پنجشنبه, ۲۰ دی, ۱۴۰۳ / 9 January, 2025
رسانه و ترویج ارزش ها
فن و رسانه به گونهای متغیر برفرهنگ و جامعه و بدین وسیله بر نوع و شیوه مخصوص ما از ادراک جهان تاثیر میگذارند. پیش از رسانههای جدید امروزی صنعت چاپ تغییر انقلابی را موجب گشته بود؛ البته نه فقط در سطح مهار فنی بلکه همچنین در ابعاد شناختی.
نه تنها آنچه که ما از دنیا تجربه میکنیم و میدانیم به رسانهها وابسته است بلکه حتی اینکه چگونه ما درباره دنیا فکر میکنیم نیز به آنها بستگی دارد.
فنآوریهای جدید فرهنگی برای دستیابی ساده و یا تازه به سطوح سمبلیک و نمادین تلاش میکنند.
امروز افراد در معرض سیلابهای اطلاعاتی هستند که به وسیله رسانهها جاری شده است و فرد دیگر نمیتواند ادعا کند که رفتاری مستقل دارد.
یکی از ضرورت های موجود در عصر حاضر بهینه سازی رسانه ها برای ترویج ارزش های دینی با وجود تهاجم فرهنگی به آنها و استفاده دشمنان از ابزار رسانه های دیجیتال است.
در عرصه جنگ هوشمند و نرم ، اصلیترین بازیگرها رسانهها هستند. امروز ما با رسانههای قدرتمندی که بازیگران جهانی این عرصه هستند و بسیار گسترده مشغول به کارند مواجهه هستیم.
رسانه ها در عرصه عمومی تهاجهم به زیرساخت های فکری و مبانی را در دستور کار قرار داده اند.
قدرت های نظامی غربی امروز کارکرد خود را از دست داده و حتی قادر نیستند پایگاه های خود را در مناطق مختلف جهان نگهداری کنند.
آسیب پذیری استکبار در حوزه رسانه بر همگان نمایان شده است.امروز اگر جبهه استکبار هنوز وجود دارد به دلیل قدرت تزویر آنان است.
مقابله با قدرت رسانه ای و عملیات روانی غرب منوط به کارآمد کردن بیشتر رسانه های داخلی است .در عرصه عمومی تهاجم به زیر ساخت های فکری و مبانی استکبار باید در دستور کار رسانه های داخلی قرار گیرد.
جنگی که امروز در جهان کشورها به آن مبتلا هستند جنگ رسانه ای است. دشمن در تهدیدات نرم خود به دنبال ایجاد کردن سوال در ارزش های انقلاب اسلامی ما و اسلام است تا از این اقدام خود باور مردم را دچار خلل و انحراف کند.
دشمن با ایجاد سوال در ارزش های انقلاب اسلامی از جمله دفاع مقدس یقینا به دنبال تبدیل ارزش های ما به نفرت است. رسانه وظیفه دارد به درستی ارزش های انقلاب ما را در دنیا انعکاس دهد .
دشمن ما به دنبال ایجاد شبهه در مهدویت، امامت و حتی توحید است که این موضوع باید همواره مورد توجه رسانه و بسیج قرار گیرد تا این دو نهاد در مقابل تهدیدات هوشیار باشند.
امروز نقش رسانهها در ثبات یا بیثباتی نظامیهای سیاسی انکارناپذیر است و وحدت و امنیت ملی تحت تاثیر رسانهها میباشد.
رسانهها در حال حاضر کارکرد امنیتی دارند و شبکه جهانی اینترنت برای آزادی اطلاعرسانی و حتی تجارت هیچ حد و مرزی نمیشناسد.
رسانهها در زندگی روزمره، دین، فرهنگ، مردمسالاری، آموزش، اخلاق، اقتصاد، سیاست، سنت، تجدد، سازمانهای بینالمللی، منطقهای و محلی نقش تاثیرگذاری دارند.
امروزه گسترش رسانهها و شبکههای جهانی ارتباطات را شاخصترین نشانههای جهانی شدن معرفی میکنند. بنابراین اگر فکری ایدهای و فرهنگی بخواهد جهانی شود و تاثیرگذار باشد باید از طریق رسانهها منتقل شوند.
ماموریت مشترک همه انبیاء در رساندن پیام خدا به مردم بود و رسانهها هم باید در جامعه امر تبلیغ و رساندن اخبار را با بهترین شیوه، شفاف، رسا، صحیح و کامل به منتهای مقصد مقصود برساند.
رضا رمضانی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست