یکشنبه, ۱۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 2 February, 2025
مدیران اینگونه کارمندان خود را آزار می دهند!
مدیران خوب گاهی اما مدیران بد همیشه کارمندان خود را کلافه میکنند. در اینجا ۴ عمل آزار دهنده غریزی مدیران که موجبات ناراحتی کارمندان را فراهم میسازد ذکر میکنیم.
۱. تماس با کارمندان در تعطیلات
مدیران بسیاری این تصور را دارند که کارمندان های آنها در طول شبانه روز، و حتی در تعطیلات، تلفنی در خدمت آنها هستند. این بدین معناست که تعطیلات کارمندان بسیار زیادی بدلیل این تلفنها خراب شده است. به طور معمول شرکتهایی که چنین رفتاری با کارمندان خود دارند مشکلات بسیاری را در زمینهٔ استخدام و نگهداری نیروی کاری خود دارند، زیرا کارمندان خوب، اینگونه شرکتها را به دلیل یک پیشنهاد کاری دیگر که شرایط بهتری برای عرضه کردن دارد ترک میکنند.
۲. جلسات کاری بسیار طولانی که به نظر میرسد هیچ انتهایی ندارند
هیچ چیز بدتر از این نیست که درست در زمانی که باید کاری را تحویل دهید مجبور شوید در یک جلسهٔ کاری طولانی که پایانش غیر قابل پیش بینی است شرکت کنید. بسیاری از کارمندان معتقدند که معمولا در طول هفته مجبور به شرکت در جلسات طولانی و غیر مفید بسیاری هستند که البته هدف خاصی نیز ندارند. آنها معتقدند که اینگونه جلسات و مباحث آن راه به جایی ندارند و تنها وقت تلف کردن هستند، در حالیکه میتوان از همین زمان استفاده مفیدی داشته و کاری را به اتمام رساند.
۳. واگذاری وظیفهای به کارمندان بدون واگذاری واقعی آن!
گاهی پیش میآید که برخی از مدیران چنان راجع به پروژه و یا کاری دچار استرس می شوند که با وجود آنکه انجام آن را به شخص دیگری واگذار کردهاند، باز هم نمی توانند در تصمیم گیریها و یا چگونگی انجام آن دخالت نکنند. این امر موجب سر درگم شدن کارمند مربوطه میشود زیرا نمیداند که مسول واقعی پروژه و حیطهی وظایف او چیست. البته لازم به یادآوری نیست که این امر خود منجر به پائین آمدن بازدهی کاری میشود.
۴. در لفافه صحبت کردن
بسیاری از مدیران این تصور را دارند که با مستقیم صحبت نکردن و تنها اشارهای ضمنی به یک موضوع داشتن، مدیری مودب تر یا مهربانتر به نظر میرسند. اما این امر به هیچ عنوان نشان دهنده مهربانی یک مدیر نیست زیرا کارمندان مربوطه ممکن است متوجه موضوع اصلی صحبت یا پیام نشوند. زمانیکه مدیران سعی میکنند تا موضوعی جدی را با نرمی خاصی بیان کنند، کارمندان دچار سردرگمی شده و نمیدانند که مدیران چه انتظاراتی از آنها دارند. و البته مدیران نیز از اینکه کسی پیشنهادات آنها را عملی نکرده است کلافه میشوند. بیشتر کارمندان ترجیح میدهند که ارتباطات کاری به صورت مستقیم باشد به نحوی که دیگر نیازی به حدس و گمان نباشد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست