دوشنبه, ۱۱ تیر, ۱۴۰۳ / 1 July, 2024
مجله ویستا

سیستم‌های ارتباطی اینترنتی انعطاف‌پذیری بیشتری دارند


سیستم‌های ارتباطی اینترنتی انعطاف‌پذیری بیشتری دارند

برای بررسی سیستم‌های ارتباطی تأمین مشتری لازم است ابتدا به روش‌های سنتی و فرصت‌ها و محدودیت‌های آن بپردازیم. سه مسئله باعث گرانی روش‌های سنتی ارتباطی می‌شوند. اول "نسبت …

برای بررسی سیستم‌های ارتباطی تأمین مشتری لازم است ابتدا به روش‌های سنتی و فرصت‌ها و محدودیت‌های آن بپردازیم. سه مسئله باعث گرانی روش‌های سنتی ارتباطی می‌شوند. اول "نسبت نماینده به مشتری" است؛ یعنی استفاده از نماینده یا کارمند شرکت، که باید به مشکل مشتری بپردازد. دوم "نوع ارتباط دو جانبه" و در پایان نیز"نوع خدماتی که مشتری نیاز دارد". با استفاده از فنون و شیوه‌های خدمات اینترنتی به مشتری، قادر خواهیم بود در این سه زمینه اساسی به مقدار قابل توجهی صرفه‌جویی کنیم.

روش‌های سنتی، بسیار گران‌تر و از نظر حجم کار بیشتر هستند. این مسئله به علت وجود نسبت "یک‌به‌یک" به هنگام پرداختن به امور مشتری و طبیعت حضور مشتری در ارتباط حضوری و یا تلفنی دو طرفه و همزمان است. سرویس‌های سنتی نیازمند ساختار سازمانی وسیعی هستند که بتوانند از این طریق سریع به مشتریان پاسخ داده و رضایت مشتری را کسب کنند.

روش‌های اینترنتی انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. روش‌های اینترنتی تنها امکان تبادل یک به یک بین مشتری و مسئول خدمات مشتریان را نمی‌دهند، بلکه می‌توانند به طور همزمان ارتباط بسیاری از مشتریان را با بخش خدمات مشتریان برقرار سازند. به علاوه به صورت تمام وقت امکان دستیابی به منابع تأمین مشتریان برقرار است.