سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
چگونه میتوان در تجارت الکترونیکی پیروز میدان بود
در کسب و کار الکترونیکی بی شک آمریکا پیشتاز جهان است و شاید ۱۰ سال از بقیه جهان جلوتر باشد، ولی هم اکنون سوال این است که چگونه میشود به آمریکا رسید و سپس هم از پشت سر در کسب و کار الکترونیکی از او سبقت گرفت؟
باب کردن اینترنت در فعالیتهای تجاری همیشه این مزیت را دارد که در آن چیزها را در یک فاصله نزدیک به شما قرار خواهد داد، چیزهای خیلی دور از شما را به شما نزدیک و همه آنها را با هم برروی یک صفحه در مقابل شما قرار خواهد داد. اگر انحصاراً از طریق e-mail با همکارانتان در ارتباط باشید دیگر هیچ اختلافی بین شما و همکارانتان که در یک طبقه پایین تر از همان ساختمان هستید ، با همکاران دیگرتان که در نیویورک هستند، وجود ندارد.
وقتی درباره مزیت های اینترنت از نقطه نظر سرعت ، کاهش هزینه، کارایی فوق العاده وغیره بحث میکنید، نقطه نظر شما فقط به نیمیاز تاثیرات اینترنت معطوف است. حال آنکه آنچه نادیده میگیرید، این است که در اثر استفاده همزمان از اینترنت چیزی را از بین میبرید.
همانطور که قبلاً هم گفتیم، سیستم آمریکا بر روی بخش کارکنان حرفه ای و چگونگی هموار کردن تداخلات تجاری باهدف اتحاد عناصر مختلف اجتماعی متکی است . در این سیستم اثرات نامطلوب اینترنت در ابتدا ناچیزاست و بنابراین به طور کلی نادیده گرفته میشود . در ژاپن اثرات نامطلوب قابل توجه است و نباید نادیده گرفته شود. این دقیقاً همان نکته راهبردی است که به وسیله آن میتوان درمبارزه کسب و کار الکترونیکی در برابر آمریکا Covisent و شرکت A که یک شرکت خودرو سازی در ژاپن است مورد بررسی قرار داد.
بگذارید در ابتدا راجع به Covisent که یک شرکت تکنولوژی اینترنتی بوده و به وسیله دایمر کریسلرفورد، جنرال موتورز، نیسان، رنو، کامرس وان و اورکل جهت یکپارچه سازی صنایع اتومبیل سازی جهانی و با هدف کاهش قیمت، کارایی وکیفیت بیشتر کوتاه کردن زمانهای راهبردی بازاریابی تشکیل یافته، توضیحی بدهم گرچه PSA پژو سیتروئن به این ابتکار عمل نپیوستند. در میان شرکت های خودروساز جهان، تویوتا، هوندا، فولکس و واگن و بی . ام . و از این ابتکار سر باز زدند.
درد واقع کلیه این شرکتها از طریق اینترنت به وسیله شرکت های قطعه ساز به هم مرتبط شده اند. مرکز اصلی آن در سوت فیلد آمریکا و شعب آن در آمستردام، توکیو و ریودوژانیرو قرار دارند. این شرکت مستقل است که سرمایه آن از طرف شرکتهای خودروساز مربوط تشکیل شده است . در شرایط واقعی Covisent عهده دار انجام کارهای زیر است :
برقراری سهولت ارتباط بین خودروسازان و تهیه کنندگان قطعات، کاهش اوقات سیکل تولید با ارائه اطلاعات زمان واقعی برای پشتیبانی در تصمیم گیری, در اختیار قرار دادن کلیه اطلاعات در درون سیستم موجود برای کلیه مصرف کنندگان، کاهش زمان تهیه و قطع هزینه های مربوط, در معرض دید قرار دادن برنامه های تولید در زنجیره تهیه قطعات به علت دسترسی آسان به اطلاعات مربوطه, کاهش موجودی و هزینه های حمل و نقل اولیه از طریق مدیریت کارآمد اقدامات لجستیکی ، افزایش سرعت در پاسخ به نیازمندیهای مشتریان ، افزایش سرعت در انتقال اجزا، سیستم و زمان توسعه خودرو، سفارش تحویل و سرانجام افزایش سرعت دربهبود کیفیت .
● معیارهای به کارگیری IT در شرکتهای کوچک و متوسط
نیرگارد ( NEERGAARD ) سه علت اصلی برای استفاده از IT توسط SMEها را بیان میکند. که
۱) افزایش بهره وری،
۲) کارآمد سازی روشهای کار،
۳) ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع اما فینک و تژارکا ( FINK – TEJARKA ) سه دلیل دیگر را بر میشمرند که عبارتند از : انجام صحیح کار، انجام کارهای درست و بهبودی عملکرد سطوح اجرایی.
« فنیک و تژارکا » چنین نتیجه گیری کردند که علی رغم اینکه مشاغل تجاری بزرگتر نشانگر جابجایی از انجام صحیح کارها به انجام کارهای صحیح میباشند ولی این جابجایی در SMEها آشکار نیست . اکثر SMEها دارای دیدگاه مدیریتی کوتاه مدت هستند و ظاهرا بیشتر به بهبودی ماهیت داخلی و روزمره کار میپردازند تا به جستجوی بازارها یا مشتریان جدید. مکانیزم های کنترلی غالباً غیر رسمیبوده، متمرکزند و میلی برای پذیرفتن خطر ندارند، این وضعیت نیاز به تصمیم گیری دراز مدت را کاهش میدهد. علاوه بر آن استراتژی به جای اینکه مبتنی بر مشتری باشد ، مبتنی بر محصول است . جالب توجه میباشد که فنیک و تژارکا یک حرکت تدریجی را انجام صحیح کارها به انجام کارهای صحیح در مشاغل تجاری بزگتر در نظر میگیرند. مک گرگور و بونکر ( MACGREGOR – BUNKER ) دریافتند که SMEهایی که معیارهای استفاده از فناوری اطلاعات خود را براساس انجام درست کار یا بهبودی عملکرد سطوح اجرایی بنا کرده بودند موفقیت کمتری را نسبت به انهایی که معیارها را براساس انجام کارهای درست بنا کرده اند به دست میآوردند.
ویژگی های تجاری متنوع و گوناگونی روی قبول و استفاده از IT در SMEها تاثیر میگذارند که عبارتند از :
الف) اندازه شرکت ( بر حسب تعداد کارمندان و نیز جابجایی مالی ) که به میزان قابل توجهی با قبول IT مرتبط میباشد . SMEهای بزرگتر به خاطر ماهیت ذاتی شان پیچیده تر هستند و بنابراین تصمیم گیریها درارتباط با استفاده از IT مستلزم بررسیهای مفصل تر در مورد تاثیر IT میباشند.
ب) SMEهای مستقر در محلهای روستایی یا منطقه ای غالباً میزان موفقیت خود در به کارگیری فناوری اطلاعات را کمتر خود در به کارگیری فناوری اطلاعات را کمتر از SMEهای مستقر در شهرها یا مراکز اقتصادی بزرگ میدانند.
پ) سابقه شغل ویژگی مهم دیگری میباشد . مشاغل تجاری که دارای سابقه دیرینه در شیوه های کار میباشند از مداخله که تهدیدی برای آن شیوه های دیرینه باشد ، جلوگیری میکنند.
ت) نوع تجارت با میزان و نوع استفاده از IT در SMEها مرتبط میبشاد . بخشهای تولیدی وخرده فروشی خیلی سریع تر از SMEهای خدماتی، را IT قبول میکنند. بنابراین میتوان مشاهده کرد که تعدادی از ویژگی های تجاری از جمله اندازه شرکت ، سابقه شرکت، نوع تجازت ، مرکز کانونی بازار و سطح مهارت IT با قبول و استفاده از IT در SMEها مرتبط مینشاند.
منبع : سیمرغ
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس دولت سیزدهم اصغر جهانگیر خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
تهران هواشناسی قوه قضاییه آموزش و پرورش سیل شهرداری تهران فضای مجازی سلامت شورای شهر تهران پلیس قتل سازمان هواشناسی
خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو سایپا کارگران ایران خودرو دلار بازار خودرو چین مالیات بانک مرکزی
تلویزیون سریال سینمای ایران رسانه سینما دفاع مقدس تئاتر موسیقی فیلم رسانه ملی بازیگر کتاب
سازمان سنجش
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان ترکیه اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس وحید شمسایی لیگ برتر
هوش مصنوعی اینترنت ناسا تبلیغات اینستاگرام فناوری همراه اول ماه گوگل اپل آیفون ایرانسل
داروخانه ویتامین کاهش وزن دیابت خواب طول عمر چاقی سلامت روان فروش اینترنتی دارو بارداری