شنبه, ۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 25 January, 2025
مجله ویستا
چرا روابط عمومی الکترونیک؟
باید پذیرفت كه در شرایط كنونی جامعه توسعهی روابط عمومی الكترونیك نه تنها یك ضرورت بلكه یك اجبارغیر قابل انكار است كه خواسته یا ناخواسته باید به سوی آن برویم.
روابط عمومیها به دلایل مختلف باید گام به گام و در عین حال با سرعتی قابل قبول، روشهای سنتی را كنار گذاشته و با استفاده از ابزار روابط عمومی الكترونیك وظایفشان را انجام دهند و یا تلفیقی از روابط عمومی سنتی و الكترونیك را بكار بندند؛ چرا كه مخاطب امروز با مخاطب دیروز متفاوت است. مخاطب امروزی خود، به دنبال اطلاعات رفته و منتظردریافت اطلاعات از دیگران نیست. بنابراین روابط عمومیها باید بتوانند با استفاده از شیوههای نوین، اطلاعات لازم مخاطب را در سریعترین زمان ممكن در اختیار وی قرار دهند.
حجم وسیع اطلاعات و دادههای گسترده كه هر روزه بر حجم آنها هم افزوده می شود یكی دیگر از الزامات حركت به سمت روابط عمومی الكترونیك است ، چرا كه روشهای سنتی قادر به دستهبندی و ایجاد امكان دسترسی به حجم بالای دادههای سازمانهای اجتماعی، اقتصادی فرهنگی و خدماتی نیستند و تنها روابط عمومی الكترونیك میتواند با استفاده از فن آوری های نوین این علم، این مشكل را مرتفع كند.
عصر ارتباطات و اطلاعات، شرایط بینالمللی و بهرهگیری از كامپیوتر و اینترنت درمعادلات بینالمللی، یكی دیگر از ضرورتهای اجتناب ناپذیر پرداختن به روابط عمومی الكترونیك است به طوری كه دیگر نمیشود اطلاعات دنیا را از طریق اینترنت دریافت كرد و با روش های سنتی و معمول به آنها پاسخ داد. در چنین شرایطی تنها از طریق روابط عمومی الكترونیك، تعامل با كشورهای دنیا را می توان توسعه داد و به آن عمق بخشید.
روابط عمومی الكترونیك سازمان را از قید و بند محدودیتهای زمانی و مكانی رها ساخته و به توسعه ی روابط عمومی و در نهایت به توسعه ی كشور كمك خواهد كرد.
البته نباید از نظر دور داشته باشیم كه بحث آموزش در روابط عمومی آنهم در چنین شرایطی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برگزاری دوره های آموزشی كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با توجه به شرایط امروزی علم روابط عمومی و همایش های علمی منطقه ای، ملی و بین المللی با استفاده از حضور اساتید مجرب و موفق در این عرصه می تواند شرایط مساعد تری را برای پذیرش این تغییر و ایجاد انگیزه های بیشتر در وجود مدیران و دست اندر كاران و متولیان روابط عمومی در كشور ایجاد نماید؛ هرچند در این حوزه مانند سایر حوزه ها در بهره گیری از تكنولوژی های روز دنیا با تأخیری قابل تأمل نسبت به كشورهای توسعه یافته مواجه هستیم و باید در این مسیر با سرعت بیشتری گام برداریم، كه اقدامات صورت گرفته در این عرصه مانند برگزاری همایش های بین المللی، وبلاگ ها و پایگاه های تخصصی روابط عمومی را می توان برای شروع حركت به سمت روابط عمومی الكترونیك؛ خوب و مفید ارزیابی كرد.
منبع : پنجره
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست