دوشنبه, ۱ مرداد, ۱۴۰۳ / 22 July, 2024
آدمک های دوست داشتنی
![آدمک های دوست داشتنی](/web/imgs/16/121/jyqll1.jpeg)
هر رویداد ورزشی در جهان دارای نماد مشخصی است که به نوعی بیانگر شرایط برگزاری میزبانی آن رقابت ها است. رقابت های جام ملت های اروپا نیز که در زمره ۳ رویداد مهم ورزشی دنیا قرار دارد مستثنی از این قاعده نبوده است، نماد یورو ۲۰۰۸ که امسال مهم ترین رویداد ورزشی قاره سبز محسوب می شود متشکل از دو آدمک دو قلو با نام های تریکس و فلیکس است. همانطور که از تصویر این دو قلوی هارمونیک مشخص است رنگ لباس تریکس از پرچم پیراهن تیم ملی اتریش و رنگ پیراهن فلیکس از پرچم پیراهن تیم ملی سوییس الهام گرفته شده است. اعداد درج شده روی پیراهن این دو قلو که یکی ۲۰ و دیگر ۰۸ است بیانگر تاریخ برگزاری این دوره از رقابت های یورو و نشان درج شده روی چشم آنها نیز نمادی است از میزبانان مشترک که هر دو در دل کوه های آلپ واقع شده اند.
خالی از لطف نیست بدانید علاوه بر نام های تریکس و فلیکس، اسامی همچون زیگی- زاگی و فلیتز و بلیتز برای دوقلوهای نمادین در نظر گرفته شده بود که در نهایت همان نام اول که توسط وارند براس انتخاب شده بود به تصویب رسید. علاوه بر ابرو، حالت موه های این دوقلوها نشانی از امتداد رشته های آلپ از سوییس تا اتریش دارد. بد نیست بدانید که تمامی سمبل های جام ملت های اروپا از سال ۱۹۸۰ که ایتالیا میزبانی آن را بر عهده داشت تا یورو ۲۰۰۴ که پرتغال از راه یافتگان به مرحله نهایی پذیرایی کرد، همگی الهام گرفته از شکل حیوانات بودند. خروس نماد رقابت های یورو ۱۹۸۴ فرانسه، خرگوش نماد یورو ۱۹۸۸ آلمان و ۱۹۹۲ سوئد، شیر نماد یورو ۱۹۹۶ انگلستان و ۲۰۰۰ هلند و بلژیک بود. نخستین باری که از یک انسان به عنوان نماد جام ملت های اروپا استفاده شد ۴ سال پیش در پرتغال بود که در آن از آدمکی با نام کنیاس که پیراهن تیم ملی پرتغال را با شماره ۴ بر تن داشت به عنوان سمبل بازیهای یورو ۲۰۰۴ استفاده شد. اما نماد رقابت های یوروو ۲۰۰۸ به کلی متفاوت از نمونه های قبلی است زیرا این نخستین باری است که از دو آدمک به عنوان سمبل جام ملت های اروپا استفاده می شود.
پس از انتخاب تریکس و فلیکس به عنوان نمادهای یورو ۲۰۰۸ فردریش استیلکر رییس اتحادیه فوتبال اتریش گفت: گرچه هر یک از آدمک ها نشانه ای از یکی از میزبانان هستند اما کنار هم قرار گرفتن آنها الهام بخش اتحادوهمکاری سوییس و اتریش در برگزاری رقابت ها است. این دوقلوها نمادی از جو پرانرژی و پر التهاب یورو ۲۰۰۸ هستند و طراحی آنها باید به گونه ای صورت می گرفت که تمام هواداران مخصوصا جوان ترها را جذب خود کند. لازم به ذکر است وارنر براس شرکت طراح این دوقلوهای نمادین برای طراحی این سمبل از ۴۰۰۰ نفر ساعت استفاده کرده و بیش از ۱۰۰ مدل ارائه داده بود که سرانجام فلیکس و تریکس از میان آنها انتخاب شد.
![](/imgs/no-img-200.png)
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
ویدیوهای آموزشی هفتم
مسعود پزشکیان ایران دولت مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم دولت چهاردهم پزشکیان محمدجواد ظریف رهبر انقلاب رئیس جمهور مجلس انتخابات
قتل سلامت اهواز تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران تب دنگی هواشناسی پشه آئدس اربعین سازمان هواشناسی وزارت بهداشت
قیمت خودرو خودرو واردات خودرو بازار خودرو قیمت دلار ایران خودرو حقوق بازنشستگان مالیات قیمت طلا برق بازنشستگان مسکن
بازی کربلا مهران مدیری سعید راد تلویزیون سینمای ایران فضای مجازی عاشورا دفاع مقدس محرم سینما موسیقی
دانش بنیان فناوری حوزه علمیه دانشگاه آزاد اسلامی اختلال جهانی باتری
جو بایدن دونالد ترامپ آمریکا رژیم صهیونیستی یمن اسرائیل فلسطین غزه روسیه چین جنگ غزه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال نقل و انتقالات لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران نقل و انتقالات لیگ برتر باشگاه استقلال المپیک 2024 پاریس المپیک تراکتور
هوش مصنوعی همستر کامبت تبلیغات مایکروسافت ایلان ماسک فیلترینگ گوگل ویندوز ناسا سامسونگ تلگرام
خواب دیابت فشار خون مغز افسردگی ویتامین چای بیماری تب دنگی اضطراب