چهارشنبه, ۱۵ اسفند, ۱۴۰۳ / 5 March, 2025
مجله ویستا
سامی و رُزی کارشان ساخته میشود - Sammy And Rosie Get Laid

کشور تولیدکننده : انگلستان
محصول : تیم بیوان و سارا رادکلیف.
کارگردان : استیون فریرز
فیلمنامهنویس : حنیف قریشی
فیلمبردار : آلیور استپلتن
آهنگساز(موسیقی متن) : استنلی مایرز.
هنرپیشگان : شاشی کاپور، فرانسس باربر، کلر بلوم، ایوب خان دیم، رولند گیفت، وندی گازل، بادی آزمن و سوزتا لولین.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۱ دقیقه.
«رفیع رحمان» (کاپور)، که زمانی علیه استعمار میجنگیده، پس از غیبتی طولانی به انگلستان باز میگردد تا از چنگ دشمنان سیاسیاش در هند بگریزد. پسرش، «سامی» (دیم) که با همسر زن - آزاد - خواه خود، «رُزی» (باربر) زندگی میکد، به جای استقبال از پدرش در فرودگاه، وقتش را با محبوبهاش، عکاسی آمریکائی بهنام «آنا» (گازل) میگذراند. او هنوز هم «رفیع» را به خاطر جدا شدن از مادرش و تنها گذاشتن او، نبخشیده است. «رفیع» درست لحظهای میرسد که پلیس، زن میان سال سیاهپوستی را - که میخواسته از پسرش دفاع کند - کشته است؛ مردم محله با افراد پلیس درگیر شدهاند، چیزهائی را آتش زدهاند و چند اتوموبیل - از چند اتوموبیل «سامی» - را واژگون کردهاند. «رفیع» که وحشت کرده به «سامی» و «رُزی» پیشنهاد میکند تا با کمک او در محله بهتری خانه بخرند. روز بعد، «رفیع» برای ملاقات با «آلیس» (بلوم) میرود - زنی که سی سال پیش دوست داشته و از آن موقع، از او بیخبر است. جوان ولگردی بهنام «دانی» (گیفت)، که دوستانش «ویکتوریا» صدایش میزنند، او را از چنگ جمعیت خشمگین نجات میدهد. «رفیع» او را به خانه میآورد و رابطهای پُرشور بین «دانی» و «رُژی» شکل میگیرد که این مایه عذاب «سامی» میشود؛ هرچند خودش مشغول عیاشی، ولگردی و مصرف مواد مخدر است، ولی خواهان رابطهای فیزیکی با «رُزی» است. «رُزی» به دلیل داستانهای فجیعی که درباره گذشته «رفیع» شنیده، به او پرخاش میکند، ولی بعد همراه «سامی» به افتخار او مهمانیای ترتیب میدهد. «رُزی» با «دانی» به هم میزند؛ «رفیع» شب را با «آلیس» میگذراند، و «سامی» به «آنا» تنزدیک میشود. «آلیس» که میبیند احساسش نسبت به «رفیع» پاسخی ندارد، او را از خود میراند؛ و «رفیع» نزد «دانی» و سایر خانهبهدوشان میرود. او نگران مرد آسیائی یک چشم و عمامه به سری است که از بدو ورود به لندن، تعقیبش میکند. سپس به خانه «سامی» و «رُزی» باز میگردد، به اتاق خواب میرود و خود را حلقآویز میکند. «سامی» و «رُزی» یکدیگر را دلداری میدهند و بالاخره با هم رابطه برقرار میکنند.
* احتمالاً تصویر سیاهی که فریرز از لندن نشان میدهد، سبب میشود تا فیلم به موفقیت جهانی فیلم قبلیاش، لباسشوئی زیبای من (1985) دست پیدا نکند، وگرنه فیلم اثری است قدرتمند و مؤثر (اگرچه در سیاسی و اروتیک بودن کمی راه افراط پیموده است). این فیلم ثمره دومین همکاری قریشی (فیلمنامهنویس لباسشوئی....) و فریزر است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست