جمعه, ۱۸ آبان, ۱۴۰۳ / 8 November, 2024
مجله ویستا
همیشه بتمن - Batman Forever
سال تولید : ۱۹۹۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : پیتر مکگره گور اسکات و تیم برتن
کارگردان : جوئل شوماکر
فیلمنامهنویس : لی بچلر، جانت اسکات بچلر و آکیوا گلدزمن، برمبنای داستانی نوشته لیبچلر و جانت اسکات بچلر از شخصیتهائی خلق شده توسط باب کین.
فیلمبردار : استیون گلدبلات
آهنگساز(موسیقی متن) : الیوت گلدنتال
هنرپیشگان : وال کیلمر، تامی لی جونز، جیم کاری کریس اودانل، نیکول کیدمن، مایکل گوگ، پت هینگل، دروباریمور، اد بگلی جونیر و رنه اوبرژونوآ.
نوع فیلم : رنگی.
صدا : ۱۲۲ دقیقه.
تلاش اصلی "بتمن" (کیلمر) معطوف متوقف ساختن اقدامات تبهکارانه "هاروی دو چهره" (جونز) است. او در قالب "برون وین" سرپرستی نوجوان آکروباتبازی به نام "دیک گریسن" (اودانل) را که خانوادهاش توسط "دو چهره" به قتل رسیدهاند، به عهده میگیرد. "دیک" چندی بعد در قالب نقابداری به نام "رابین" به یاری "بتمن" میآید. "وین" به "دکتر چیس مریدیان" (کیدمن)، روانشناسی که در پی کشف منشاء ناراحتیهای روانی او است، دل میبازد. حال آنکه خود "چیس" به "بتمن" علاقهمند است. مخترعی روانبیمار به نام "ادوارد نیگما" (کاری) که برای "وین" کار میکند، وقتی اختراعات جنونآمیزش به جائی نمیرسند، بدل به شروری به نام "معماگو / ریدلر" شده و با "هاروی دو چهره" برای کشف هویت واقعی "بتمن" متحد میشوند. "بتمن" در درگیری پایانی آن دو را نابود میسازد...
٭ همیشه بتمن بش از آنکه یک فیلم باشد، یک ماشین بازاریابی / تجاری کاملاً منظم به شمار میآید که نحوه کار کردش (سعی در ارضای طبقات مختلف تماشاگران، به هر شکل) از شیوه انتخاب بازیگران هویداست. حرکتهای دیوانهوار کاری برای جوانان، شادابی اودانل برای نوجوانان، جونز برنده اسکار در نقشی منفی برای تماشاگران میانسال و حضور جذاب کیدمن که تماشاگران مذکر و مؤنث را به یک اندازه جلب میکند. فیلم برخلاف دو قسمت قبلی (بتمن، ۱۹۸۹ و بتمن باز میگردد، ۱۹۹۲، هر دو ساخته تیم برتن) از درون تهی است: عدم پرداخت انگیزههای "دو چهره" و "معماگو"، از کار در نیامدن شخصیت "رابین"، و رابطه عاطفی سطحی کیلمر / کیدمن که در طرح مثلث عشقی "بتمن / چیس مریدیان / بروس وین"، بیشتر یادآور ترکیب "سوپرمن / لوئیس لین / کلارک کنت" است و از هر نظر با تلخی عمیق رابطه دوگانه "بروس / بتمن" ـ "سلینا / زن گربهای" بتمن باز میگردد فاصلهای بعید دارد، همگی دلایلی بر این مدعایند. سبک بصری فیلم نیز با کاربرد افراطی رنگهای متقارن، بیشتر یادآور دیک تریسی وارنبیتی (۱۹۹۰) است تا بتمنها.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست