یکشنبه, ۳۰ دی, ۱۴۰۳ / 19 January, 2025
مجله ویستا

ارائه الگویی جهت پذیرش اعتماد و وفاداری به نام و نشان تجاری از طریق افزایش ارتباطات با تأکید بر کیفیت خدمات


ارائه الگویی جهت پذیرش اعتماد و وفاداری به نام و نشان تجاری از طریق افزایش ارتباطات با تأکید بر کیفیت خدمات

ارتباطات تجاری در مجموع تلاشی است تا با هدف گذاری, برنامه ریزی, اجرا و کنترل, از طریق اعتماد برای نام تجاری ایجاد ارزش کند و سپس در جهت حفظ و ارتقای ارزش برای بدست آوردن وفاداری مشتری بکوشد

ارتباطات تجاری در مجموع تلاشی است تا با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل، از طریق اعتماد برای نام تجاری ایجاد ارزش کند و سپس در جهت حفظ و ارتقای ارزش برای بدست آوردن وفاداری مشتری بکوشد. یکی از با ارزشترین داراییهای هر شرکت نام و نشان تجاری آن شرکت میباشد هرچه اعتماد به نام و نشان تجاری درذهن مصرف کنندگان نسبت به کیفیت خدمات بیشتر باشد، شرکت می تواند درسایه آن منافع بیشتری را از مصرف کنندگان کسب کند. باافزایش وفاداری مشتریان سهم بازار ومیزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. امروزه سازمان های کسب و کار بدلایل خاص، محدود بودن مشتری و منافع فراوان ایجاد مشتری وفادار همواره برای سازمان خود بدنبال ایجاد راهکارهایی برای ارتباط با مشتریان هستند .از اینرو بررسی این موضوع که: چه معیارهایی برای ارتباطات تجاری و کیفیت خدمات بر وفاداری مشتری از طریق اعتماد به نام تجاری اهمیت دارد، بسیار حائز اهمیت است. درک بازار با برنامه ریزی واتخاذ استراتژیهای مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها منافع بلند مدت برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد. به نظر می رسد یکی از عواملی که به وفاداری مشتریان اثر می گذارد از طریق اعتماد به نام و نشان تجاری و مزایای آن می باشد، در این مقاله با رویکرد توصیفی و مطالعات کتابخانه¬ای وارائه مدل مفهومی تاثیر این موارد را مورد توجه قرار دادیم.

واژه های کلیدی: ارتباطات تجاری، کیفیت خدمات، وفاداری مشتری، اعتماد، نام و نشان تجاری.

عنوان فایل
ارائه الگویی جهت پذیرش اعتماد و وفاداری به نام و نشان تجاری از طریق افزایش ارتباطات با تأکید بر کیفیت خدمات application/pdf
1.pdf
697 KB
دانلود

مسعود رستمی