جمعه, ۱۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 31 January, 2025
اودیسه هوندا, یک مینی ون واقعی
وقتی طراح اصلی هوندا اودیسه خود مالک ۷ تا از آنها باشد، پس باید دانش وی در این زمینه بسیار عمیق باشد و هنگامیکه گروه مهندسی مالک بیش از۴۰ هوندا اودیسه باشند، نمیتوان گفت که طراحی، شغل آنها محسوب میشود، بلکه میتوان آن را به عنوان یک تعهد در نظر گرفت.این خودرو گاهی اوقات به عنوان یک مینیون مورد بررسی قرار میگیرد.
کاتالین متی، طراح اصلی هوندا اودیسه ۲۰۱۱ است. وی میگوید که ساخت این خودرو حدود ۵/۳ سال طول کشید.
او به صورت فعالانه با همکارانش روی خودروی هوندا در شهر رایموند کار میکرد. (از نظرموقعیت جغرافیایی، اودیسه در شرکت هوندا آلاباما ـ لینکلن AL ـ ساخته میشود جایی که خودروهایی مانند پیلوت سوو، رید. جلاین پیکآپ و v۶آکورد سدان ساخته میشوند) وقتی متی به شرکت اودیسه آمد بسیار خوشحال و مشتاق به نظر میرسید. او طراح بخش خارجی اولین نسل از خودروهای سیویک کوپ بود که در حقیقت به عنوان بخشی از سیویک لاینآپهای نسل پنجمی محسوب میشود.
او میگوید: «این خودرو تا حد زیادی مورد استقبال تونرها قرار گرفت. هنوز هم من این ماشین را دوست دارم.» متی که مالک ۷ اودیسه است میگوید: «من دقیقا میدانم که چگونه این خودرو حرکت میکند و اطلاعات زیادی در مورد آن دارم.» بله درست است، او ازسال ۱۹۹۵ تاکنون هر دو سال یکبار یک نمونه از این خودرو خریده است و علاقه شدیدی به مسافرتکردن با این خودروها دارد، به همین علت با خانواده خود به مکانهایی مانند یلواستون و گلاسیرنشنال پارک مسافرت مینماید و در مورد مینیون اطلاعات بیشتری دارد.
هوندا اودیسه خودروی شیک و جالبی است که یک دکمه برقی در تسمه باربند آن تعبیه شده است. این خودرو بیشتر برای خانواده مناسب است.
در مورد تسمه باربند از کاتالین متی سوالاتی را پرسیدیم که وی در پاسخ گفت: «ما سعی کردیم این خودرو را به گونهای بسازیم که بینظیر باشد، به گونهای که از فاصله دور قابل تشخیص باشد. مردم نمیتوانند تسمه باربند را مشاهده کنند، مگر اینکه ستون یا تیغه به سمت جلو فشار داده شود و به واسطه آن ستون شیبدار و باریک میگردد، آنگاه تسمه باربند قابل مشاهده خواهد بود.»
در مورد دکمه برقی باید به نکتهای اشاره کرد و آن مربوط میشود به اینکه چرا تیغهها در کشویی روی صفحه فلزی قابل مشاهده هستند، ولی روی سطح شیشه دیده نمیشوند. متی در این مورد میگوید: «این قسمت برای کودکانی در نظر گرفته شده است که در ردیف سوم مینشینند جایی که دکمه برقی به سمت پایین فشار داده میشود، در نتیجه آنها میتوانند قدرت دید بیشتری نسبت به فضای بیرون خودرو داشته باشند و به واسطه موقعیت نردههای کشویی آنها میتوانند فضایی در حدود ۴ اینچ به دست بیاورند.»
اگر بخواهید به یک مسافرت طولانی مدت بروید، سیستمهای مولتیمدیایی درداخل خودرو تعبیه شده که صفحه نمایش آنها در میان سایر خودروهای هوندا بزرگترین محسوب میشود (پهنایی درحدود ۲/۱۶ اینچ.)
● خواستن، توانستن است
شاید شما به این نتیجه برسید که مینیون از نظر ساختاری محکم نیست، ولی میتواند شرایطی را کنترل کند که ممکن است افراد عادی با آن روبهرو شوند. شما میتوانید به استادیوم NFL مراجعه کنید و رانندگان نیمهحرفهای را مشاهده کنید که ساعتهای زیادی را صرف رانندگی کردهاند. در طول برنامه توسعه شرکت اودیسه تجزیه و تحلیلهایی روی هوندا انجام شد، استیون فری و همکاران مهندساش توانستند به این نکته پی ببرند که چگونه مشتریان هوندا میتوانند همانند رانندگان حرفهای عمل کنند.
چگونه آنها میتوانند این ریسک را بپذیرند که خودرو با یک توقف کنترل شده به اطراف پرتاب نشود؟ این فرآیند تا حد زیادی به ساختار بدنه بستگی دارد: ۵۹ درصد فولاد با مقاومت بالا. اما سبک است و وزن بدنه کمتر از۲۷/۵پوند است.
در مورد ایمنی خودرو باید بدانید که: مقاومت سقف ۲/۲برابر بیشتر و مقاومت پیشرانی کناری نیز ۷/۳ برابر بیشتر از نمونه های رایج است.
اندازههای ترمز عقب و جلو در حدود یک اینچ است (چرخ جلو ۶/۱۲ اینچ و چرخ عقب ۲/۱۳ اینچ). از نظر لغزندگی: بخش عرضی (۲/۷۹ تا ۲ اینچ ) و تحتانی ( ۴/۸۶ تا ۴/۰ اینچ.) این مزیتها بیشتر به علت وجود لاستیکهای با مقاومت دوران یا چرخش چرخ پایین، بادشکن در عقب، قاب ورشویی بغل خودرو، هدایتکننده هوای رادیاتور و حفاظها یا سپرهای شیشه بغل میباشد.
ویژگیهای موتور این خودرو با توجه به مدیریت سیلندر متغیر است ، به این معنی که به شرایط رانندگی بستگی دارد و میتواند با توجه به شرایط ایجاد شده از ۳، ۴ یا ۶ سیلندر استفاده کند.
● هوندا اودیسه ۲۰۱۱ در یک نگاه
- موتور : مدل i-VTEC V۶ ، ۳/۵ لیتری با گشتاور Ib-ft ۲۵۰
- قدرت موتور: صفرتا ۶۲ mph وبه مدت ۸/۸ ثانیه
- وزن بدنه: کمتر از۵/۲۷ پوند
- اندازههای ترمز عقب و جلو: در حدود یک اینچ
- اندازه چرخ جلو: ۶/۱۲ اینچ
- اندازه چرخ عقب: ۲/۱۳ اینچ
autoweek
مترجم: نرگس عبداللهی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست