چهارشنبه, ۲۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 12 February, 2025
رابطه میان طراحی محصول و استراتژی کسبوکار
![رابطه میان طراحی محصول و استراتژی کسبوکار](/web/imgs/16/87/fs9rf1.jpeg)
اگر یک محصول سودآور فضای بازار را در مورد برند شما دچار اغتشاش کند، میتواند به شرکت شما آسیب رسانده و باعث کاهش فروش دیگر محصولات شود.
این شرایط همچنین میتواند باعث آشفتگی منابع داخلی کسبوکار شما شود و در نتیجه بیش از آنکه ارزش داشته باشد، باعث بروز مشکل میشود. آگاه بودن از چگونگی همسو کردن طراحی محصول با اقدامات مدیریت استراتژیک باعث میشود بتوانید محصول مناسب را برای شرکت خود طراحی کنید. طراحی محصول تولید یک محصول فراتر از ویژگیها و جنبههای فنی آن است. فاکتور قیمت محصول معمولا به اندازه ویژگیهای آن روی فروش تاثیر میگذارد و مزایایی که محصول برای مشتری هدف ایجاد میکند، مشخصکننده این است که شما باید چه ویژگیهایی را از محصول خود ارائه کنید.
زمانی که یک محصول را طراحی میکنید، ابتدا به مشتریان هدف خود و نیازهای آنها توجه کنید. استراتژی کسبوکار مدیران با توجه به سابقه کسبوکار، موقعیت مالی و اهداف مدیریتی، استراتژیهای مختلفی را برای مدیریت به کار میگیرند. به عنوان مثال، ممکن است یک شرکت برای جلوگیری از خطر یکنواختی در کسبوکار خود، به دنبال تنوعسازی در حوزههای مختلف باشد. این شرکت ممکن است یک سال را صرف کاهش بدهی و افزایش ذخایر سرمایه کند و به دنبال اقداماتی برای مهار هزینهها در سطح کل شرکت باشد. مدیریت برند، یک استراتژی کسبوکار کلیدی است که تضمین میکند یک شرکت دقیقا پیامی را میفرستد که مخاطب خاص تمایل دارد، آن را بشنود. مدیریت برند یکی از حوزههای کلیدی که طراحی محصول و استراتژی کسبوکار را به هم پیوند میدهد، مدیریت برند است.
هر محصولی که شما ایجاد میکنید باید با برند شما هماهنگ باشد، در غیر این صورت ممکن است بازار را دچار سردرگمی کرده و به فروش محصولات دیگر نیز ضربه بزنید. برای مثال، اگر شما لوازم خانه گرانقیمت میفروشید و تصمیم بگیرید که لوازم قسطی را نیز به لیست فروش خود اضافه کنید، ممکن است مشتریان ثروتمند شما به خط تولید محصولات اصلی بیاعتماد شده و نسبت به این محصولات تمایل کمتری داشته باشند. اگر رستورانی دارید که در تهیه غذاهای ایتالیایی تخصص دارد و شما ناگهان غذاهای چینی را به منوی غذای خود اضافه کنید، با این کار اعلام میکنید که دیگر به صورت تخصصی کار نمیکنید. کم کردن یک یا دو ویژگی از محصول جدید به منظور کاهش دادن هزینهها، میتواند چهره و سیمای محصول شما را بیکیفیت کرده و در بلند مدت به شرکت آسیب برساند. استراتژی مالی حوزه دیگری که طراحی محصول و استراتژی کسبوکار را به یکدیگر مرتبط میکند، ایجاد یک هدف مالی است.
برخی کسبوکارها درصدد ایجاد سود بسیار بالا از محل فروش تعداد زیادی از محصولات ارزانقیمت خود هستند. شرکتهای دیگر سود خود را از فروش محصولات گرانقیمت به دست میآورند، به این معنی که فروش خود را فدای افزایش حاشیه سود میکنند. این موضوع بر کانالهای توزیع منتخب آنها نیز تاثیر میگذارد. از دیگر استراتژیهای مالی که شرکتها دنبال میکنند میتوان به تعیین سطح بدهیها و سرمایه، حفظ نرخ مشخص بالاسری برای محصولات و محدود کردن هزینه نیروی کار اشاره کرد. برای تولید محصول جدید باید به تاثیری که این محصول روی منابع شما میگذارد توجه کرد؛ این منابع عبارتند از: کارمندان، تولید، انبار داری، حملونقل و سرمایه شرکت.
نویسنده: Dave Samuels
مترجم: شهلا زمانی اسکوئی
منبع: ehow
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست