سه شنبه, ۱۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 4 February, 2025
مجله ویستا
دلایل انتقام جویی در کودکان، حالا بی حساب!
برخی کودکان جایگاه خود را با مورد تنفر بودن پیدا می کنند، ناتوانی آن ها را وا داشته تا از سعی برای جلب توجه و قدرت طلبی دست بردارند. متاسفانه این کودکان رضایت شخصی را در شرور، بی رحم و خشن بودن پیدا می کنند. آن ها به دنبال انتقام جویی در برابر والدین و کودکان دیگر یا خواهر و برادرها به هر روش ممکن هستند.
دلایل انتقام جویی در کودکان
کودکان مخرب انتقام جو، روی میزهای مدرسه یادگاری می نویسند، کودکان کوچک تر یا خواهر و برادرها را کتک می زنند، تهدید می کنند و دست به تخریب می زنند. آن ها تلاش می کنند انتقام بگیرند اگر چه ممکن است تشخیص ندهند چرا به این شیوه رفتار می کنند یا چرا احساس عصبانیت می کنند.
کودکان مخرب انتقام جو، روی میزهای مدرسه یادگاری می نویسند، کودکان کوچک تر یا خواهر و برادرها را کتک می زنند، تهدید می کنند و دست به تخریب می زنند. آن ها تلاش می کنند انتقام بگیرند اگر چه ممکن است تشخیص ندهند چرا به این شیوه رفتار می کنند یا چرا احساس عصبانیت می کنند.
دلیل رفتار کودک مخرب این است که رنج و نگرانی زیادی احساس می کند. کودکان مخرب اغلب خود را تافته جدا بافته می دانند. قدرتی که آن ها از نمایش خصومت احساس می کنند احساس ناکامی در سایر زمینه ها را جبران می کند.
رفتارهای شایع کودک انتقام جو
رفتار مخرب بروز می دهد.
اغلب اثاثیه را باز می کند.
روی دیوارها، نیمکت ها یا میزها می نویسد.
روی صفحات پاره شده از کتاب ها یادداشت می نویسد.
اثاثیه را به هم می کوبد و به دیوارها آسیب می رساند.
اموال متعلق به افراد دیگر را تخریب می کند.
با مردم بهتر از اشیا رفتار نمی کند.
در مورد دارایی های خود افراط می کند یعنی یا مراقب آن ها نیست یا در مورد آن ها وسواس دارد.
اثرات رفتارهای کودک مخرب
والدین اغلب احساس نگرانی، خشم یا عصبانیت می کنند.
سردرگم و مبهوت می شوند که چرا فرزندشان این گونه رفتار می کند.
منابع مدرسه هدر می رود.
والدین ممکن است بخواهند با خشونت تنبیه کنند به جای اینکه کمک کنند.
والدین به سختی به معلمان جواب پس می دهند.
والدین احساس نا امیدی می کنند و نمی دانند برای اصلاح رفتار چه کاری انجام دهند.
معلمان ممکن است وانمود کنند کودک مخرب را دوست ندارند.
سردرگمی و مشاجره در مورد اینکه چه کسی مسئول این خسارات است بالا می گیرد.
رفتار مخرب بروز می دهد.
اغلب اثاثیه را باز می کند.
روی دیوارها، نیمکت ها یا میزها می نویسد.
روی صفحات پاره شده از کتاب ها یادداشت می نویسد.
اثاثیه را به هم می کوبد و به دیوارها آسیب می رساند.
اموال متعلق به افراد دیگر را تخریب می کند.
با مردم بهتر از اشیا رفتار نمی کند.
در مورد دارایی های خود افراط می کند یعنی یا مراقب آن ها نیست یا در مورد آن ها وسواس دارد.
اثرات رفتارهای کودک مخرب
والدین اغلب احساس نگرانی، خشم یا عصبانیت می کنند.
سردرگم و مبهوت می شوند که چرا فرزندشان این گونه رفتار می کند.
منابع مدرسه هدر می رود.
والدین ممکن است بخواهند با خشونت تنبیه کنند به جای اینکه کمک کنند.
والدین به سختی به معلمان جواب پس می دهند.
والدین احساس نا امیدی می کنند و نمی دانند برای اصلاح رفتار چه کاری انجام دهند.
معلمان ممکن است وانمود کنند کودک مخرب را دوست ندارند.
سردرگمی و مشاجره در مورد اینکه چه کسی مسئول این خسارات است بالا می گیرد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست