یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
جنیچی تاگوچی
تاگوچی مهندس برق و آماردان است و در سازماندهی مجدد سیستم مخابرات ژاپن نقش مهمی داشته است .او روش كلاسیك طراحی تجربیات را در موقعیتهای صنعتی نا كارآمد دانسته و آنرا اصلاح نموده است.
عقاید او در دو گروه اصلی و مرتبط با هم قرار می گیرد : تابع خسارت و كنترل كیفیت Offline.
تاگوچی كیفیت یك محصول را متناسب با خسارت تحمیل نموده به جامعه از لحظه فروش می داند . او خسارترا شامل نارضایتی مشتری ، هزینه های ضمانت ، كاهش سهم بازار ، كاهش استقبال افكار عمومی می داند .
او شروع خسارت را در موارد خارج شدن از مشخصات تعیین شده ندانسته ، بلكه در انحراف از هدف و كمال مطلوبی اند و معتقد است ، در اغلب موارد مقدار خسارت با ریشه دوم انحراف از هدف اصلی ارتباط مستقیم دارد او اعتقاد دارد كه اگر به مقوله كیفیت از منظر كاهش نوسانات بیشتر از مطابقت سخت با مشخصات در نظر گرفتهشده نگریسته گردد ، اقتصادی تر خواهد بود .كنترل كیفیت Offline به بهبود فرایند محصول و ویژگی های آناز طریق كاهش نوسانات عملكرد فرایندها گفته می شود كه بیشتر به فرایند طراحی بستگی دارد . او سه مرحلهرا در كیفیت طراحی متمایز است .
۱ ـ طراحی سیستم
۲ ـ طراحی ویژگیها
۳ ـ طراحی عمل
● منابع مورد استفاده :
۱ - رجب بیگی ، مجتبی و سلیمی ، محمد حسین. مدیریت كیفیت فراگیر انتشارات دانشگاه صنعتی امیر كبیر و وزارت جهاد سازندگی ، چاپ اول ، ۱۳۷۴ ، تهران.
۲-مهربان ، رضا. مدیریت جامع کیفیت، انتشارات البرز ، چاپ اول ۱۳۷ .
۳ - رضائی نژاد ، عبدالرضا. پژوهشی در مدیریت كیفیت فراگیر، انتشارات خدمات فرهنگی رسا، چاپ اول ،۱۳۷۸ ، تهران .
۴-جزوه آموزشی مدیریت کیفیت جامع، ترجمه ناصر مهاجرانی انتشارات آموزش ریخته گری، تراكتورسازی ایران ، اردیبهشت .۱۳۷۴
۵- ژان جی، بلگو ـ راهنمای مدیریت بهروری ـ ترجمه، معاونت اقتصادی و برنامه ریزی بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی ( مترجم) ـ انتشارات بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی چاپ اول ۱۳۷۴ .
۶- پایان، رسول. مبانی كنترل كیفیت در صنایع غذایی ، انتشارات كارنو ، چاپ اول ۱۳۷ ، تهران.
۷ -لامعی ، ابوالفتح . مبانی مدیریت کیفیت ، انتشارات کمیته کشوری ارتقاء کیفیت وزارت بهداشت و درمانی و آموزش پزشکی چاپ دوم ۱۳۷۸ تهران.
۸ -آگواریو ، رافائل -آموزه -آموزه دکترهای دمینیک -ترجمه میترا تیموری - انتشارات آموزه ۱۳۲۹
۹ - دمینگ ، ویلیام -خروج از بحران - ترجمه نوروز درداری- انتشارات خدمات فرهنگی رسا ۱۳۷۵
۱۰ - کیهو ساموئل- مدیریت جامع کیفیت - ترجمه حسین حسین زاده - انتشارات ساپکو ۱۳۷۹
۹ - Hodges, Jacob. , " Introduction to Total Quality Management " Anne ArundelCommunity College. ۱۹۹ (updated July ۱۹۹۹).
۱۰ - Dale , Barrie - Bunney , Heather - Total Quality Management - Blackwell – ۱۹۹۹
منبع : پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس مجلس شورای اسلامی ایران حجاب شورای نگهبان دولت دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران جنگ رئیسی افغانستان گشت ارشاد
تهران هواشناسی شهرداری تهران پلیس دستگیری وزارت بهداشت سیل قتل سلامت کنکور سازمان هواشناسی تصادف
قیمت دلار مالیات خودرو قیمت خودرو دلار بانک مرکزی بازار خودرو قیمت طلا سایپا مسکن ارز ایران خودرو
زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد خزاعی سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب سینمای ایران فیلم سریال پایتخت سینما موسیقی قرآن کریم
کنکور ۱۴۰۳ خورشید
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه جنگ غزه آمریکا روسیه چین اوکراین حماس عربستان ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال فوتسال بازی سپاهان جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور تیم ملی فوتسال ایران باشگاه پرسپولیس رئال مادرید
فناوری همراه اول تبلیغات گوگل اپل سامسونگ ناسا آیفون بنیاد ملی نخبگان ربات
خواب بارداری دندانپزشکی میوه مالاریا