سه شنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۳ / 28 January, 2025
از واژه هایی همچون «خیلی زیاد» و «ضمانت» در آگهی های خود پرهیز کنید
اقتصاد، بیکاری، تعطیلی شرکتها، افرادی که خانههایشان را از دست میدهند سال ۲۰۰۸ باعث شد که بسیاری از مصرفکنندگان نسبت به شرکتها بیاعتماد شوند. فقدان اعتماد مشتریان نیازمند تبلیغاتی مستقیم و صادقانه است تا بتوان امنیت محیط بازار را از نو برقرار کرد. شاید بیش از هر زمان دیگری، در سال ۲۰۰۹ از عبارات و کلماتی استفاده کنید که یا باعث فروش محصولاتتان میشوند یا باعث میگردند که مشتریانتان را از دست بدهید.
در این جا ۱۰ کلمه ذکر شدهاند که باید در آگهیهای سال ۲۰۰۹ خود از آنها بپرهیزید.
۱) Free (رایگان)
آگهیهایی که شامل پیامهایی دربارة فروش محصولات یا خدمات رایگان هستند، میتوانند در زمان رکود اقتصادی کارآیی خوبی داشته باشند اما مصرفکنندگان باید عملکرد خوب آنها را به چشم ببینند. بخش هرزنامههای (spam) ایمیلها مملو از پیامهایی هستند که میتوان این کلمه را در آنها مشاهده کرد. در حالی که استفاده از عباراتی همچون «اکنون درهای خود را به روی خدمات رایگان باز کنید» وسوسه کننده هستند، اما این یک پیام الکترونیکی است که بسیاری از کاربران آن را به بخش هرزنامههای خود میفرستند. وقتی شرایط اقتصادی دشوار است، شما نمیتوانید ریسک کنید و پیامهای الکترونیکی خود را برای کسانی ارسال کنید که تمایلی به پذیرش آنها ندارند. عبارتند «رایگان» را با کلماتی همچون «اهدایی» یا «افتخاری» جایگزین کنید تا اثربخشی پیامهایتان از میان نرود.
۲) Guarantee (ضمانت)
امروزه، افراد اندکی به ضمانتها اعتقاد دارند مگر این که بتوانید اثبات نمایید که ضمانت شما واقعی است. در این صورت باید مستغلات یا املاکی ارزشمند را در آگهی خود بگنجانید تا بتوانید پیامی اثربخش را به دست مشتریان خود برساید که احتمالاً آن را باور کرده و در قبال آن دست به اقدام خواهند زد.
۳) Really (واقعاً)
اگر میخواهید فضای آگهیهای خود را هدر بدهید، این کلمه را در آن بنویسید. این کلمه هیچ کمکی به پیام شما نمیکند. در عوض، توجه مشتریان به شما را کمک کرده و احتمالاً باعث میشود که آنها حتی پیام شما را به طور کامل نخوانند. با استفاده از چنین کلماتی، فضای آگهی خود را از میان نبرید. مطمئن شوید که هر کلمهای در آگهی شما به دلیل خاصی ذکر شده است.
۴) Very (خیلی)
آیا استفاده از این کلمه باعث جذابتر شدن یک آگهی میشود؟ آیا تبلیغ «وقتی به گلهای خیلی تازه نیاز دارید با فروشگاه گل ABC تماس بگیرید»، اثربخشتر از این عبارت است که «وقتی به گلهای تازه نیاز دارید، با فروشگاه گل ABC تماس بگیرید»؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، پاراگراف آخر را دوباره بخوانید.
۵) That (که)
وقتی نگارش متن آگهی یا بازاریابی خود را تمام کردید، یک بار آن را بازخوانی نمایید و هر بار که از کلمة «که» استفاده کردهاید را یادداشت کنید. این احتمال وجود دارد که شما تا ۹۰ درصد کلمات استفاده شده از حذف کنید زیرا «که» کلمهای است که فقط متن را پر کرده اما توجه مشتری را به پیام شما جلب نمیکند. در عوض، این امر زمان خواننده را کاهش میدهد. پیامی را ارایه کنید که مخاطب احتمالاً به آن پاسخ خواهد داد. بنابراین پیامهایتان را سریعاً ارایه نمایید.
۶) A Lot (خیلی زیاد)
هرگز از کلماتی همچون «خیلی زیاد» استفاده نکنید که باعث تمایز کسب و کار شما از دیگران نمیشوند. در عوض، غنای پیامتان را افزایش دهید. اگر ۲۰ نوع گل رز در گلفروشی خود دارید، آن را بگویید. اگر در عرض پنج دقیقه به تماسهای مشتریان پاسخ میدهید، این را به مردم بگویید. کدام یک جذابتر است: «شما میتوانید از بین انواع خیلی زیاد کفشها در فروشگاه کفش سالی انتخاب کنید» یا «میتوانید بیش از ۱۰۰ نوع کفش را از فروگاه کفش سالی انتخاب کنید»؟ «خیلی زیاد» میتواند معانی متفاوتی برای افراد متفاوت داشته باشد. فضایی را برای حدس و گمان در آگهی خود ایجاد نکنید. پیام شما باید آن قدر روشن باشد که جایی برای سردرگمی باقی نماند.
۷) Opportunity (فرصت)
وقتی از کلمة فرصت استفاده میکنید، عملاً هیچ کمکی به مشتری خود نمیکنید. مصرف کنندگان خواهان فرصت نیستند. آنها میخواهند اعتماد کنند که پول حاصل از دسترنجشان درست هزینه شده است. آنها میخواهند به نتایج مد نظرشان دست یابند نه فرصتهای دستیابی به آنها.
۸) To be (or not to be, for that matter) بودن یا نبودن، مسئله این است
آگهی یا پیام بازاریابی خود را به صورت معلوم بنویسید نه مجهول. اگر از کلمات فوق استفاده کردهاید، متن خود را بازخوانی کنید. استفاده از زبان مجهول، به اقدام نخواهد انجامید. متن خود را به صورت معلوم بنویسید.
۹) Synergy (همیاری)
مدتها است که از این واژه استفاده میشود اما اکنون زمان آن فرا رسیده که دیگر از آن عبور کنیم. این گونه کلمات ارزش مالی ندارند. در متن خود از کلمات تخصصی استفاده نکنید زیرا مشتری باید برای درک معنای آنها به سراغ فرهنگ لغات برود. مصرفکنندگان توجهی به جایگاه منحصر به فرد ارزشی شما ندارند. آنها میخواهند در ازای پولی که میپردازند همان محصول یا خدماتی را که میخواهند، دریافت کنند. طبیعتاً استثناهایی در این زمینه وجود دارد مانند آگهیهای تبلیغاتی برای سایر کسب و کارها که باید در آنها از عبارات تخصصی استفاده کرد. این اصل ساده را رعایت کنید.
۱۰) قابلیت مصرف
شرکت بودوایزر همواره از این عبارت استفاده میکند. توجه داشته باشید که نباید از رقبا تقلید کنید. در عوض، محصول و کسب و کارتان را با پیامهای منحصر به فرد متمایز سازید که احتمالاً مخاطبان هدف شما را ترغیب میکنند تا به شما پاسخ دهند.
قواعد تبلیغات موفق سال به سال تغییر نمیکنند اما چون بازاریابی و محیط تغییر میکنند، شما باید پیامهای خود را تغییر دهید. از فهرست بالا به عنوان یک راهکار در قبال روش تبلیغات خود در سال ۲۰۰۹ استفاده نمایید
By Susan Gunelius
ترجمه گروه مترجمان خانه کارآفرینان ایران
مرجع: خانه کارآفرینان ایران
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست