یکشنبه, ۲۷ خرداد, ۱۴۰۳ / 16 June, 2024
مجله ویستا

خوردن صبحانه كامل , به كاهش وزن كمك می كند


یك‎ صبحانه‎‎ كامل‎‎ كه شامل غلات‎ كامل‎ , شیر و میوه است علـاوه بـر اینكه‎ بـاعـث می‎ شود وزن‎ فرد كاهش‎ یـابـد ازابتلای‎‎ وی بـه‎ بیماریهایی‎ همچون‎ دیـابـت‎ نیز جلوگیری‎ …

یك‎ صبحانه‎‎ كامل‎‎ كه شامل غلات‎ كامل‎ , شیر و میوه است علـاوه بـر اینكه‎ بـاعـث می‎ شود وزن‎ فرد كاهش‎ یـابـد ازابتلای‎‎ وی بـه‎ بیماریهایی‎ همچون‎ دیـابـت‎ نیز جلوگیری‎ می‎ كند.

از ای بی سی نیوز , به‎‎‎ گفته محققان‎ خوردن صبحانه كامل‎ از بـروز بیماری‎‎‎‎ های قلبی‎ و سكتـه‎ هـای مغـزی نیـز جلوگیری‎‎ می‎ كنـد و افـرادی كـه‎ از خـوردن‎ صبحانه‎ امتناع می‎ كنند چهار برابر بیش‎ از افرادی‎ كه‎‎ صبحانه می‎خورند با خطر افزایـش‎ وزن‎ روبرو هستند.

پژوهشگران مصرف‎ نان تهیه شده از غلات‎‎ كامل‎ یا سبوس‎ دار را به‎ علت وجود مــواد فیبری‎ بسیار مهم‎‎ توصیه می كنند و معتقدند كه حداقل بـایـد شـش‎ گرم‎ فیبر در هر وعده‎ مصرف‎ شود .

در ضمن‎‎ میزان شكر مـوجـود در غـذا در هـر وعده‎‎ نیز باید از ده گرم‎ كمتر باشد. همچنین‎ مصرف‎ میوه‎‎ های‎‎ مغذی كه قنـد مـورد نیاز بدن‎‎ را نیز تامین می‎ كنند مثــل‎ سیب‎ یاموز نیز در صبحانه‎‎ افراد توصیه می‎ شود.

خوردن غذاهایی مثل گوشت , سبزیجات سرخ شده دارای چربی بسیار زیادی هستند كه با ید از خوردن آنها اجتناب كرد.

به نقل از سایت ستاره سرخ