چهارشنبه, ۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 22 May, 2024
مجله ویستا

لامبورگینی Indomable جت جنگنده‌ زمینی


لامبورگینی Indomable جت جنگنده‌ زمینی

در حالی که بسیاری از علاقه‌مندان منتظر نمایش رسمی سوپر اتومبیل بعدی لامبورگینی بودند بعضی‌ها تصوراتشان را با مطالعاتی که روی طراحی خودرویی شبیه به ایندومیبل (Indomable) انجام می‌شد …

در حالی که بسیاری از علاقه‌مندان منتظر نمایش رسمی سوپر اتومبیل بعدی لامبورگینی بودند بعضی‌ها تصوراتشان را با مطالعاتی که روی طراحی خودرویی شبیه به ایندومیبل (Indomable) انجام می‌شد همراه کردند. این طراحی مفهومی بر اساس ساختار لامبورگینی گالاردو است.

لامبورگینی Indomable در همکاری مشترک با لامبورگینی توسط دانیل چینچیلا اکوا و آلبرتو فرناندز آلبیلارس در مرکز طراحی SPD MASTER میلان و تحت نظارت و سرپرستی فلیپو پرینی، رئیس Centro Stile و الساندرو سالوانین طراحی شده است.

شکل ظاهری لامبورگینی ایندومیبل از نسل جدید جت جنگنده‌های استیلث نظیر F۲۲ Raptor الهام گرفته شده است. البته این اولین بار نیست که در طراحی یک خودرو از جت‌های جنگنده الهام گرفته می‌شود. پیش از این در طراحی نمای داخلی رنجروور از جت الهام گرفته شده بود.قسمت جلوی اتومبیل تفسیر دوباره‌ای از طراحی شرکت لامبورگینی است.

رادیاتورها در مرکز قرار گرفته و ۲ مدخل ورودی مستطیل شکل عمل خنک کردن ترمز‌ها را فراهم می‌کند‌.

پوشش موتور الهام گرفته شده از خواص غیر قابل مشاهده F۲۲ Raptor جهت اختفای تسلیحات بوده و از الگوی زیگزاگی مونتاژ آن پیروی می‌کند.

طراحی شکل "Y" مانند در مرکز خودرو این اجازه را به ما می‌دهد تا موتور V۱۰خودرو را ببینیم. دانیل چینچیلا معتقد است که انتقال ملایم (گذار ملایم) بین سطح و برش‌های سخت اصلی‌ترین نشانه‌های طراحی این خودروست.

نمای بغل خودرو به گونه‌ای است که انسان احساس می‌کند ماشین آماده کنده‌‌شدن از زمین است، درست شبیه به حالت جنگنده‌ای که آماده‌ بلند شدن و پرواز است.در قسمت عقب خودرو چراغ‌های پشت عملکردی شبیه بال دارند. چراغ‌های LED یکپارچه لانه زنبوری‌شکل به وسیله یک پوشش شفاف محافظت می‌شوند. دانیل چینچیلا اکوا طراح مکزیکی۴ سال در زمینه‌ طراحی حمل و نقل، گسترش اتوبوس‌های شهری، تولید لوازم و تجهیزات جانبی و ویرایش‌های مخصوص برای شرکت‌های پژو، فولکس واگن، فورد و جی ام آمریکا کار کرده است و اکنون در مکزیکوسیتی زندگی می‌کند.

او هم‌اکنون به عنوان یک طراح حمل و نقل مستقل کار می‌کند. در سال ۲۰۰۹ او در یک دوره‌ کارورزی ۶ ماهه به منظور طراحی حمل و نقل در بولونیا شرکت داشت و در آنجا همکاری با شرکت لامبورگینی را شروع کرد.

TOP SPEED

مترجم: آتنا حسن‌آبادی