یکشنبه, ۳۱ تیر, ۱۴۰۳ / 21 July, 2024
مجله ویستا


تعیین و اولویت‌بندی بازارهای هدف صادرات پوشاک ایران


تعیین و اولویت‌بندی بازارهای هدف صادرات پوشاک ایران
نویسنده : گرجی - ابراهیماسدی - مرتضیفهیمی‌فر - جمشید
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۱۲/۱۲
رده دیویی : ۳۸۲.
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۳۳
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : HD۹۹۴۰/ف‌لا۹ف۹
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۵۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۴۶۹-۱۰۴-۰

کتاب حاضر با مروری بر ادبیات تجارت بین‌المللی در زمینه 'مزیت نسبی' آغاز شده و در پی آن اطلاعاتی در خصوص تقسیم‌بندی بازار, مراحل زمانی ورود به بازار جهانی, اهمیت بازار هدف و عوامل تاثیرگذار بر انتخاب بازار هدف صادرات پوشاک فراهم آمده است .در ادامه توانمندی‌های تولیدی و مزیت نسبی صنایع پوشاک کشور بررسی شده و با استفاده از شاخص‌های مناسب اقتصادی, سیاسی, تجاری کشورهایی معرفی می‌شوند که از بازار مناسب‌تری برای صادرات پوشاک برخوردار هستند .پس از انتخاب نهایی بازارهای هدف صادراتی پوشاک, با استفاده از شاخص‌هایی چون سهم در بازار و استراتژی‌های موجود و آتی تحلیلی از توانمندی‌های رقبا در بازارهای هدف به دست داده می‌شود .