سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
جوانی در دنیای دیجیتال
بر مبنای یک پژوهش مردم نگاری وب سایت های اجتماعی برای رشد جوانان مفید هستند. بسیاری از والدین و بزرگترها نگران هستند که جوانان با استفاده از ابزار دنیای دیجیتال وقت خود را هدر بدهند.
اما پژوهشی ژرفا نگر مردم نگارانه، به نام "جوانان دیجیتال "صورت گرفته و در این پژوهش بدست آمده است که دنیای دیجیتال باعث می شود، جوانان فرصت های جدیدی را برای درک کردن و درگیر شدن با هنجارهای اجتماعی، کشف علایق خود ، رشد مهارت های تکنیکی و تجربه ی روش های جدیدی برای ابراز عقاید و ویژگی های خود بدست آورند.
بنا به این گزارش جوانان و نوجوانان از تجارب و درک و کشف اجتماعی که توسط خود آنها صورت می گیرد بیشتر فرا می گیرند تا مربیان و آموزش هایی که مقدمه ای است برای شغل آینده ی آنها. پرسش این پژوهشگران در این مطالعه این است که با چه وسیله ای می توان جوانان و نوجوانان را در جامعه مشارکت بیشتری بدهیم؟
● دریافت های اصلی آنها از این پژوهش:
جوانان و نوجوانان از رسانه های آنلاین برای گسترش دوستی ها و علایق خود استفاده می کنند.
جوانان با آنلاین بودن مداوم به جای اینکه با دوستان خود در جمع های خصوصی دیدار کنند و یا استفاده از تلفن همراه و فرستاندن پیام کوتان پیام کوتاه از Facebook و MySpace طریق سایت های شبکه های با عموم در تماس هستند اجتماعی مانند
بسیاری از جوانان از این رسانه ها برای برقراری ارتباط با دوستان خود دردنیای واقعی هم استفاده می کنند و به این ترتیب دوستی خود را با آنها گسترش می دهند.
جوانان از طریق آنلاین از همسالان خود و یا به تنهایی آموزش می بیننند و فرا می گیرند.
زمانی که جوانان مسیر علایق یا دوست یابی خود را به طریق آنلاین پیدا می کنند آنها روش های جدیدی را برای تعابیر و قوانین اجتماعی خلق و هدایت می کنند. با کشف علایق و رسیدن به آنها و پیام دادن به اطراف با کاربرد رسانه های جدید، جوانان روش ها و شکل های مختلفی از سواد تکنیکی و رسانه را فرا می گیرند. در دنیای دیجیتال اطلاعات سریع و بی واسطه بدست افراد می رسد و بدین ترتیب موانع فراگیری افراد به تنهایی از میان برداشته می شود. رسانه های جدید نسبت به سیستم کلاس های آموزشی اختیارات و آزادی جوانان را زیادتر کرده است. جوانان در یادگیری از همسالان خود نسبت به کسانی که با آنها اختلاف سنی زیادی دارند انگیزه ی بیشتری دارند؛ آنها هنگامی که خودشان مجری هستند و به میل و خواسته ی خود به کاری می پردازند و یا زمانی که منتظر نتایجی بر اساس و مبنای کشفیات خود هستند بیشتر تلاش می کنند تا زمانی که در کلاس های درس آموزش هایی را بر مبنای اهداف از پیش تعیین شده فرا می گیرند .
در نتیجه گیری این مطالعه به والیان مدارس و والدین توصیه شده است که موجبات دسترسی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان را به اینترنت فراهم کنند و به معرفی منابع دیجیتال در کنار روش های آموزشی سنتی بپردازند؛ چرا که رسانه های جدید روش های یادگیری و دوست یابی آنها را تحول می بخشد و دید والدین، معلمان و روانشناسان را توسعه داده و نیز موضوعاتی را که باید به آنها بپردازند را افزایش می دهد. پس خوب است که مناسب با قرن ۲۱ پیش برویم و جوانان و نوجوانان را از این منابع آنلاین یادیگری محروم نکنیم.
در آخر یادآوری می شود ،این پزوهش یکی از با ارزش ترین مطالعات مردم نگاری شناخته شده است و توسط بسیار از رسانه ها مورد توجه قرار گرفته است.
شیدا حافظی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا قوه قضاییه رهبر انقلاب شورای نگهبان مجلس مجلس شورای اسلامی صادق زیباکلام حجاب انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
هواشناسی تهران پلیس بارش باران شهرداری تهران دستگیری قتل سیل سازمان هواشناسی سلامت زلزله وزارت بهداشت
قیمت دلار قیمت خودرو خودرو قیمت طلا بازار خودرو بورس سایپا مسکن بانک مرکزی حقوق بازنشستگان گاز دلار
همایون شجریان نمایشگاه کتاب فضای مجازی نمایشگاه کتاب تهران کتاب شاهنامه سینمای ایران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس تلویزیون سریال رضا عطاران
وزارت علوم دانشگاه تهران تحقیقات و فناوری
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه افغانستان ترکیه نوار غزه اوکراین طالبان
استقلال فوتبال پرسپولیس فولاد خوزستان لیگ برتر فولاد مهدی طارمی رئال مادرید باشگاه استقلال لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی
هوش مصنوعی فناوری گوگل تبلیغات نوآوری شفق قطبی ناسا اپل دبی
خواب زیبایی شیر تجهیزات پزشکی درمان ناباروری واکسن فشار خون