سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

عشق بعدازظهر - L'amour, L'apres - Midi


عشق بعدازظهر - L'amour, L'apres - Midi
سال تولید : ۱۹۷۲
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : پی‌یر کوترل
کارگردان : اریک رومر
فیلمنامه‌نویس : اریک رومر
فیلمبردار : نستور آلمندروس
آهنگساز(موسیقی متن) : آری دزیر لاتکا
هنرپیشگان : برنار ورلی، زوزو، فرانسوا ورلی، دانیل سکالدی، مالوینا پنه، بابت فریر و فردریک هندر.
نوع فیلم : رنگی، ۹۷ دقیقه.


«فردریک» (ب. ورلی) که با همسر، «هلن» (ف. ورلی) زندگی‌اش شاد و خوشی را می‌گذراند، در انتظار تولد دومین فرزندش است. زمانی که «کلئو» (زوزو)، محبوبه دوستش که به تازگی خودکشی کرده نزد او می‌آید و درباره مشکلات زندگی‌اش صحبت می‌کند، «فردریک» به او علاقه‌مند می‌شود. ملاقات‌های «فردریک» و «کلئو» زیادتر می‌شود و «فردریک» تصمیم می‌گیرد در این‌باره به همسرش چیزی نگوید. وقتی که «کلئو» به او می‌گوید دوستش دارد و مایل است از او صاحب فرزند شود، «فردریک»، عشق و علاقه به همسرش را مانع این کار می‌بیند و تصمیم می‌گیرد به رابطه‌اش با «کلئو» پایان دهد. در آخرین ملاقات‌شان در آپارتمان «کلئو»، او سعی می‌کند «فردریک» را اغوا کند، اما «فردریک» با دیدن تصویر خودش در آینه، آنجا را ترک می‌کند تا بعداظهر را با «هلن» بگذارند.
ششمین فیلم از مجموعه قصه‌های اخلاقی رومر، نمایش مواجهه خیانت و وفاداری است. اما رویکردد رومر این موضوع همچنان کنائی و آمیخته به طنز است. به‌همین دلیل در پایان فیلم چندان به بازگشت همیشگی «فردریک» به آغوش خانواده اعتماد نداریم. وسواس در نمایش جزئیات و سبک ساده فیلم حاصل تأثیرپذیری آشکار رومر از سینمای یاسوجیرو اوزو است.


همچنین مشاهده کنید