یکشنبه, ۶ خرداد, ۱۴۰۳ / 26 May, 2024
مجله ویستا

معرفی نرم افزار FlashPaper ۲


معرفی نرم افزار FlashPaper ۲

توسط Flashpaper میتوانید فایل های قابل پرینت خود را تبدیل به PDF و یا SWF کنید این برنامه هر دو حالت را یکجا پشتیبانی میکند با توجه به کاربرد زیاد فلش روی وب و استفاده عموم کاربران از آن شما میتوانید برای انتشار مقالات و کتب خود روی اینترنت از این فرمت عمومی استفاده کنید

توسط Flashpaper میتوانید فایل های قابل پرینت خود را تبدیل به PDF و یا SWF کنید . این برنامه هر دو حالت را یکجا پشتیبانی میکند . با توجه به کاربرد زیاد فلش روی وب و استفاده عموم کاربران از آن شما میتوانید برای انتشار مقالات و کتب خود روی اینترنت از این فرمت عمومی استفاده کنید.

این نسخه از برنامه امکان ساخت حالت مرور کردن صفحات را دارد . مثلا بازدید کنندگان میتوانند فلشی را که شما توسط این برنامه ساخته اید مانند یک کتاب ورق بزنند و آنرا مرور کنند .

متن تولید شده توسط این برنامه قابلیت جستجو و انتخاب شدن و کپی و چسبانده شدن در تمامی برنامه های ویندوز و مکینتاش را داراست. همچنین میتوانید در فلش ساخته شده از انواع bookmark و link نیز استفاده کنید . این برنامه با آفیس مایکروسافت همخوانی کاملی دارد که تبدیل فایل های برنامه های آفیس را به فلش های زیبا مقدور میسازد .

● یک قابلیت بسار عالی:

شما میتوانید فایل های برنامه powerpoint ، Word , Excel را براحتی به فلش و PDF تبدیل کنید . با نصب برنامه یک منوی اضافی به برنامه های آفیس شما اضافه میشود که امکانات تبدیل را در اختیارتان می گذارد .

● آموزش فلش : لود کردن صدا بصورت داینامیک

▪ برای لود کردن MP۳ در فلش در زمان اجرا از متد Loadsound متعلق به شی Sound استفاده کنید . برای اینکار شما باید یک نمونه از روی شیی sound بسازید تا بتوانید از متد آن برای لود کردن صدا در event یا در حالت streaming استفاده کنید.

▪ صداهای event اول کامل لود شده و بعد اجرا میشوند . صداهای حالت streaming در حین دانلود شدن اجرا میشوند. شما میتوانید از پارامتر IsStreaming در متد Loadsound برای تعیین کردن نوع لود شدن صدا استفاده کنید. وقتی یک صدای event را بارگذاری میکنید ، برای اجرایش باید متد START مربوط به شیی Sound را اجرا کنید . برای اجرای صداهای نوع streaming نیاز به کد START نیست ، چون وقتی به مقدار کافی از آن دانلود شود شروع به اجرا میکند .

▪ برای بدست آوردن مقدار بایت های دانلود شده از متد GetbytesTotalمتعلق به شیء Sound استفاده میکنیم.

▪ فلش فقط فایل های MP۳ را ساپورت میکند .

● برای لود کردن یک صدا بصورت داینامیک :

یک شیئ یا فریم را برای صدا دادن به آن انتخاب کنید و کد زیر را به آن اضافه کنید . mysound نام شیئ ساخته شده توسط ما از روی شیئ sound است. true در آخر خط دوم نشان دهنده streaming نبودن صداست و تا لود نشود نمیتوان اجرایش کرد (برای حالت streaming باید TRUE بنویسید ) .در نهایت در خط سوم آهنگ شروع به اجرا میکند .

mysound = new sound();

mysound.loadsound("http://www.music.com/s۲.mp۳", false);

mysound.start();

● لود کردن عکس بصورت داینامیک

هنگامی که شما یک عکس را در فلش هنگام طراحی قرار میدهید ،این فایل بهمراه بقیه جزئیات در فایل SWF نهایی شما کامپایل میشود . این کار حجم فایل شما را بالا میبرد . اما میتوانید اینکار را توسط کد های اکشن اسکریپت انجام دهید تا فایل عکس شما در فایل فلش جاسازی نشود .بلکه در زمان اجرا از یک آدرس لود شود .

▪ برای لود کردن تصاویر jpeg در زمان اجرا در یک LEVEL ، باید از متد LoadmovieNum و برای لود کردن عکس در یک Movieclip باید از متد loadmovie متعلق به شیئ Movieclip استفاده کنید . هنگامی که عکسی را در Movieclip لود میکنید این عکس جایگزین تمام محتویات Movieclip میشود.

▪ برای بدست آوردن مقدار بایت های دانلود شده از متد getbytesLoaded متعلق به شیئ Movieclip استفاده میکنیم.

▪ فلش برای فایل های عکس فلش فقط فرمت Standard Jpeg را ساپورت میکند و حالت Progressive jpeg را قبول نمیکند .

▪ مثال : کد زیر یک عکس را در Movieclip لود میکند . جای آن روی timeline جاییست که Movieclip مربوطه قرار دارد :

myMC.loadmovie("http://www.macromediax.com/index/logo.jpg")

نویسنده : حسین شرفی