پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۴۰۳ / 18 July, 2024
مجله ویستا

تریومف تایگر ۱۲۰۰


تریومف تایگر ۱۲۰۰

موتورسیکلت تریومف تایگر ۱۲۰۰ اکسپلورر نمونه‌ای کاملا جدید از تولیدات شرکت تریومف است. شرکت تریومف قصد دارد با طراحی این محصول، بازار موتور سیکلت ب.ام.و آر ۱۲۰۰ جی.اس را هدف …

موتورسیکلت تریومف تایگر ۱۲۰۰ اکسپلورر نمونه‌ای کاملا جدید از تولیدات شرکت تریومف است. شرکت تریومف قصد دارد با طراحی این محصول، بازار موتور سیکلت ب.ام.و آر ۱۲۰۰ جی.اس را هدف قرار داده و تبدیل به جایگزینی مناسب برای این محصول پر فروش شود.

پس از این تصمیم بود که تایگر ۱۲۰۰ تغییر و تحولات عمده و اساسی را در ظاهر و باطن خود شاهد بود و امروز به شکلی درآمده که توجه خیلی‌ها را به خود جلب می‌کند.

مجله MCN (مجله اخبار موتورسیکلت) ملاقاتی با طراحان این محصول در شرکت Hickley HQ واقع در لسیستر شایر انگلستان داشته‌اند و از زبان آنها داستان سرگذشت تحول این موتورسیکلت را بازگو کرده اند.

برای این‌که تغییر در طراحی با رسیدن به بهترین کیفیت همراه باشد سازندگان اکسپلورر ۱۲۰۰ زمان بسیار زیادی صرف کرده‌اند. در طراحی جدید حجم باک از ۲۵ لیتر به ۲۰ لیتر کاهش یافته تا علاوه بر زیباتر شدن موتور، ظاهر آن بیش از پیش به یک موتور اسپرت نزدیک شود.

مسوولان این مجله پس از بازدید از کارخانه نه تنها از منابع و زمان اختصاص یافته به این پروژه متحیر شدند بلکه از تصمیم علنی این شرکت انگلیسی برای به زانو درآوردن رقیب آلمانی تعجب کردند. به جرات می‌توان گفت که احیای تایگر ۱۲۰۰ اکسپلورر بزرگ‌ترین پروژه کارخانه تا امروز بوده است. محصول جدید با عکس‌هایی که سال قبل از طرح اولیه گرفته شده بود، متفاوت است.

در طرح مفهومی اولیه، ظاهر موتور کاملا تحت‌تاثیر شکل زین و باک ۲۵ لیتری پیازی شکل قرار داشت، اما پس از لو رفتن عکس‌های مربوط به آن توسط MCN و واکنش عمومی نامطلوب به قیافه موتور، طرح قبلی به شکل شجاعانه‌ای از دستور کار خارج شد.

در طراحی مجدد باک و زین اکسپلورر که با طراحی مشاوران شرکت زنوفیا در نیوکاسل همراه بود بیشتر سعی شده با کاهش گنجایش باک از ۲۵ لیتر به ۲۰ لیتر محصول سبک‌تر شده و از ظاهر ترسناک آن کاسته شود.

سیمون واربورتون، مدیر محصولات تریومف در کارخانه اصلی شرکت به MCN گفته بود که هدف اصلی این طراحی ارائه جایگزینی مناسب برای ب.ام.و۱۲۰۰ جی اس است. فاکتورهای کلیدی که برای رسیدن به این هدف مدنظر قرار گرفته عبارتند از: موتور ۳ سیلندر، شفت درایو یکطرفه که می‌دانیم مردم آن را می‌پسندند‌، حجم موتور ۱۲۱۵ سی‌سی با حداقل قدرت ۱۳۰ اسب بخار جهت کارایی مناسب موتورسیکلت که در آینده بیشتر خود را اثبات خواهد کرد و استفاده از سیستم Rbw و دینامی با خروجی برق مناسب جهت تضمین قابلیت اطمینان و قدرت لوازم جانبی موتور.

منبع: motorcyclenews