سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا

فروشندگانِ فوق ستاره


فروشندگانِ فوق ستاره

این مطالب برای فروشندگان بلند پروازی نقل شده است که مشتاقند فروش خویش را افزایش دهند و سریعا درآمد بیشتری کسب کنند این مطالب برای کسانی نوشته شده است که می خواهند در زمره ۱۰ درصد بهترین ها در زمینه ی کاری خود قرار گیرند

این مطالب برای فروشندگان بلند پروازی نقل شده است که مشتاقند فروش خویش را افزایش دهند و سریعا درآمد بیشتری کسب کنند. این مطالب برای کسانی نوشته شده است که می خواهند در زمره ۱۰ درصد بهترین ها در زمینه ی کاری خود قرار گیرند.

● دو چیز انگیزه اصلی و اولیه ی فروشندگان است :

درآمد و موقعیت اجتماعی. آنها به دنبال درآمد بالا هستند و میزان موفقیت خود را با سطح درآمدشان نسبت به دیگران می سنجند . به علاوه ، آنها به دنبال شهرت و تحسین شدن به خاطر فعالیت ها و موفقیت هایشان هستند .

این مطالب فروشندگانی را به شما معرفی می کند که جهش های بلندی در هر دو زمینه داشته اند .

اکثر فروشندگان هرگز به صورت حرفه ای در زمینه فروشندگی مورد آموزش قرار نگرفته اند . ۹۵ درصد فروشندگان می توانند با دانش و مهارت بیشتر ، فروش خود را افزایش دهند . گاهی اوقات شما تنها به یک مهارت نیاز دارید تا تبدیل به یک فروشنده موفق شوید . این مطالب به شما کمک می کند تا با آنها مهارت را شناسایی کنید و طی فرآیندی برآن مسلط شوید . گاهی اوقات ، سمینار یا سخنرانی ام را با طرح این سوال آغاز می کنم که :

- چند نفر اینجا هستند که درکار فروشندگی می باشند ؟

تقریبا همیشه تنها چند نفر دست بلند می کنند . کمی مکث میکنم و بعد دوباره می پرسم چند نفر اینجا واقعا در کار فروشندگی هستند ؟

آنها سریعا متوجه موضوع می شوند . دست های بیشتر و بیشتری بالا می برند به طوری که تمام حضار دست خود را بالا می برند و من هم ادامه می دهم :

- درست است ! بدون توجه به اینکه چه کاری انجام میدهید ، همه به نوعی درکار فروشندگی سهیم هستیم . کل زندگی شما فرآیندی پیوسته ای از تعاملات ، تشویق کردن و تاثیر گذاری بر روی دیگران است . تنها سوال این است که چقدر در این زمینه ها مهارت دارید؟

توانایی شما در فروش ایده هایتان به دیگران، مانند هر عامل دیگری ،مشخص کننده ی موفقیت تان در زندگی و شغل شما است . اگر درآمد و موفقیت شما واقعا بستگی به فروشندگی دارد ، آنچه که در این مطالب می آموزید ، زندگی شما رامتحول خواهد کرد.

اما چه چیزی این مطالب را متفاوت می سازد ؟

جواب این است که این مطالب خیلی کوتاه و مختصر به اصل مطلب می پردازد . در طول مطالعه این مطالب ، شما ۲۱ اصل بسیار مهم برای موفقیت در فروش می آموزید که در طی آموزش بیش از ۵۰۰ هزار فروشنده ی حرفه ای در ۲۳ کشور جهان به دست آمده است.

هر یک از این راهکارها در عمل به اثبات رسیده است و هر یک از این ایده ها به تنهایی می توانند فروش و درآمد شما را خیلی سریع افزایش دهند.

زمانی که فروشندگی را به صورت دوره گردی، از درخانه ای به خانه ای دیگر آغاز کردم ، به مفهومی دست یافتم که “اصل مرز موفقیت” نامیده می شود. این اصل یکی از مهمترین دیدگاهها برای موفقیت در هر بخشی از زندگی از جمله فروشندگی است.

این اصل بیان می دارد که:” تفاوت های جزئی توانایی ها را در بخش های کلیدی می توانند منجر به به تفاوت های عمده ای در نتایج شوند”.

اندکی بهبود در مهمترین مهارت های فروشندگی مانند بازاریابی ، معرفی و عرضه ی متقاعد کننده رفع ایرادات و انتقادات یا خاتمه دادن به فروش ، می تواند افزایش چشمگیری در نتایج فروش داشته باشد .

این مطالب بدین منظور نوشته شده است تا تکنیک های خاصی که شما را قادر به جهش های بزرگ در عملکرد و بازدهی می سازند و همچنین “ اصل رمز موفقیت” را به شما ارائه کند .

● در اینجا ایده ی کلیدی دیگری در موفقیت مطرح است:

مهمترین نقطه ضعف شما ، دیواری بلند در مقابل بهره گیری از سایر مهارت هایتان ایجاد می کند و درآمد شما را تحت تاثیر قرار می دهد .

به عبارت دیگر دریک مهارت کلیدی مانند بازاریابی یا خاتمه دادن به فروش ، عملکرد ضعیفی دارید ، همین نقطه ضعف به تنهایی می تواند نتایج فروش و میزان درآمد شما را تحت الشعاع قرار دهد .

نا کارآمدی یکی از قابلیتهای شما ، بدون توجه به اینکه چقدردرسایر قابلیتها توانا و ماهر هستید ، میتواند سد راه موفقیت شما شود .

از این گذشته این توانمندی هایتان بوده اند که امروز شما را به اینجا رسانده اند ، اما اکنون این نقاط ضعف تان هستند که مانع پیشرفت سریع تر و بیشتر شما می شوند .

این مطالب ابزارهای فروشی را به شما ارائه می دهد که می توانید بر هر نقطه ضعف اساسی که فکر می کنید در شما وجود دارد ، فائق آیید . اول با شناسایی آن و بعد با ارائه ی راهکارهای عملی که بتوانید خیلی سریع نقطه ضعف را تبدیل به به یک قوت کنید .

این مطالب همزمان به دو بخش مقوله ی درونی فروش یعنی جزء ذهنی و مقوله ی بیرونی فروش یعنی روش ها و راهکارهایی که واقعا منجر به فروش می شوند ، می پردازد.

زمانی که شروع به پیشرفت میکنید در هر دو بخش ، هم فروش شما و هم اعتماد به نفس شما در زمان کوتاهی افزایش می یابند .

تنها تغییر جزئی در طرز فکر و توانای ها است که فروشندگان برتر را از فروشندگان متوسط متمایز می سازد .

آینده ی شما در زمینه ی فروشندگی ، دست نیافتنی خواهد شد .

نویسنده: برایان تریسی

منبع: www.Blog.Toomaj.com

علی نامدار