دوشنبه, ۲۴ دی, ۱۴۰۳ / 13 January, 2025
منابع ویژه آموزش و تعلیم و تربیت refrence
دراین قسمت گنجینه عظیمی از اطلاعات و منابع ویژه آموزش و تعلیم و تربیت جهت استفاده محققان،اساتید ، دانشجویان وکاربران محترم ارائه شده است.
Region III CRP RCEP (برنامه آموزش پیوسته توانبخشی Region III)
جامعه توانبخشی اقدام به برگزاری برنامه آموزش پیوسته توانبخشی در دانشگاه مری لند به منظور گسترش و پیشبرد پیامدهای شغلی و آینده استخدامی افراد معلول نموده است. در این راستا جامعه توانبخشی به واسطه ارائه آموزش و کمک های فنی به این هدف مهم دست یافته است. آموزش های ویژه استثنایی و برآورد نیازهای فنی از طریق شوراهای ارائه خدمات مشاوره دولتی و محلی اعمال گردیده است.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.education.umd.edu/RRCEP
● منابع مربوط به رشته علوم
الف) The Electronic Zoo(باغ وحش الکترونیکی)
این پروژه در سال ۱۹۹۳ اقدام به طراحی و ایجاد سایت باغ وحش الکترونیکی، سازماندهی و طبقه بندی اطلاعات مربوط به علم دامپزشکی نمود. اخبار و رویدادها، حیوانات، کتب منتشر شده، سازمانها، فهرست آدرس های الکترونیکی مربوط به علم دامپزشکی، گروه های خبری و از مهمترین منابع ارائه شده در این بخش میباشد:
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://netvet.wustl.edu/e-zoo.htm
ب) NASA Quest(سایت آموزشی سازمان فضایی آمریکا)
در این سایت کاربران می توانند با پرسنل ناسا آشنا و از سازمانها و حامیان ناسا در نیل به اهداف سازمان اطلاع حاصل نمایند. سایت آموزشی سازمان فضایی آمریکا، غنی ترین و کاملترین منبع برای مربیان، کودکان و مشتاقان هوا و فضا که به آموزش و یادگیری علاقه مند می باشند، بوده و کاربران محترم می توانند از طریق این سایت تبادل علمی و اطلاعاتی نمایند. اطلاعات و منابع ارائه شده در برگیرندة موضوعاتی چون نحوه پرواز با سفینه فضایی طراحی سفینه فضایی ،ایستگاه فضایی بین المللی، آشنایی با زنان فضانورد،ستاره شناسی، سیاره ها و فضاپیماهای آینده میباشد.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://quest.arc.nasa.gov/
پ) The Nine Planets(نه سیاره)
در این سایت نه سیاره به همراه سیاره ماه از نقطه نظر تاریخی، اسطوره شناسی و علمی مورد بررسی قرار گرفته است. سایت نه سیاره مجموعه ای از اطلاعات در برگیرندة منظومه شمسی بوده و کاربران میتوانند از طریق متون، تصاویر، فایلهای صوتی و تصویری (فیلم آموزشی) از اطلاعات علمی ارائه شده استفاده نمایند. برای استفاده از این سایت نیازی به برخورداری از اطلاعات و دانش تخصصی و ویژه نبوده و تمامی واژه های فنی و فضایی و اسامی خاص در فرهنگ لغات تعریف و ارائه شده است.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://seds.lpl.arizona.edu/nineplanets/nineplanets/nineplanets.html
ت) The whole Frog Project(پروژه The Whole Frog)
پروژه The Whole Frogبا هدف ارائه و تشریح مفاهیم جدید از طریق بکار گیری تصاویر سه بعدی آناتومی به عنوان یک وسیله آموزشی طراحی گشته است. هدف پروژه فوق آموزش زیست شناسی مقطع دبیرستان و تشریح آناتومی قورباغه با استفاده از اطلاعات و تصاویر گرفته شده از طریق MRIمیباشد.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www-itg.lbl.gov/ITG/Whole.Frog
ج) Whales(والها)
این سایت منبع اطلاعاتی بسیار غنی درخصوص حیات والها برای مربیان، دانش آموزان و والدین میباشد. در این سایت منابعی برای معلمین، فعالیتهای دانش آموزان و پروژه های مربوط به والها ارائه شده است.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://curry.edschool.virginia.edu/go/Whales
منابع مربوط به رشته ریاضی:
الف)Gemoetry and Math(آموزش هندسه و ریاضی)
در این بخش اصلی ترین و عمده ترین سایت آموزش ریاضی و هندسه در اینترنت ارائه و معرفی شده است. هدف از معرفی این سایت، ارائه منابع، کمک وسایل ،محصولات و سرویسهای آموزشی و آموزش ریاضیات و هندسه میباشد. علاقه مندان به ریاضیات و هندسه و حتی افرادی که علاقه اندکی به ریاضیات و هندسه دارند، می توانند از طریق این سایت به آخرین اطلاعات و آموزشها روز دست یابند.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://mathforum.org/
ب) Ask Dr. Math (سایت دکتر Math)
در سایت دکتر Math به سؤالات مختلف کاربران در زمینه ریاضی پاسخ داده میشود. دانش آموزان و دبیران رشته ریاضی می توانند از این سایت به عنوان منبعی جهت آموزش و مطالعه استفاده نمایند.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://mathforum.org/dr.math/dr-math.html
منابع ویژه دپارتمان خدمات پرسنلی و ارائه مشاوره:
الف) American counseling Association (ACA)(انجمن خدمات مشاوره آمریکا)
انجمن خدمات مشاوره آمریکا سازمان غیر انتفاعی،تخصصی و آموزشی بوده و با هدف ارائه خدمات مشاوره ای به کودکان، جوانان، نوجوانان، بزرگسالان، خانواده ها و زوجهای جوان در سال ۱۹۵۲ تأسیس گردیده است. انجمن فوق در حوزه های مختلفی از جمله چالشها و منازعات، تغییرات زندگی، بحرانهای روحی، آموزش ، شغل، بیماریهای جسمی، معلولیت، و به ارائه مشاوره مبادرت می نمایند.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.counseling.org/site/PageServer
ب) American Rehabilitation Counseling Association (ARCA)
(انجمن مشاوره توانبخشی آمریکا)
انجمن مشاوره توانبخشی آمریکا سازمانی ویژه کارشناسان،مربیان،دانشجویان حوزه مشاوره توانبخشی ایالات متحده میباشد. انجمن فوق به مربیان. دانشجویان و دانش آموزانی که به نوعی دست اندکار درمان افراد معلول می باشند، خدمات مشاوره ایی ارائه می نماید. هدف اصلی انجمن، درمان افراد معلول و افزایش ضریب هوشی در این افراد میباشد.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.nchrtm.okstate.edu/ARCA
ج) American school counselor association (ASCA)(انجمن مشاوره تحصیلی آمریکا)
انجمن مشاوره تحصیلی آمریکا سازمان غیرانتفاعی جهانی میباشد که با هدف حمایت از کوششهای مشاوران تحصیلی در راستای ارائه مشاوره به دانش آموزان و دانش جویان حوزه های مختلف علمی در سال ۱۹۵۲ تأسیس گردیده است. انجمن فوق به ۱۳۰۰۰ نفر از مشاوران تحصیلی در سرتاسر جهان، منابع تخصصی، کتب و آخرین تحقیقات به عمل آمده در حوزة فوق را ارائه مینماید.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.schoolcounselor.org/
چ) Association Counselor Education and Supervision (ACES)
(انجمن نظارت و آموزش مشاوره)
انجمن نظارت و آموزش مشاوره با هدف ارائه آموزش با سطح کیفی بسیار بالا و نظارت بر عملکرد مشاوران در تمامی حوزه های کاری تأسیس گردیده است. انجمن فوق بواسطة تایید و توسعه فعالیتهای تخصصی می کوشد تا سطح کیفی و کمی آموزش، نظارت بر مشاوران، انتشار کتب، تحقیق، و استانداردهای اخلاقی گسترش و ارتقاء بخشد.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.acesonline.net/home.htm
ح) American Psychology Association (APA)(انجمن روانشناسی آمریکا)
انجمن روانشناسی آمریکا، سازمان علمی و تخصصی میباشد که در شهر واشنگتن دی سی با هدف ارائه خدمات روانشناسی تأسیس گردیده است. انجمن فوق با ۰۰۰/۱۵۰ عضو و کارمند بزرگترین انجمن جهانی روانشناسی میباشد.
از اهم اهداف انخمن فوق میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
▪ گسترش روانشناسی در تمامی حوزه های ان
▪ گسترش و ارتقا تحقیقات روانشناسی و اصلاح روشها و شرایط تحقیق و پژوهش
▪ توسعه سطح کیفی و مثمرثمر بودن روانشناسان از طریق استانداردهای اخلاقی،رفناری و آموزشی
▪ اجرا و حمایت از بالاترین استانداردهای اخلاقی و رفتاری در میان اعضای انجمن
▪ گسترش و ترویج دانش روانشناسی از طریق برگزاری جلسات،ارائه گزارشات ، مقالات و انتشارکتب
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.apa.org/
خ) American Association for Marriage and Family Therapy (AAMFT)
(انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا)
انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا انجمن تخصصی ارائه کنندة خدمات مشاوره در حوزه های ازدواج و خانواده درمانی میباشد. انجمن فوق نیازهای ویژه و خاص بیش از ۰۰۰/۲۳ زوج و خانواده را در سرتاسر آمریکا ، کانادا و جهان برآورد نموده و آنها را تحت پوشش قرار می دهد. این انجمن با هدف حل مشکلات ، برآورد نیازها و تغییر در الگوهای روابط زوجهای جوان و خانواده ها در سال ۱۹۴۲ تأسیس گردیده است. انجمن از هرگونه تحقیق و آموزش در حوزه های ازدواج و خانواده درمانی و تأمین نیازهای عمومی حمایت و پشتیبانی به عمل می آورد.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.aamft.org/index_nm.asp
د) Council on Rehabilitation Education (CORE)(شورای آموزش توانبخشی)
در سال ۱۹۶۹ گروهی از متخصصان توانبخشی به منظور تأمین نیاز اعتباری برنامه های آموزش مشاوران توانبخشی اقدام به تأسیس شورای آموزش توانبخشی نمودند. ساختار شورای آموزش توانبخشی در میان بخشهای دیگر منحصر به فرد میباشد. شورای فوق ۵ سازمان تخصصی توانبخشی را به شرح ذیل تحت پوشش و نظارت خود قرار داده است:
۱) انجمن ارائه مشاوره توانبخشی آمریکا
۲) شورای مربیان توانبخشی (شورای ملی آموزش توانبخشی)
۳) شورای مدیران دولتی توانبخشی فنی و حرفه ایی
۴) انجمن بین المللی امکانات توانبخشی (انجمن توانبخشی آمریکا)
۵) انجمن ملی مشاوره توانبخشی
پنج سازمان فوق خدمات جامعی را از جمله ، آموزش، ارزیابی و استخدام مشاوران توانبخشی ارائه می نماید. هدف اصلی شورای آموزش توانبخشی تامین اعتبار برنامه های RCE به منظور افزایش تأثیر خدمات توانبخشی به افراد معلول و تأمین نیازهای مؤسسات خصوصی و دولتی ارائه کنندة خدمات مشاوره توانبخشی به افراد معلول ذهنی وجسمی میباشد.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.core-rehab.org/
ز)Counseling Psychology Student Association (COPA)
(انجمن دانشجویان روانشناسی مشاوره ای )
هدف از ارائه سایت انجمن دانشجویان روانشناسی مشاوره ایی معرفی علائق و فعالیتهای دانشجویان دانشکده آموزش دانشگاه مری لند میباشد. علاوه بر اطلاعات فوق ، نحوة پذیرش ، اطلاعات مربوط به متقاضیان خارجی و فهرستی از اساتید ارائه شده است.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.bsos.umd.edu/psyc/counseling/copsa/index.html
ر) National Institute for Mental Health (NIMA)(مؤسسه ملی بهداشت روانی)
مؤسسه ملی بهداشت روانی با هدف تقلیل فشارهای بیماریهای روحی و روانی تأسیس گشته است. به موجب قانون بهداشت عمومی، وظیفه و عملکرد مؤسسه ملی بهداشت، کنترل و بکارگیری ابزار آلات علمی پیشرفته در راستای نیل به درک بهتر، درمان و در نهایت جلوگیری از بیماریهای روحی و روانی میباشد. مؤسسه فوق به واسطة انجام تحقیقات جامع در حوزه های علوم عصبی، رفتاری و ژنتیک به مفهوم و عملکرد مکانیزم های اصلی ذهن، احساس، رفتار و اختلافات ذهنی در بیماری روحی و روانی دست یافته است.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.nimh.nih.gov/
ز) National Board for Certified Counselors (NBCC)(هیأت ملی مشاوران کارآموخته)
سایت هیأت ملی مشاوران کار آموخته تنها سایت رسمی و بزرگترین سرویس معتبر ارائه مشاوره می باشد. از مهمترین اهداف سایت هیأت ملی مشاوران کارآموخته می توان به ارائه آخرین اطلاعات علمی، تبادلات فکری و تحقیقاتی در سطح محلی و بین المللی اشاره نمود.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.nbcc.org/
م) National Rehabilitation Association (NRA)(انجمن ملی توانبخشی)
انجمن ملی توانبخشی پس از تصویب ماده قانون توانبخشی ملی مصوب سال ۱۹۲۰، تأسیس گردید. به عنوان قدیمی ترین و پایبندترین انجمن به حقوق افراد معلول، هدف انجمن فوق ارائه خدمات مشاوره ایی ، اطلاع رسانی و شغل یابی به کارشناسان حوزة توانبخشی میباشد. اعضای انجمن فوق از مشاوران توانبخشی، فیزیوتراپها، گفتار درمانگرها، مربیان کاریاب، مشاوران و مربیان متشکیل گردیده است.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.nationalrehab.org/website/index.html
و) National Rehabilitation Counseling Association (NRCA)
(انجمن ملی مشاوره توانبخشی)
انجمن ملی مشاوره توانبخشی، انجمن تخصصی بوده و در سال ۱۹۵۸ آغاز به کار نموده است. این انجمن بخشی از انجمن ملی توانبخشی میباشد. هدف انجمن فوق ارائه خدمات مشاوره ایی به افراد معلول میباشد.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://nrca-net.org/
هـ) National Association for School Psychologists (NASP)
(انجمن ملی روانشناسان تحصیلی)
انجمن ملی روانشناسان تحصیلی با هدف ارتقاء و آماده سازی محیط های آموزشی از نظر بهداشت روانی برای تمامی کودکان و جوانان بواسطة انجام تحقیقات جامع، اجرای برنامه های ویژه و ارتقاء آموزش اختیاری تأسیس گردیده است.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.nasponline.org/index۲.html
منابع ویژه دپارتمان برنامه آموزشی و آموزش:
الف) Science Teaching Center(مرکز آموزش علوم)
مرکز آموزش علوم، واحدی از دپارتمان برنامه آموزشی و آموزش دانشکده آموزش دانشگاه مری لند میباشد. هدف مرکز ارائه دوره هایی برای مطالعه تخصصی آموزش علوم در محیط های رسمی و غیررسمی ودر مقاطع ابتدایی تا دانشگاه به دانشجویان و علاقه مندان میباشد. این دوره ها در برگیرندة رشته هایی چون زیست شناسی، شیمی، فیزیک، علوم فضایی و علوم زمینی میباشد.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.education.umd.edu/EDCI/Science
ب)EducationCenter for Mathematics(مرکز آموزش ریاضی)
مرکز آموزش ریاضی با هدف ارتقاء سطح آموزش ریاضی در مدارس و کالجها به واسطه اجرای برنامة جامع تحقیقاتی آموزشی و خدماتی تأسیس گردیده است.
از اهم اهداف و برنامه های مرکز آموزش ریاضی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
▪ اجرا و نظارت بر تحقیقات دربرگیرنده شیوه های مختلف علمی آموزش ریاضی به دانش آموزان
▪ ارتقاء و آزمایش برنامه های آموزشی ابداعی و برنامه های آموزش ریاضی همراه با ارائه مثال و نمونه
▪ ارتقاء و دستیابی به راه کارهای آموزشی و تشخیصی به منظور تعیین و کشف استعداد ریاضی در دانش آموزان و آموزش آنها
▪ ارائه آموزش فحوی ریاضی و تربیت معلمین ضمن خدمت و پیش ا ز خدمت
▪ ارائه آموزش تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان
▪ ارائه آموزش ریاضی به کودکان و نوجوانان
▪ ارائه خدمات مشاوره ایی و کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف آموزش ریاضی به پرسنل مدارس دولتی و خصوصی ایالت مری لند
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.education.umd.edu/EDCI/MathEd
ج) Reading Education Center(مرکز آموزش مطالعه)
مرکز آموزش مطالعه واحدی از دپارتمان برنامه آموزشی و آموزش دانشگاه مری لند میباشد. هدف مرکز ارائه دورة تحصیلات تکمیلی در آموزش مطالعه می باشد که به کسب و اعطای گواهینامه تخصصی مطالعه منتهی میگردد.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.education.umd.edu/EDCI/readingcenter
د) Project LINC (پروژه LINC)
پروژه (LINC) به منظور آماده سازی ، استخدام اعضای جدید، ابقاء و حفظ آموزش با سطح کیفی بالا در مدارس دولتی George`s County توسط دپارتمان آموزش و پرورش ایالات متحده طراحی شده است.
از اهم اهداف و برنامه های آموزشی پروژه LINC می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
▪ ارائه دوره های آموزشی تربیت معلم
▪ استخدام متخصصین و کارشناسان آموزش رشته علوم و ریاضی مقطع متوسطه و مقاطع دیگر
▪ اجرای دوره های انترنی معلمی در مدارس Georges County
▪ ارائه خدمات جامع مشاوره و معرفی و حمایت از برنامه های تمامی معلمین جدید و تازه کار
▪ ارائه فرصتهای پیشرفت علمی به معلمین
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.usmd.edu/linc/index۲.html
منابع ویژه دپارتمان سیاست و مدیریت آموزشی:
الف) Events(اخبارو رویدادهای دپارتمان)
در این قسمت آخرین اطلاعات، رویدادها و اطلاعات مربوط به سالهای گذشته (۲۰۰۳ ۱۹۹۸) به صورت فرمت pdf ارائه شده است.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.education.umd.edu/EDPL/events/eventsindex.html
ب) EDPL Newsletter(روزنامه دپارتمان سیاست و مدیریت آموزشی)
در این قسمت روزنامة دپارتمان سیاست و مدیریت آموزشی معرفی گردیده و مطالب روزنامه به صورت فرمت pdf ارائه شده است. مطالب ارائه شده در برگیرنده مقالات، مطالب ارائه شده در کنفرانسها، آخرین کتب منتشر شده، پروژه های تحقیقاتی، سمینارها، پایان نامهها و رساله های دورة دکتری میباشد.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.education.umd.edu/EDPL/newsletter/news.htm
ج) International Center for the Study of Education Policy and Human Values
(مرکز بین المللی مطالعه سیاست آموزشی و ارزشهای انسانی)
مرکز بین المللی مطالعه سیاست آموزشی و ارزشهای انسانی مرکز تحقیقاتی دپارتمان سیاست و مدیریت آموزشی در دانشگاه مری لند میباشد. این مرکز در سال ۱۹۸۵ به منظور افزایش سطح کیفی آموزش فرهنگی در منطقه آتلانتیک میانه (ایالتهای مری لند، ویریجینیا و منطقه ایی از کلمبیا) تأسیس گردید. مرکز فوق به عنوان مرکز ارائه کنندة منابع، برنامه های آموزش مستمر را سازماندهی و کارگاه های آموزشی را اداره نموده و مبادرت به ارائه خدمات مشاوره ایی و آموزش فرهنگی می نماید.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.intleducenter.umd.edu/
منابع ویژه دپارتمان توسعه انسانی و مؤسسه مطالعه کودکان:
الف) The Center for Children, Relationships, and Culture
(مرکز کودکان، روابط و فرهنگ)
مرکز کودکان روابط و فرهنگ با هدف تسهیل در همکاری و اجرای پروژه های تحقیقاتی درخصوص توسعه اجتماعی، شناختی و احساسی کودکان، نوجوانان در خانواده ها، مدارس و فرهنگ های مختلف تأسیس گشته است.
از اهم اهداف و برنامه های مرکز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
▪ ارائه دوره های آموزشی مرتبط با کودکان، روابط و فرهنگ
▪ ارائه منابع اطلاعاتی و علمی
▪ اجرا و اداره پروژه های تحقیقاتی در حوزه های مختلفی چون کودکان، روابط اجتماعی و فرهنگ
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.education.umd.edu/EDHD/.CCRC
ب) The Center for Young Children (CYC)(مرکز نوجوانان)
مرکز نوجوانان به منظور ارائه برنامه آموزشی به گروه سنی خردسالان و پرورش مستمر آنها در حوزه های مختلفی چون شناخت ، احساس، پرورش جسمی و اجتماعی تأسیس گردیده است. مرکز فوق تحت نظارت و ادارة انجمن ملی آموزش نوجوانان به فعالیت خود در زمینه آموزش مستمر معلمین کارآموخته به منظور آموزش و مراقبت از کودکان مبادرت می ورزد.
از اهم اهداف و برنامه های مرکز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
▪ آموزش و مراقبت از کودکان
▪ خدمت و فعالیت به عنوان مدرسه نمایشی و تجربی
▪ خدمت و فعالیت به عنوان مرکز اطلاع رسانی و مرکز بررسی و تحقیق
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.education.umd.edu/EDHD/CYC
منابع ویژه دپارتمان ارزیابی، آمار و ارزشیابی:
الف) EDMS Events(اخبار و رویدادهای دپارتمان ارزیابی، آمار و ارزشیابی)
در این بخش آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به دپارتمان ارزیابی ، آمار و ارزشیابی ارائه شده است.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.education.umd.edu/EDMS/courses/conference.html
ب) Practical Assessment, Research and Evaluation Journal (PARE)
(روزنامه ارزیابی، تحقیقات و ارزشیابی عملی)
ارزیابی، تحقیقات و ارزشیابی عملی نام روزنامة الکترونیکی on-line میباشد که توسط دپارتمان ارزیابی، آمار و ارزشیابی در دانشگاه مری لند منتشر میگردد. هدف از انتشار این روزنامه ارائه مقالات به کارشناسان آموزش میباشد که می توانند تأثیر مثبتی بر ارزیابی، تحقیق، ارزشیابی و عملکرد آموزشی بویژه در سطح مؤسسات آموزش محلی داشته باشند.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.ericae.net/pare
ج) Maryland Assessemtn Research Center for Education Success (MARCES)
(مرکز تحقیقات ارزیابی موفقیت آموزشی مری لند)
مرکز تحقیقات ارزیابی موفقیت آموزشی مری لند در راستای حمایت و پشتیبانی از طیف وسیعی از فعالیتهای ارزیابی در ایالت مری لند بواسطة اداره و اجرای تحقیقات پایه و کاربردی به منظور افزایش سطح کیفی و کمی دانش و عملکرد ارزیابی تأسیس گشته است. مرکز فوق در نیل به اهداف فوق از کارشناسان حوزه های مختلفی چون، طراحی ارزیابی، توسعه ،مدیریت، تجزیه و تحلیل، گزارشگری و موضوعات سیاسی بهره میجوید.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://marces.org/
د) Center for the Study of Assessment Validity and Evaluation (C-SAVE)
(مرکز مطالعه ارزیابی اعتباری و ارزشیابی)
مرکز مطالعه ارزیابی اعتباری و ارزشیابی، مرکز ملی میباشد که در دپارتمان ارزیابی، آمار و ارزشیابی دانشگاه مری لند تأسیس گردیده است.
از اهم اهداف و برنامه های این مرکز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
▪ تشویق به پیشرفت نظری و نظریة ارزیابی
▪ تعیین کیفیت فنی روش های ارزیابی و ارزشیابی توسعه پذیر
▪ تعیین نحوه افزایش دقت ارزیابی و ارزشیابی اطلاعات ویژه اقلیتهای نژادی، فرهنگی و زبانی
▪ طراحی و اجرای گزینشها و تحقیقات ارزیابی
علاوه برانجام تحقیقات تجربی، مرکز مذکوربه اجرای طیف وسیعی از فعالیتهای تخصصی به منظور استقرار و تثبیت شیوه های نوین مفهوم سازی و اجرای ارزیابی اعتباری، تطبیق پذیر و روش های ارزیابی مبادرت نموده است.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.education.umd.edu/EDMS/C-SAVE
منابع ویژه دپارتمان آموزش استثنایی:
الف ) Connections Beyond Sight and Sound (ارتباطات فرادیداری و شنیداری)
ارتباطات فرادیداری و شنیداری پروژه مشترکی بین دپارتمان آموزش و پرورش مری لند و دانشگاه مری لند میباشد. ۲۱۲ دانشجو در این پروژه در حال سرشماری ناشنوایان و نابینایان میباشند . پروژه ارتباطات فرادیداری و شنیداری تنها پروژه ای در ایالت مری لند میباشد که ظرفیت سیستمهای آموزش محلی را به منظور برآورد نیازهای جدی کودکان نابینا و ناشنوا افزایش و گسترش می دهد. هدف اصلی این پروژه ارائه کمک های فنی و آموزشی در سرتاسر ایالت مری لند میباشد.
از اهم اهداف و برنامه های آموزشی این پروژه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
▪ ارائه کمک های فنی و ارائه خدمات مشاوره ایی به خانواده ها، سیستمهای مدارس محلی، کودکان و ارائه برنامه های ویژه کودکان نوپا
▪ ارائه آموزش ضمن خدمت و پیش از خدمت به مدیران، پرسنل مدارس و پرسنل مؤسساتی که بر عملکردها و فعالیتهای مبتنی بر تحقیق و فعالیتهای ثمر بخش تمرکز می نمایند
▪ افزایش ظرفیت دولتی و محلی به منظور گسترش ارائه خدمات به کودکان ناشنوا نابینا و خانواده های آنها
▪ ارائه آموزش و حمایت از خانواده های کودکان نابینا ناشنوا به منظور تأمین نیازهای آنها دربافت خانواده ها، خانواده های گسترده، همسایه ها، مدارس و جامعه
▪ تسهیل در تعیین هویت پیش روی کودکان نابینا ناشنوای ایالت مری لند
▪ تسهیل در همکاری و هماهنگی میان خانواده ها ، سیستمهای مدارس محلی مؤسسات و سازمانها به منظور گسترش خدمات منسجم، تغییر نظامند و همکاریهای بین مؤسسه ایی
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.education.umd.edu/Depts/EDSP/Connections
ب) Educational Policy Reform Research Institute (EPRRI)
(مؤسسه تحقیقات اصلاح سیاست آموزشی)
مؤسسه تحقیقات اصلاح سیاست آموزشی به وسیلة حکومت فدرال و به منظور افزایش دانش و درک شیوه های آموزشی دانش آموزان معلول تأسیس گردیده است. این مؤسسه در حوزه های مختلفی چون تجزیه و تحلیل سیاسی، تحقیقات و مدیریت به فعالیت و پژوهش مبادرت می ورزد.
این مؤسسه با سه سازمان ملی ذیل همکاری می نماید:
۱) مؤسسه مطالعه جوانان و کودکان استثنایی
۲) مرکز ملی پیامدهای آموزشی
۳) سازمان آموزش استثنایی شهری
از اهم اهداف مؤسسه فوق می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
▪ تحقیق و بررسی چالشهایی که دانش آموزان معلول را در نظام اعتباری جدید آماده می نماید
▪ افزایش و گسترش گفتگوی ملی درخصوص مسؤولیت و اعتبار
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.eprri.org/
پ) The National Center on Education, Disability and Juvenile Justice (EDJJ)
(مرکز ملی آموزش، معلولیت و عدالت نوجوانان)
مرکز ملی آموزش، معلولیت و عدالت نوجوانان با همکاری اساتید وکارمندان دانشگاه مری لند، دانشگاه کنتاکی، دانشگاه ایالت بوستون، مؤسسات تحقیقاتی واشنگتن دی سی و مرکز مشاوره والدین مینه پلیس شکل گرفته است. این مرکز به منظور افزایش هر چه بیشتر تأثیرات تامین نیازهای جوان معلول در نظام عدالت نوجوانان فعالیت می نماید. تحقیقات، آموزش، کمک های فنی و فعالیتهای مرکز پاسخگوی نیاز مدارس، برنامه های آموزشی و پیشگیری از خظر در جامعه میباشد. مرکز فوق به واسطة برگزاری جلسات، ارائه کمک های فنی، انجام تحقیقات، ارزیابی فعالیتها، انتشار کتب و در دسترس قرار دادن آنها سعی در تغییر دیدگاه و درک جامعه و افراد از جوانان معلول دارد.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.edjj.org/
ت) On Campus Outreach Project (OCO) (پروژه On-Campus Outreach)
هدف از اجرا و انجام پروژه فوق ارائه اطلاعات و حمایت از برنامه ها و پرسنل آموزشی میباشد که خدمات گوناگونی را به دانش آموزان معلول گروه سنی ۲۱ ۱۸ سال مدارس دولتی در مراکز متوسطه تکمیلی، مانند کالجها، دانشگاهها یا مراکز دولتی دیگر ارائه می نماید. پروژه فوق به مدت ۳ سال و توسط دپارتمان آموزش استثنایی دانشگاه مری لند اداره و به مرحله اجرا در می آید.
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.education.umd.edu/oco
ج) Center for Accelerating Student Learning (CASL)
(مرکز تسریع در آموزش دانش آموزان)
مرکز تسریع در آموزش دانش آموزان به منظور تسریع در آموزش دانش آموزان معلول در دبستانها و در راستای نیل به اهداف جامع در مقاطع متوسطه و بالاتر تأسیس گردیده است. این مرکز توسط دپارتمان آموزش و پرورش ایالات متحده پشتیبانی و حمایت میگردد.
از اهم اهداف مرکز فوق می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
▪ تعیین ساختارها و ویژگیهای کلاس نقد و بررسی
▪ ارتقاء و گسترش ابداعات صنعتی مؤثر در آموزش مطالعه، نگارش و ریاضیات
▪ ارائه آخرین اطلاعات به مربیان و والدین
برای کسب اطلاعات به آدرس ذیل رجوع نمایید:
http://www.vanderbilt.edu/CASL
د) Community Connections(ارتباطات جمعی)
پروژه ارتباطات جمعی در دانشگاه مری لند و با حمایت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش آمریکا تأسیس گردیده است.
از اهم اهداف این پروژه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
▪ فراهم آوردن فرصتهای مقتضی جهت مشارکت نوجوانان در جامعه
▪ افزایش آگاهی افراد معلول
▪ پشتیبانی و حمایت از افراد و سازمانها
توسط مهدی یاراحمدی خراسانی
http://athir.blogfa.com
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست