چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
بررسی ال.۹۰ از سوی مجلههای اروپائی
مجلات اشپیگل و تاپ گیر دو مجلهای هستند که این خودرو را مورد نقد و بررسی فنی اقتصادی قرار دادهاند. تاپ گیر لوگان را ارزانترین خودروی اروپا خوانده و بهدست آمدن چنین قیمتی را کمی عجیب عنوان کرده است. این مجله با اشاره به اینکه احتمالاً این خودرو بهدلیل سختپسند بودن انگلیسیها و ذائقهٔ اشرافی این مردم چندان در انگلستان طرفدار نداشته باشد اما این خودرو را از امیدهای رنو - نیسان برای باز کردن جای خود در بازار اقشار متوسط اروپا عنوان کرده است. این مجله آورده است: قشر متوسط اروپائی طرفدار پروپا قرص لوگان خواهند بود. این مجله در ادامه آورده است: این خودرو در کارخانهٔ داچیا از کارخانههای اقماری رنو - نیسان تولید میشود. خودروی لوگان یک خودروی پنجنفرهٔ خانوادگی مدرن بوده که ظرفیت حمل پنج سرنشین را دارد و از این نظر شباهت زیادی به مگان دارد. اما قیمت خودرو مگان که پرفروشترین خودروی اروپا در سال ۲۰۰۳ بوه ۳ برابر بیشتر نسبت به لوگان را هماکنون دارا است. این مجله آورده است: رنو با وجود پرداخت ۳۳۰۰ یورو مالیات برای خودروی لوگان، این خودرو را با قیمت ۵ هزار پوند وارد بازار انگلستان میکند. مجلهٔ اشپیگل چاپ هامبورگ نیز لوگان را جواب رنو به بازار میداند. این مجله نوشته است: این خودرو که اواخر سپتامبر ۲۰۰۴ وارد بازار شده است در مدت زمان کوتاهی لوگان را به رکورددار فورش تبدیل کرده است. تا کنون بیش از ۳۰ هزار دستگاه برای تولید این خودرو سفارش گرفته است.
این مجله ادامه میدهد: ال.۹۰ که برای بازارهای شرق و مرکز اروپا و خاورمیانه و احتمالاً چین طراحی شده، بهطور غیررسمی در بازار آلمان نیز وجود دارد. البته ورود رسمی آن به این کشور اواسط سال ۲۰۰۵ خواهد بود. این خودرو برای آلمان با قیمت ۷۵۰۰ یورو و با موتور قویتر و امکان متفاوت عرضه میشود.
کارشناسان انتقاد مهمی را نسبت به مدل اولیهٔ این خودرو مطرح کردهاند، آنها میگویند: لوگان با آنکه دارای ترمز ABS است اما دارای سیستم پایداری ESP نست. مجلهٔ انگلیسی دیگری علت قیمت فوقالعاده پائین لوگان را به طراحی ماهرانهٔ این خودرو دانسته چون بسیاری از قطعات آن از جمله خط انتقال نیرو و شاسی از دو خودرو دیگر تولیدی رنو نیسان یعنی رنو کیلیو و نیسان میکرا استفاده شده که برای طراحی آن کارخانه هیچ هزینهٔ اضافی نپرداخته است، بهعبارت دیگر، خریداران خودرو رنو کیلیو و نیسان میکرا به نوعی از لوگان در سایر کشورها حمایت میکند.
تاپ گیر لوگان را با مینیماینر مقایسه کرده و آورده است که ال ۹۰ همان نقشی را بازی میکند که در ۱۹۶۰ مینیماینر بازی میکرد. یعنی خودرو برای خانوادههائی که توان مالی محدودی داشتهاند، مناسب بود. تاپ گیر ادامه میدهد: لوگان میتوان بهعنوان وسیلهٔ نقلیهٔ شخصی ارزانقیمت و قابل اعتمادی برای اقشار متوسط مطرح باشد. تاپ گیر در بررسی فنی خودرو نیز اضافه میکند: موتور لوگان بر دو صورت ۴/۱ و ۶/۱ لیتری در رومانی تولید میشود که در بعضی مدلهای کیلیو وجود داشته است. سیستم فنربندی و تعلیق چرخهای جلو نیز متعلق به کیلیو است و شاسی آن نیز متعلق به مگان و از نوع دستی پنج سرعته است. اهرم دنده متعلق به مدل اسپاس است و برای پائین آوردن هزینهها، شیشهها و قطعات بدنه حتیالامکان صاف و فاقد منحنی ساخته شدهاند.
این مجله ادامه میدهد: ال.۹۰ که برای بازارهای شرق و مرکز اروپا و خاورمیانه و احتمالاً چین طراحی شده، بهطور غیررسمی در بازار آلمان نیز وجود دارد. البته ورود رسمی آن به این کشور اواسط سال ۲۰۰۵ خواهد بود. این خودرو برای آلمان با قیمت ۷۵۰۰ یورو و با موتور قویتر و امکان متفاوت عرضه میشود.
کارشناسان انتقاد مهمی را نسبت به مدل اولیهٔ این خودرو مطرح کردهاند، آنها میگویند: لوگان با آنکه دارای ترمز ABS است اما دارای سیستم پایداری ESP نست. مجلهٔ انگلیسی دیگری علت قیمت فوقالعاده پائین لوگان را به طراحی ماهرانهٔ این خودرو دانسته چون بسیاری از قطعات آن از جمله خط انتقال نیرو و شاسی از دو خودرو دیگر تولیدی رنو نیسان یعنی رنو کیلیو و نیسان میکرا استفاده شده که برای طراحی آن کارخانه هیچ هزینهٔ اضافی نپرداخته است، بهعبارت دیگر، خریداران خودرو رنو کیلیو و نیسان میکرا به نوعی از لوگان در سایر کشورها حمایت میکند.
تاپ گیر لوگان را با مینیماینر مقایسه کرده و آورده است که ال ۹۰ همان نقشی را بازی میکند که در ۱۹۶۰ مینیماینر بازی میکرد. یعنی خودرو برای خانوادههائی که توان مالی محدودی داشتهاند، مناسب بود. تاپ گیر ادامه میدهد: لوگان میتوان بهعنوان وسیلهٔ نقلیهٔ شخصی ارزانقیمت و قابل اعتمادی برای اقشار متوسط مطرح باشد. تاپ گیر در بررسی فنی خودرو نیز اضافه میکند: موتور لوگان بر دو صورت ۴/۱ و ۶/۱ لیتری در رومانی تولید میشود که در بعضی مدلهای کیلیو وجود داشته است. سیستم فنربندی و تعلیق چرخهای جلو نیز متعلق به کیلیو است و شاسی آن نیز متعلق به مگان و از نوع دستی پنج سرعته است. اهرم دنده متعلق به مدل اسپاس است و برای پائین آوردن هزینهها، شیشهها و قطعات بدنه حتیالامکان صاف و فاقد منحنی ساخته شدهاند.
منبع : خانواده سبز
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست