چهارشنبه, ۱۰ بهمن, ۱۴۰۳ / 29 January, 2025
مجله ویستا
صنعت کفش ایران بر سر دوراهی استراتژیک؟!
در قرن بیست و یکم مدیران با چالشهای گستردهای رو بهرو هستند. گرایش به سمت جهانیشدن، افزایش تغییر و تحولات تکنولوژی، مشتریمداری، کاهش عمر محصول و... شدت و تنوع رقابت بین سازمانها را افزایش داده است. یک مدیر، امروزه نه تنها باید بازارهای داخلی را بشناسد، بلکه باید در بازارهای خارجی و در برابر رقبیان ناآشنا نیز آمادگی انجام کار را داشته باشد. افزایش گرایش به سمت جهانی شدن از قدرت بسیار زیاد تکنولوژی ریشه میگیرد، که صنایع را شکلدهی مجدد کرده و روشهای رقابت کردن را عمیقاً تحتتأثیر قرار داده است. این دو نیرو یعنی جهانی شدن و تکنولوژی به همراه چالش جدید مشتریمداری، مشکل جدیدی از رهبری را میطلبد.
لذا ضروری است که مدیران، آمادگی اداره تغییرات، در محیط پویا و متغیر را داشته باشند و سازمانها نیز برای ایجاد تغییر در جهت بهبود کارها تلاش کنند. در غیر اینصورت موجودیت و بقای خود را دستخوش تهدید و نابودی قرار میدهند، بنابراین برای اینکه سازمانها بتوانند از گرداب جان سالم بهدر ببرند، باید پیوسته با امواجی سهمگین از تغییرات دائمی روبهرو شوند.
غلامرضا عباسی
منبع : جامعه مديران و متخصصين صنعت کفش ايران
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست