یکشنبه, ۳۰ دی, ۱۴۰۳ / 19 January, 2025
در محل کار لبخند بزنید
به گزارش سلامت نیوز،همه ما در زندگی کلمات پنج حرفی زیادی شنیدهایم اما مطمئناَ هیچ کدام به قدرت لبخند نبوده است. بسیاری از افراد نمی دانند رونق کسب و کارشان ممکن است ناشی ازرفتارها و اعمال مثبت آنها باشد.
واقعیت آن است که هیچ کس دوست ندارد درمحیطی خصمانه کار کند. وقتی آدم ها از محل کارشان لذت ببرند و احساس کنند که به خاطر تلاشهایشان به آنها اعتماد و از آنها قدردانی میشود، تلاش شان را بیشترمی کنند و بازده بهتری نیز خواهند داشت.
پاول اشپیگل من اعتقاد دارد:« یگانه روش کار وتجارت ایجاد رابطه است. »
مغز ما طوری برنامهریزی شده است که بهمهربانی و اعتماد واکنش نشان میدهد و این مسئله توضیحدهنده روابط ما در محل کار است. وقتی کسی رفتاری توام با مهربانی و احترام دارد، مغز ما اکسیتوسین و دوپامین بیشتری تولید میکند که سبب میشود آرامش فکر داشته و با بقیه همکاری بهتری داشته باشیم. اما وقتی احساس تهدید کنیم یا با ما غیرمحترمانه رفتار شود، خلاف آن اتفاق میافتد و هیچ تمایلی برای کار گروهی نخواهیم داشت و بازده کارمان اندک خواهدبود.
تاثیرات منفی، مثل میکروب هستند. وقتی حرف زشت و زنندهای میشنوید،برگشتن به روند کاری سابق تان سخت خواهد شد. برای فراموش کردن یک توهین به پنج تحسین نیاز است. همچنین نمیتوانید تظاهر به مهربانی کنید چون ما خیلی راحت مهربانی تظاهری را از مهربانی واقعی تشخیص میدهیم.
لبخند زدن در محیط کار نقش بسیارمهمی در ایجاد ارتباط مؤثر بین کارمندان و مشتریان دارد. کسی که همواره در برابرمشتری لبخند می زند،
می تواند حس اعتماد و رضایت را در او القا کند. مطمئناً چهره اخم آلود، منفی گرایی و ناامنی را به مخاطبان هدیه خواهد داد.
۵ روش مهربانی کردن
همه آدم ها میتوانند از تاثیرات خوب مهربانی در محلکار بهره ببرند. با اجرای ?توصیه زیر می توانید محیط مناسبی در محل کار ایجاد کنید :
۱- اعتبارتان را تقسیم کنید
اگر برایتان مهم نباشد که پاداش به چه کسی میرسد،کارهای بزرگتری انجام خواهید داد. وقتی اعتبار و دستاوردهای تان را تقسیم میکنید، همکاران و مشتریان تان هم احساس خواهند کرد که در موفقیت تان شریکاند.
۲- با تحقیر حرف نزنید
یکی از سریع ترین راهها برای تخریب وجهه شغلی آن است که با کسی با تحقیر صحبت شود. در محل کار هر فرد یک ایده است و هرایده با پول و سود همراه است. هر بار که با کسی بد و توهین آمیز حرف میزنید، یک درِسود دهی را به روی خود میبندید.
۳- روی مثبتها تمرکز کنید
حتی دربدترین موقعیتها هم پیدا کردن یک نکته مثبت برای فکر کردن و تمرکز وجود دارد. مادیگران را تشویق میکنیم که صادق باشند و احساس شان را به زبان بیاورند. اما ممکن است خیلی اوقات با آنها موافق نباشیم. در این موقعیتها می توانیم به طریقی که مثبت و تشویقآمیز باشد،به آنها نه بگوییم. مثلاَ اگر یکی از باهوشترین کارمندهایتان همیشه دیر کار خود را تحویل میدهد، میتوانید با تحسین ایدهها و کارهایش حرفتانرا شروع کنید. بعد مشکل تاخیر در تحویل کارهایش را مطرح کنید و با این روش در کناراخطار دادن به او، نشان اش دهید که کارهایش را قبول دارید و تحسینمیکنید.
۴- مودب باشید
مارک تواین گفته است که میتواند دو ماه بایک تحسین خوب زندگی کند. تحسین دیگران یا تشکر هیچ هزینهای برای شماندارد. شما میتوانید با اظهار نظری مثبت و تحسینی به جا، دستاوردهای شرکت را چندبرابر کنید.
۵- لبخند بزنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست