شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
اسم نویسی در کلاس جهانی
با توجه به اهمیت و نقش صنعت در فرآیند توسعه اقتصادی و جهانی شدن اقتصاد لازم است صنایع کشور تمهیداتی را اتخاذ کنند تا با شرایط موجود جهانی، خود را متحول نمایند. جهانی شدن فعالیتهای تولیدی و صنعتی یکی از مهمترین تغییرات در محیط تجاری قرن حاضر است.
در یک محیط پویا که فرصتها و چالشها را با خود به ارمغان میآورد، نقش مدیریت ارشد در رسیدن به تکامل تدریجی، یک نقش اساسی و محوری است.
ارزش کیفیت مدیریت در قرن ۲۱ هنگامی مشخص میشود که سازمان در راستای چشمانداز، رسالت و سیاستهای تولید در کلاس جهانی و جهانی شدن به فعالیت بپردازد. امروزه تولید کنندگان باید قادر باشند تا به سرعت، مشتری مداری را توسعه دهند. فلسفه تولید در کلاس جهانی و سازمانهای جهان تراز، با چالشهای برنامه ریزی استراتژیک همراه میباشد و هر روزه روشها و تکنولوژیهای جدیدی در حال رشدند، به طوری که بهترین عملکردها، صاحب نظران این علم را به خود معطوف داشته، اما نمونههای بسیاری از این عملکردها وجود دارند که سازمان را بر پایه یک مدل علمی برای ارزش گذاری با معیارهای تولید در کلاس جهانی تطبیق میدهند.
سازمانی در سطح کلاس جهانی است که قادر باشد بهترین تولید کننده در جهان بوده، با ارزشترین محصولات را تولید کند و بیشترین نرخ بازگشت را از طریق اجرای استراتژی رقابتی سازمان به دست آورد. به عبارتی از نظر کیفیت، زمان انتظار، انعطاف پذیری، هزینه و قیمت، خدمت به مشتری و نوآوری از هر رقیبی بهتر یا با او برابری کند و ویژگیهای فوق را به طور توأم داشته باشد. همچنین سازمان برای قرار گرفتن در کلاس جهانی، باید کنترل فرآیندها و منابع، بازارها و مشتریان و اطلاعات را در اختیار داشته باشد.
● مدل تولید در کلاس جهانی
در فلسفه کلاس جهانی محصولات، هر رقیبی در سطح جهان، بهتر، سریعتر، هوشمندتر و پاسخگوتر از بقیه بوده و مهمترین جنبه ارایه خدمات به مشتری و عملکرد به موقع را ارایه مینماید. با توجه به این توضیحات و با عنایت به اهداف سازمانهای کلاس جهانی و مشخصههای سازمانهای جهان تراز، ایجاد یک مدل علمی و عملی مرتبط بین اهداف استراتژیک و اهداف عملیاتی برای تولید در کلاس جهانی و در نتیجه موفقیت در سازمان تجارت جهانی برای کشورمان ضروری است.
بر این اساس، ادبیات تولید در کلاس جهانی، ساختار فعل و انفعالات بین واحدهای سازمان را مشخص میکند و این موضوع را که چه چیزی مرز بین سازمانهای تولید در کلاس جهانی و دیگر سازمانها را معین میکند، گوشزد مینماید.
مدل تولید محصولات در کلاس جهانی در کشورمان با معرفی بخشهایی از روشهای مهندسی و مدیریتی که عملکرد مثبت آنها به اثبات رسیده و به طور وسیعی به کار گرفته شدهاند و در عین حال، باعث دستیابی به تولید در کلاس جهانی در آن سازمان میشوند، مورد بررسی قرار میگیرد. بر این اساس برای حفظ بقای سازمان در شرایط تولید رقابتی باید با شدت تمام در پی رعایت و اجرای استانداردهای مورد نظر مشتریان باشیم. در پی این شرایط از یک طرف مشتریان باید از همه جنبههای اساسی یک محصول و خدمت راضی باشند و از طرف دیگر، شرکت باید در پی تأمین رضایت و حمایت از کارکنان خود باشد.
● راههای جهانی شدن
راهکارهای اجرایی برای دستیابی به بازار جهانی از نگرشهای مختلف مدیریتی، اعتقاد به اصول کلاس جهانی، مشارکت کارکنان، مشارکت تأمین کنندگان مواد، مشارکت مشتریان، مدیریت فرآیندهای تولیدی محصولات و مدیریت اداری با هدف توانایی حضور در بازار جهانی تدوین خواهند شد. یکی از علل طراحی این مدل، عوامل محیطی است. سازمان باید به طور پیوسته برای حیات و بقا، خودش را با شرایط محیطی انطباق دهد، به طوری که توانایی ورود به بازار جهانی را با توجه به ویژگیها و اهداف کلاس جهانی (نظیر کیفیت، هزینه، زمان انتظار، نوآوری، انعطاف پذیری و رضایت مشتری به طور توأم) به دنبال داشته باشد.
طراحان سیستمهای تولید در کلاس جهانی باید در فعالیتهای داخلی، فرآیند کلی و قوانین طراحی را توسعه دهند تا سازمانها بتوانند به صورت یک کل عمل کنند. وقتی یک سیستم هوشیارانه طراحی نشده باشد و انتقال اطلاعات در آن با وضوح کمتری انجام گیرد، رسیدن به اهداف تولید در کلاس جهانی با مشکل مواجه خواهد شد. در باب معماری و طراحی تولید در کلاس جهانی و با توجه به وجود مجموعهای از روشها، بادوامترین سیستمها، آنهایی هستند که طراح، قوانین طراحی را به وضوح پیش رو قرار داده و آنها را به خوبی با یکدیگر ارتباط دهد و آثار آنها را بر یکدیگر بررسی نماید.
● کنترل اطلاعات در سیستم
در چنین سیستمی، کنترل به این مفهوم است که آمادگی پذیرش تغییرات غیرمنتظره در تقاضا، تکنولوژی، شرایط یا رقابت وجود داشته باشد و اطلاعات تحت کنترل باشند، به دلیل این که دسترسی به اطلاعات یک قدرت است، چرا که سازمان را قادر میسازد تا بداند که چه اتفاقی در داخل و خارج سازمان روی میدهد و بتواند تواناییهای سازمان را مدیریت کند و حتی با عواملی که نمیتواند آنها را مدیریت کند ارتباط داشته باشد. بر این اساس، مؤلفههای کلیدی برای تولید کننده کلاس جهانی، مانند کاهش زمان انتظار، کاهش هزینههای عملیاتی، شفافسازی عملکرد کسب و کار، کاهش زمان رسیدن به بازار، تأمین انتظارات مشتری، ساده و مؤثر کردن فرآیندهای تأمین منابع، مدیریت عملیات و مکانهای چند گانه و جهانی، بر روی عملکرد سازمان اثر مستقیم دارند.
در نهایت باید گفت مدیران دور اندیش، نقاط آغازین تغییرات استراتژیک و پویایی صنعت را به خوبی میشناسند، آینده را پیش از آن که به وقوع بپیوندد میبینند و در سرمایه گذاری بر روی این تغییرات در جهت دستیابی به کلاس جهانی محصولات و کشور پیشقدم میشوند. ۶۱۵۰۰;
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران دولت مجلس حجاب گشت ارشاد رئیس جمهور رئیسی دولت سیزدهم پاکستان کارگران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی
سیل هواشناسی قتل کنکور تهران قم سازمان سنجش شهرداری تهران آتش سوزی پلیس زنان اصفهان
قیمت دلار خودرو مسکن قیمت خودرو دلار سایپا بازار خودرو قیمت طلا ارز ایران خودرو بانک مرکزی تورم
کیومرث پوراحمد پایتخت کتاب تلویزیون سینمای ایران سعید آقاخانی سریال ترانه علیدوستی فیلم موسیقی مهران مدیری سینما
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا فلسطین غزه جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک استقلال فوتسال بازی تراکتور بارسلونا باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران باشگاه استقلال
هوش مصنوعی گوگل سامسونگ همراه اول فناوری ربات ناسا فیلترینگ ماه
سازمان غذا و دارو مالاریا کاهش وزن آلزایمر زوال عقل