جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
در محل کار لبخند بزنید
به گزارش سلامت نیوز،همه ما در زندگی کلمات پنج حرفی زیادی شنیدهایم اما مطمئناَ هیچ کدام به قدرت لبخند نبوده است. بسیاری از افراد نمی دانند رونق کسب و کارشان ممکن است ناشی ازرفتارها و اعمال مثبت آنها باشد.
واقعیت آن است که هیچ کس دوست ندارد درمحیطی خصمانه کار کند. وقتی آدم ها از محل کارشان لذت ببرند و احساس کنند که به خاطر تلاشهایشان به آنها اعتماد و از آنها قدردانی میشود، تلاش شان را بیشترمی کنند و بازده بهتری نیز خواهند داشت.
پاول اشپیگل من اعتقاد دارد:« یگانه روش کار وتجارت ایجاد رابطه است. »
مغز ما طوری برنامهریزی شده است که بهمهربانی و اعتماد واکنش نشان میدهد و این مسئله توضیحدهنده روابط ما در محل کار است. وقتی کسی رفتاری توام با مهربانی و احترام دارد، مغز ما اکسیتوسین و دوپامین بیشتری تولید میکند که سبب میشود آرامش فکر داشته و با بقیه همکاری بهتری داشته باشیم. اما وقتی احساس تهدید کنیم یا با ما غیرمحترمانه رفتار شود، خلاف آن اتفاق میافتد و هیچ تمایلی برای کار گروهی نخواهیم داشت و بازده کارمان اندک خواهدبود.
تاثیرات منفی، مثل میکروب هستند. وقتی حرف زشت و زنندهای میشنوید،برگشتن به روند کاری سابق تان سخت خواهد شد. برای فراموش کردن یک توهین به پنج تحسین نیاز است. همچنین نمیتوانید تظاهر به مهربانی کنید چون ما خیلی راحت مهربانی تظاهری را از مهربانی واقعی تشخیص میدهیم.
لبخند زدن در محیط کار نقش بسیارمهمی در ایجاد ارتباط مؤثر بین کارمندان و مشتریان دارد. کسی که همواره در برابرمشتری لبخند می زند،
می تواند حس اعتماد و رضایت را در او القا کند. مطمئناً چهره اخم آلود، منفی گرایی و ناامنی را به مخاطبان هدیه خواهد داد.
۵ روش مهربانی کردن
همه آدم ها میتوانند از تاثیرات خوب مهربانی در محلکار بهره ببرند. با اجرای ?توصیه زیر می توانید محیط مناسبی در محل کار ایجاد کنید :
۱- اعتبارتان را تقسیم کنید
اگر برایتان مهم نباشد که پاداش به چه کسی میرسد،کارهای بزرگتری انجام خواهید داد. وقتی اعتبار و دستاوردهای تان را تقسیم میکنید، همکاران و مشتریان تان هم احساس خواهند کرد که در موفقیت تان شریکاند.
۲- با تحقیر حرف نزنید
یکی از سریع ترین راهها برای تخریب وجهه شغلی آن است که با کسی با تحقیر صحبت شود. در محل کار هر فرد یک ایده است و هرایده با پول و سود همراه است. هر بار که با کسی بد و توهین آمیز حرف میزنید، یک درِسود دهی را به روی خود میبندید.
۳- روی مثبتها تمرکز کنید
حتی دربدترین موقعیتها هم پیدا کردن یک نکته مثبت برای فکر کردن و تمرکز وجود دارد. مادیگران را تشویق میکنیم که صادق باشند و احساس شان را به زبان بیاورند. اما ممکن است خیلی اوقات با آنها موافق نباشیم. در این موقعیتها می توانیم به طریقی که مثبت و تشویقآمیز باشد،به آنها نه بگوییم. مثلاَ اگر یکی از باهوشترین کارمندهایتان همیشه دیر کار خود را تحویل میدهد، میتوانید با تحسین ایدهها و کارهایش حرفتانرا شروع کنید. بعد مشکل تاخیر در تحویل کارهایش را مطرح کنید و با این روش در کناراخطار دادن به او، نشان اش دهید که کارهایش را قبول دارید و تحسینمیکنید.
۴- مودب باشید
مارک تواین گفته است که میتواند دو ماه بایک تحسین خوب زندگی کند. تحسین دیگران یا تشکر هیچ هزینهای برای شماندارد. شما میتوانید با اظهار نظری مثبت و تحسینی به جا، دستاوردهای شرکت را چندبرابر کنید.
۵- لبخند بزنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل رئیس جمهور دولت سیزدهم مازندران سیدابراهیم رئیسی دولت مجلس شورای اسلامی رئیسی مجلس تعطیلی شنبه ها شورای نگهبان
سیل مشهد سیل مشهد هواشناسی تهران خراسان رضوی پلیس فضای مجازی سازمان هواشناسی بارش باران قوه قضاییه شهرداری تهران
خودرو مالیات قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان تعطیلی شنبه دلار طلا
لیلا حاتمی زری خوشکام علی حاتمی نمایشگاه کتاب سینمای ایران نمایشگاه کتاب تهران کتاب رسانه تلویزیون سریال سینما موسیقی
ایلان ماسک
رژیم صهیونیستی غزه فلسطین روسیه آمریکا حماس جنگ غزه چین اوکراین ترکیه لبنان یمن
فوتبال پرسپولیس استقلال تراکتور بارسلونا لیگ برتر سپاهان جام حذفی مس رفسنجان لیگ برتر انگلیس بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی آلزایمر مغز گوگل آیفون اپل باتری سرعت اینترنت تبلیغات عیسی زارع پور
بارداری سازمان غذا و دارو پوست دیابت کاهش وزن سرماخوردگی