نه بر اساس خواستهء بازار، كه بنا به نیاز و خواستهء مشتری آماده میشوند. بزرگترین سرمایهء شركتهای مشترینواز، وفاداری مشتریان آنهاست و برای نگهداری پیروزمندانهء آنها نیاز به اطلاعات مشخص، گسترده و هماهنگ شده از تكتك مشتریان دارند. اینگونه شركتها داد و ستد خود را از راه ایجاد رابطهء نیكو با مشتری پیش میبرند.
به عبارت دیگر، تمركز بر نیاز مشتری و فداكاری در راه برآوردن آن، راهكار اصلی شركتهای مشترینواز است. ویژگی برجسته و همگانی اینگونه شركتها، زنجیرهای از خدمات بیمانند و گسترده در زمینهء آموزش و كمكهای ضروری است تا مشتری بتواند از محصول یا خدمت دریافت داشته، بهرهگیری بهینه كرده و همیشه این پرسش برای مشتری به وجود آید كه «چرا شركتهای دیگر این كار را نمیكنند؟»
برای پیشتازی باید خود را به خطر انداخت تا مشتری پیروز شود. خبرگی در زمینهء شناخت مشتری و كسب و كار او و یافتن راهحلهای مناسب برای مشتری، از ویژگیهای شركتهای مشترینواز است. برای این شركتها معیار و پیروزی، تنها «میزان پیروزی مشتری» خواهد بود.
در شركتهای مشترینواز، كاركنانی مطلوبیت بیشتری دارند كه دارای مهارتها و خبرگی لازم برای دگوگونسازی كار مشتریان باشند; انسانهایی انعطافپذیر، سازگار و صاحب هنرهای گوناگون كه میتوانند هرگونه خدمت عادی و غیرعادی را به مشتریان ارایه دهند.
نكتهء جالب توجه این شركتها داراییهای مجازی آنهاست. ارزش این شركتها نه در داراییها بلكه، در قدرت هماهنگ ساختن مهارتها و حل مشكلات مشتریان نهفته شده است. دیدگاه كلان در این شركتها حاكم است. یك مشتری با دوام برای آنها سرمایه است و یك مشتری دفعی (یكباره)، هدر دادن سرمایهگذاریمحسوب میشود. ارزش بیمانندی كه این شركتها ارایه میدهند همانا حل كامل مسایل مشتریان است كه به آنها عرضه میدارند.
شركتهای مشترینواز، تواناییهای نهفتهء مشتریان را یافته و به كار میگیرند تا از این راه بر درآمد خود نیز بیفزایند. هر ریال اضافهای كه نسبت به دیگران میگیرند ارزشآفرین است. داشتن یك راهحل پایه، ایجاد یك شركت كاملا پیروزمند و پیشتاز است.
روند كار این پیشتازان برخلاف بازاریابی انبوه است. شركت باید خود به گزینهء مشتری دست زند، زیرا نباید به بازارهایی كه توانایی خدمت در آنها كم یا ضعیف است وارد شود. این شركتها مشتریان خود را انتخاب میكنند و بعد ارتباطات خود را با آنها غنا و عمق میبخشند.
●سخن آخر
چگونه میتوان گوی سبقت را از دیگران ربود؟ پاسخ این است كه ارزش خاصی را كه توان عرضهء آن را به مشتری دارید برگزینید و به بازار آورید; الگوی عملیاتی كارآمدی كه تولید ارزش را شدنی میسازد انتخاب و به كار گیرید. با گسترش و بهسازی پیوسته و هر سالهء ارزش برگزیده، بازار را در چنگ نگه دارید.
و سوالاتی كه باید به آنها پاسخ گویید:
جایگاه كنونی شركت در كجا قرار دارد؟ مشتریان به چه چیز به عنوان یك ارزش مینگرند؟ آیا رقبا میتوانند با شتاب چیز برتری ارایه كنند؟ شركت باید چه دگرگونیهایی را ایجاد كند؟ساختار آیندهء شركت چگونه باید باشد و...
پیشتاز ماندن كاری تمام وقت است. گاهی باید با موفقیتها هم به مبارزه برخاست، قبل از اینكه رقبا این كار را بكنند!
دكتر فاطمه احسان
منبع : روزنامه سرمایه
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس احمد وحیدی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم قوه قضائیه خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
روز معلم تهران آموزش و پرورش قوه قضاییه شهرداری تهران سازمان هواشناسی فضای مجازی سلامت پلیس دستگیری شورای شهر تهران شورای شهر
بانک مرکزی خودرو حقوق بازنشستگان قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا ایران خودرو سایپا دلار مالیات چین بازار خودرو
تلویزیون سریال سعید آقاخانی سینمای ایران سینما نون خ موسیقی تئاتر دفاع مقدس فیلم کتاب رسانه ملی
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان ترکیه افغانستان
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید سپاهان تراکتور بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ برتر فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا تسلا اپل اینستاگرام فناوری همراه اول آیفون گوگل
داروخانه خواب دیابت مسمومیت کاهش وزن چاقی سلامت روان بارداری آلزایمر