جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

ایمیل هایی شگفتی ساز در میدان مسابقه سایت ها


ایمیل هایی شگفتی ساز در میدان مسابقه سایت ها

راههای گوناگونی هستند كه صاحبان وب سایت ها برای ارتقای وب سایتشان از آن ها بهره می گیرند

راههای گوناگونی هستند كه صاحبان وب سایت‌ها برای ارتقای وب سایتشان از آن‌ها بهره می‌گیرند. روش‌هایی چون نوشتن مقالات برای ezineها یا مجلات اینترنتی، وب سایت‌هایی كه منحصرا به مقالات می‌پردازند و آن‌ها را منتشر می‌كنند و ارسال پیام‌های تبلیغاتی اینترنتی و به كارگیری پاسخ‌دهنده‌های اتوماتیك. به احتمال زیاد راجع به این مسائل زیاد شنیده و خوانده‌اید و می‌خواهید كه این مقاله را كنار بگذارید ولی عجله نكنید! مطالب زیر، این گفته‌های تكراری نیستند. ما می‌خواهیم راجع به روش‌هایی صحبت كنیم كه شاید كمتر راجع به آن‌ها شنیده باشید و یا ممكن است كاملا برایتان تازه و جدید باشند.

این روش كارآمد و موثر بوده به كارگیری آن به مهارت ویژه و حرفه‌ای، وقت زیاد و انرژی مضاعف احتیاجی ندارد. اگر از این راه و روش استفاده كنید، دیگر به آدرس‌های گوناگون ایمیل كه برایشان ایمیل بزنید احتیاجی نخواهید داشت و صندوق ایمیل‌هایتان هم از spamهای عذاب‌آور پرنخواهد شد.

نخستین پرسشی كه باید از خود سوال كنید این است كه وب سایت شما برای كاربران چه ارزشی دارد؟ این وب سایت از چه راهی و با عرضه چه چیزهایی می‌تواند واقعا به مردم كمك كند؟ معمولا وب سایت‌ها به سه گروه تقسیم می‌شوند، یكی آن‌هایی كه خدمات عرضه می‌دارند، دیگری فروشندگان كالا اجناس و دیگری آن‌هایی كه صرفا اطلاعات و داده‌های گوناگون عرضه می‌نماید. صرف نظر از نوع كار یك وب سایت و این كه در كدام گروه طبقه‌بندی شود، مهمترین مسئله در مورد همه آن‌ها جذابیت و كارآمدی و ارزشمندی محتوایشان برای بازدیدكنندگان است. هر قدر كه محتوای یك وب سایت جذاب‌تر باشد امكان موفقیت‌ آن بیشتر خواهد بود. حتی وب ‌سایت‌‌های مشهور و قدرتمند هم می‌توانند از این خطوط راهنما بهره گیرند.

روش اول نوشتن ایمیل است ولی نه مانند رو‌ش‌های پیشین. در این جا شما عنوان مناسب، گویا و جذابی برای این پیام می‌نویسید و در یك پاراگراف مختصر و مفید به سه تا پنج ویژگی بارز وب سایت و محتوایش اشاره می‌كنید. هر قدر این پاراگراف كوتاهتر باشد، بهتر است. به طور مثال اگر وب سایت شما یك مجموعه ارائه ا طلاعات است و قصد دارید یكی از جدیدترین كتاب‌های الكترونیكی رایگانتان را معرفی كنید، در یك پاراگراف به نكات بارز آن اشاره كنید و در پایان این ایمیل كوتاه، لینكی قرار دهید تا كاربر بتواند این محتوای ذكر شده را از طریق همان ایمیل داون لود كند. اگر در وب سایتتان مقالاتی دارید كه به این ایمیل مربوطند، لینك‌هایی نیز به آن مقالات در ایمیل خلق كنید. به عبارتی با روش فوق می‌توانید بدون نوشتن ایمیل‌های طولانی و خسته‌كننده، با همین پیام‌های كوتاه و گویا، كاربران اینترنت را به وب‌سایتتان جذب نمایید. نكته كلیدی موفقیت این روش، جذابیت و كامل بودن و در عین حال موجز بودن ایمیل اولیه است. اگر گیرنده ایمیل این پیام را جذاب ببیند، روی لینك شما كلیك می‌نماید و برای كسب داده‌ها و اطلاعات بیشتر درباره مطالب ذكر شده و خود وب سایت اقدام می‌كند. پس این پاراگراف تعیین‌كننده را حرفه‌ای بنویسید.

▪ استفاده از این روش و ارتباط كاربر از طریق ایمیل با وب سایت، مزایای چندی دارد كه مهمترین آن‌ها عبارتند از:

ـ ایمیل‌ها را كوتاه می‌كند و دیگر لازم نیست متنی طولانی بنویسید كه هیچ كس آن را نخواند.

ـ لازم نیست كه صفحات مورد نظری كه می‌خواهید كاربر از آن‌ها مطلع شود و در قالب HTML هستند را ، یك بار دیگر در ایمیل تایپ كنید.

ـ با استفاده از این ایمیل‌های كارآمد، بازدیدكننده‌ها می‌توانید بدون این كه به وب سایت رجوع كنند، درباره آن اطلاعات مفیدی به دست آورند.

ـ در روش‌های پیشین و ایمیل‌های تبلیغاتی مرسوم، صاحب وب سایت مجبور است برای شناساندن هر چه بیشتر وب سایتش، تصاویر حجیمی را نیز در ایمیل‌ها بگنجاند كه برای كاربرانی كه سرعت اینترتشان پایین است، مشكل‌ساز می‌شود.

ـ شما می‌توانید پایین نام و امضای الكترونیكی خود، لینكی قرار دهید كه كاربر را به وب سایت مربوطه برساند.

ـ سوال مهمتری كه شاید فراموش شد. راجع به گیرندگان اولیه این ایمیل‌هاست. باید در ابتدا چه كسانی این پیام‌ها را دریافت كنند تا وب سایت ما به خوبی و در گستره زیادی معرفی گردد؟

ـ دوستان و همكاران و افراد خانواده بهترین گزینه‌هایند ولی نكته مهمتری هم در مورد این ایمیل‌ها وجود دارد و آن ارزشمندی و غنی بودن آنهاست. این ویژگی همان خاصیتی است كه سبب می‌شود این دوستان و افراد خانواده و فامیل، پیام‌های شما را برای اشخاص دیگر هم فوروارد كنند. آن‌ها هر كدام لیستی از ایمیل‌های دوستانشان را در اختیار دارند كه پیام‌های جالب دریافتی‌شان را برای هم می‌فرستند. به این ترتیب است كه وب سایت و كسب و كار اینترنتی شما معرفی می‌شود.

ـ وجود یك كالا یا خدمات یا مقالات رایگان در وب سایت و ذكر آن‌ها در ایمیل قدرت و سرعت انتشار پیام را بیشتر می‌كند.

ـ بعضی می‌پرسند كه باید در آغاز كار ایمیلی‌هایشان را برای چند نفر بفرستند؟ پیشنهاد معقول و منطقی اینست كه حداكثر ۱۰ نفر را در نظر بگیرید و آن‌ها را از ماهیت و چگونگی وب سایتتان آگاه سازید.

ـ این حالت مانند وضعیت كسی است كه در یك جزیر غیرمسكونی تك و تنها گیر افتاده و پیغامی را در یك بطری قرار می‌دهد و به امید این كه كسی آن را ببیند و نجاتش دهد، به دریا می‌اندازد. او به هیچ وجه نمی‌داند كه چه كسی این بطری را می‌یابد و حتی از میزان احتمال یافته شدنش هم بی‌خبر است.

ـ چرا این ایمیل‌ها چنین پتانسیل و نیروی عظیمی دارند؟ شما یك ایمیل خوب و جذاب را برای ۱۰ نفر می‌فرستید. آن‌ها نیز به نوبه خود ۱۰ نفر دیگر را مطلع می‌كنند و آن ۱۰ نفر ایمیل دریافتی را برای ۱۰ نفر دیگر ارسال می‌‌دارند. تا این جای كار ۱۰۰۰ صاحب ایمیل، پیغامتان را دریافت نموده‌اند. اگر این روند به همین منوال ادامه یابد، ۱۰۰۰ نفر به ۱۰ هزار، به ۱۰۰ هزار و به یك میلیون نفر تبدیل می‌شوند.

اگر فقط یك درصد از این یك میلیون نفر به وب سایت شما رجوع كنند، آن وقت ۱۰ هزار بازدیدكننده خواهید داشت. و اگر یك درصد از این ۱۰۰۰ نفر از شما خرید كنند، به مقصودتان خواهید رسید.

by:Jim Hart

مترجم: آذین صحابی