چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
کلی کار و یه ذره وقت
رایجترین شکل فشار روحی که ما تجربه میکنیم فشار روحی در برابر کارهای بسیار زیادی است که برای انجامشان وقت کمی داریم. در حقیقت امروزه «کمبود وقت» بزرگترین مشکل پیش روی غالب مدیران در آمریکا میباشد.
ساده بگوییم، ما زمان کافی برای به انجام رساندن همه مسؤولیتهایمان نداریم. به خاطر محدودیتهای بودجهای، بازخرید کارکنان، کم کردن حجم پرسنلی، و فشار رقابتی، فرد فرد مدیران ملزم به افزایش حجم کاری خود میشوند، که همهاش، برای اداره کردن توأم با آرامش یک شرکت و یا بخش الزامی به نظر میرسد.
کارآزموده شوید:
راه حل این مشکل فشار کاری این است که شما در «مدیریت وقت» کارآزموده شوید. احتمالاً هیچ مهارت دیگری برای یادگیری وجود ندارد که به شما سود رسانتر از این باشد که در استفاده از شیوههای «مدیریت وقت» مطلع و با تجربه باشید.
نسبت به ایدههای جدید دید باز داشته باشید:
ابلهترینِ مدیران، یا اوست که احساس میکند برای یادگیری «مدیریت وقت» فرصت ندارد و یا بدتر، آن مدیری است که در حالیکه تحت فشار کاری بسیار قرار دارد احساس میکند که هر آنچه که باید در این باره بداند، از پیش میداند.
هرگز دست از یادگیری برندارید:
واقعیت این است که شما میتوانید «مدیریت وقت» را مطالعه کنید، دورههای آموزشی این مبحث را برای برنامهریزی کردن برای کل زندگی کاری خود بگذرانید ولی شما هنوز همه آن چیزی را که نیاز دارید بدانید، تا حداکثر بهره را در حالیکه دارید کار خود را به مؤثرترین شکل انجام میدهید، ببرید، نمیدانید.
کلیدهای «مدیریت وقت»:
دو کلید حیاتی برای «مدیریت وقت» عبارتند از:
۱) قابلیت در اولویتبندی کردن
۲) قابلیت در تمرکز کامل در هر زمینه در زمان خودش.
از آنجاییکه هیچ گاه زمان کافی برای انجام همه کارهای لازم وجود ندارد شما نیاز دارید که دائماً در فعالیتهای خود تعیین اولویت بنماید.
شاید بهترین سؤالی که شما میتوانید به خاطر بسپارید و بطور مداوم تکرار نمایید این است که « با ارزشترین استفاده از وقت فعلی من چیست؟»
بهترین سؤالها:
این سؤال که « با ارزشترین استفاده از وقت فعلی من چیست؟» بیش از هر سؤال دیگری در فهرست لیست استراتژیهای «مدیریت وقت» باعث میشود که شما ساعت به ساعت در مسیر صحیح خود حرکت نمایید. تمایل طبیعی در همه ما این است که استاد بزرگی در انجام کارهای کوچک شویم. به این صورت که تسلیم این وسوسه شویم که اوّل کارهای خرده را سروسامان بدهیم. هرچه باشد کارهای خرد سادهتر هستند و غالباً از انجام کارهای بزرگتر و مهمتر که در واقع نماد باارزشترین استفاده از وقت شما میباشند، تفریحیتر هستند.
از مسئولیتهای اصلی خود شروع کنید:
در هر حال، جدیت شخصی در تنظیم کارتان و تمرکز بر پر ارزشترین مسئولیتها، نقطه عطفی در تحت کنترل گرفتن وقتتان و کم کردن مقدار فشار میباشد.
تمرینهای عملی:
شما میتوانید از یکی از این دو روش برای تحت کنترل گرفتن سریع وقتتان استفاده کنید:
اوّل اینکه، تصمیم بگیرید که امروز کارآزمودهٔ «مدیریت وقت» شوید.
کتاب بخوانید، به برنامههای صوتی گوش دهید و در دورههای آموزشی «مدیریت وقت» شرکت کنید. سپس .... تمرین و تمرین و تمرین ... هر روز ... تا زمانی که استاد مهارتهای «مدیریت وقت» شوید.
دوّم اینکه، پیش از شروع کار اولویتهای واضحی برای کار روزانه خود تعیین کنید. سپس به خود عادت دهید که همیشه از مهمترین مسئولیت خود آغاز کنید و در همان مسیر جلو بروید تا اینکه به اتمام برسد. این کار مقدار زیادی از فشار روحی شما را، به سرعت کاهش میدهد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست