پنجشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 30 January, 2025
مجله ویستا

والت دیزنی و صهیونیسم بین الملل


والت دیزنی و صهیونیسم بین الملل

تداوم سیاست دولت آمریکا مبنی بر کنترل نکردن صنعت ارتباطات نه تنها منجر به افزایش رقابت نشده, بلکه سبب ادغام شرکت هایی شده که با به وجود آوردن غول های رسانه ای, محصولات چند میلیارد دلاری تولید می کنند

تداوم سیاست دولت آمریکا مبنی بر کنترل نکردن صنعت ارتباطات نه تنها منجر به افزایش رقابت نشده، بلکه سبب ادغام شرکت‌هایی شده که با به وجود آوردن غول‌های رسانه‌ای, محصولات چند میلیارد دلاری تولید می‌کنند.

این غول‌های رسانه‌ای با سرعت به رشد خود ادامه می‌دهند و طی دهة ۱۹۹۰ به لحاظ گستردگی تقریباً سه برابر شده‌اند. می توان به شهروندان آمریکایی گفت که هرگاه تلویزیون تماشا می‌کنید ـ چه از شبکة محلی یا از شبکة کابلی و ماهواره‌ای، هرگاه در خانه یا سینما به تماشای یک فیلم می‌نشینید، هر گاه به رادیو یا موسیقی گوش می‌دهید, هرگاه روزنامه، مجله یا کتابی می‌خوانید, مطمئن باشید که آن محصول به واسطة یکی از این ابر کمپانی‌های رسانه‌ای تهیه یا پخش شده است.

یکی از مهم ترین کمپانی های تولید فرآورده های فرهنگی در آمریکا، ابر رسانه والت دیزنی است.

دومین غول بزرگ رسانه‌ای با درآمد ۲۳ میلیارد دلاری در سال ۱۹۹۷, شرکت والت دیزنی است. در حالی که اسم این کمپانی هنوز فیلم‌هایی همچون «سفیدبرفی»، والت دیزنی را به یاد ما می‌آورند, این کمپانی تحت مدیریت «ایسنر» به تولید بخش عظیمی از فیلم‌ها که به اصطلاح «ویژة افراد بزرگسال» است, روی آورده است.

● میکی موس مایکل ایسنر

شما می توانید این ابر رسانه را با انیمیشن میکی ماوس، در ذهن بیاورید. زیبای خفته، سفید برفی و هفت کوتوله و .... از دیگر شخصیت های ماندگار در ذهن کودکان جهان است. هم اکنون مایکل ایسنر (M.Eisner) رئیس و مدیر اجرایی این شرکت، یهودی و با گرایش های صهونیستی است. امپراتوری دیزنی, تلویزیونی Tachstone, و تلویزیون Buena Vista و نیز شبکه‌های کابلی با مجموع ۱۰۰ میلیون مشترک را در بر می‌گیرد. در حوزة فیلم‌های سینمایی, گروه تصاویر متحرک والت‌دیزنی, وابسته به استودیو والت دیزنی, توسط «جوزف اروس» که یک یهودی است اداره می‌شود. والت دیزنی پیکچرز، تاچ استون و کاروان شرکت‌های فیلم‌سازی وابسته به این گروه هستند. «روس» شرکت «کاروان پیکچرز» را در ژانویه ۱۹۹۳ راه‌اندازی کرد و هدایت آن را به همکار یهودی خود «راجر برنبائوم» سپرد.

شرکت «میراماکس فیلم» نیز متعلق به دیزنی است و توسط برادران وینستین (هاروی و باب) اداره می‌شود. این دو برادر فیلم‌های بسیار مبتذلی همچون بازی گریه‌دار، کشیش و بچه‌ها را ساخته‌اند. در سال ۱۹۹۵ کپمانی والت دیزنی (waltdisney) نوزده میلیارد دلار برای به کنترل در آوردن شبکه ABC پرداخت. این کار دیزنی را به بزرگترین غول رسانه ای تبدیل کرد و فردی که دیزنی را رهبری می نمود، یعنی مایکل ایسنر (M.Eisner) را به قدرتمندترین مرد رسانه های جهان مبدل ساخت. او از یهودیان با گرایش شدید صهیونیستی در آمریکا است.

این شبکه دارای ده ایستگاه تلویزیونی در بازارهای بزرگی همچون نیویورک, شیکاگو, فیلادلفیا, لس‌آنجلس, سان فرانسیسکو و هوستون است. علاوه بر این موارد, این شرکت ۲۲۵ ایستگاه تلویزیونی دیگر در ایالات متحده داشته و بخشی از سهام چندین شرکت تلویزیونی اروپایی را نیز در اختیار دارد.

استفن بارنشتین رئیس و مدیر اجرایی شبکة کابلی ESPN وابسته به ABC یهودی است. این شرکت همچنین بخشی از سهام شبکه‌های تلویزیونی کابلیA-E, Lifetime را در اختیار دارد. هر کدام از این شبکه‌ها ۶۷ میلیون مشترک دارند. شبکة رادیویی ABC , ۲۶ ایستگاه رادیویی AM و FM در شهرهای بزرگی همچون نیویورک, واشنگتن و لس‌آنجلس و نیز بیش از ۳۴۰۰ ایستگاه دیگر را در اختیار دارد. اگرچه ABC/Capital Cites بیشتر یک شرکت رادیو تلویزیونی است امّا تنها در سال ۱۹۹۷ در حوزة چاپ و نشر درآمدی بالغ بر یک میلیارد دلار داشته است. این شرکت مالک هفت روزنامه, انتشارات Fairchild (پوشاک بانوان), انتشارات Chilton (لوازم اتومبیل) و گروه نشر Diversified است.

● طی اولین روز از ریاست ایسنر دیزنی

اولین روز چه باور کنید و چه نکیند وی دستور داد که فیلمی درباره ی حادثه های پیچ وتاب دار جنسی در یک خانواده یهودی عادی درلس آنجلس بسازند. این اولین فیلم از این دست بود امّا آخرین آنها نخواهد بود. در واقع آیسنر با دیزنی کاری را انجام داد که خلاف اهداف اولیه این شرکت بود. او دیزنی را به ابزار دیگری برای ایجاد ابتذال شدید در آمریکا تبدیل کرد. شرکت محبوب کودکان دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی به صورت بی پروا به تولید آثار غیر اخلاقی نامناسب برای کودکان پرداخت.

هیچ گونه مثال بهتری از نمونه های کارهایی که تحت نظر ایسنر در شرکت دیزنی تولید شده وجود ندارد. در واقع در سال ۱۹۶۷ هنگامی که دیزنی مرد، هنوز شرکت دیزنی حقیقی که با خط مشی وی کاری کرد و فیلم انیمیشنی مبتنی بر مجموعه داستانهای کتاب جنگل کیپلینگ (Kipling) تولید کرد. این فیلم یک فیلم مبتنی بر سنت های دیزنی بوده کودکان را شاد و خوشحال می کرد و ایشان را شستشوی مغزی نمی داد.

امّا در سال ۱۹۹۴ آقای ایسنر نسخه جدیدی از این فیلم را تولید نمود. در این نسخه که در آن انگیزه های سیاسی به صورت واضحی روشن بود، شخصیت های زنده به جای تصاویر اینمیشین حضور داشته و اعمال منافی عفت عمومی انجام می دادند. او نمی خواهد توجهات آمریکایی ها را به مقاصد خود جلب نماید. او داستان هایی را با مضامین جنسی روانه بازار می کند و در آن داستان ها به دنبال اهداف خویش است.

این ها حقایقی از تسلط یهودی‌ها بر رسانه‌های آمریکایی است. تسلط صهیونیست ها بر رسانه‌های جمعی آمریکا، مهم‌ترین حقیقت زندگی, نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان است. تسلط یهودی‌ها بر رسانه‌ها به شکل نامحسوسی تعیین کنندة سیاست خارجی ایالات متحده است. صهیونیست ها با در اختیار داشتن کنترل رسانه‌ها، در واقع کنترل روح و ذهن کودکان آمریکایی که سازنده ی آتیه این کشور هستند را نیز در دست دارند. آن‌ها همجنس بازی را شیوه‌ای طبیعی و قابل قبول در زندگی آمریکا جلوه داده‌اند. در واقع یکی از عواقبی که تسلط صهیونیستها بر رسانه‌ها در آمریکا به دنبال داشته, حس ابتذال بی اخلاقی و احترام به اقلیت زرسالار صهیونیست است.

به نظر می رسد چنگال امپراطوری کمپانی های بزرگی همچون «والت دیزنی» تیزتر و قویتر از گذشته شده است. به طوریکه فیلم های کارتونی آن امروزه سوغات خانه کودکان معصوم هر ملت و فرهنگی شده است. کارتون هایی که مرزهای بین طفولیت و بزرگسالی را درنوردیده و دوران کودکی را که در گذشته با حفظ حریم‌ها و مرزهایی با دوران بزرگسالی، تحقق پیدا می‌کرد، به زوال کشانده است.

مضامین موجود در این کارتون ها به گونه ای است که انگار محتوای دنیای بزرگسالان را بدون استفاده از هر گونه نظام مرزگونه خاصی ـ آن گونه که در مورد متون مکتوب شاهد آن بوده‌ایم ـ به کودکان عرضه می‌نماید. پیش‌تر بزرگسالان اسرار زندگی خود را ـ همچون اسرار اجتماعی، سیاسی و ... که برای کودکان خود نامناسب تلقی می‌نمودند ـ با استفاده از نظام‌های رمزگونه مکتوب، از دسترس آنها دور نگه می‌داشتند، اما هم اینک، محصولات رنگارنگ کمپانی دیزنی همه این اسرار را به طور همزمان و در کمترین زمان ممکن به هر فردی و با هر فرهنگی منتقل می‌نماید. کودکان ما علاقه دارند که بدانند سرنوشت «شرک» چه می شود و یا اینکه سیندرلا و پری دریایی بالاخره با محبوب خود ازدواج خواهند کرد یا خیر؟

در چنین اوضاعی، وقتی کودکان در سطح شهر و کوچه خیابان، بر سر در رستوران یا سوپر مارکت و بر روی برچسب تبلیغاتی و کیف و مداد و دفتر مدرسه، تصاویر مختلف «شرک» را می بینند، چندان عجیب نیست که همیشه چشم به راهش باشند تا با برنامه هایی جدید به دیدارشان بیاید. فلذا در چنین فضایی است که جامعه‌پذیری کودک بدون هیچ گونه کنترل و نظارتی، صورت می‌پذیرد. کودکان ما تحت تاثیر فرهنگ غالب این انیمیشن ها رشد می کنند و قطعا چنین چیزی بر نگرش و شخصیت آنان موثر خواهد بود.

به این ترتیب دیزنی به دومین خرید بزرگ در تاریخ اقتصاد آمریکا تبدیل می شود و میزان سود حاصل از فروش محصولاتش در میان ۵ اثر اول دنیا شناخته می شود. شاید ارایه این گزارش شما را به یاد پروتکل های عقلای صهیون بیاندازد که در آن راه به بندگی کشاندن اقوام مختلف توسعه فساد اخلاقی و جنسی از طریق رسانه ها است.

به هر حال در سال ۲۰۰۵ مایکل آیزنر جای خود را به فرد دیگری داد. البته این به معنای پایان کار یهودیان با گرایش صهیونیستی در دیزنی نیست. به جای او روبرت ایگرRobert A. Bob Iger یهودی با گرایش صهیونیستی بر جای نشسته است. و حکایت هم جنان باقی است....

منبع: خبرگزاری فارس