سه شنبه, ۱۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 4 February, 2025
بازاریابی تجربی در تبلیغات
هزینه بالای تبلیغات تلویزیونی، داستان ٧٠ من کاغذی است که در آن سوی دنیا به دلیل تعدد شبکههای تلویزیونی دههها است که معضل به حساب نمیآید. اما این تعدد در عین حال باعث شده تا چالشهایی از جمله عدم توجه مخاطبان به تیزرها معضل جدید تبلیغاتچیهای فرنگی بشود و به جای چانه زنی برای کاهش قیمت پخش آگهی در تلویزیون، دستیابی به رسانههایی غیر از تلویزیون که توانایی بیشتری در جلب توجه مخاطبین دارند، در اولویت قرار بگیرد.
بازاریابی تجربی ( Experiential Marketing ) یکی از راه حلها برای این معضل است که عجیب توجه شرکتهای تبلیغاتی بین المللی را به خودش جلب کرده است.
فلسفه علمی آن هم خیلی ساده است و از مباحث علمی مربوط به کارکرد نیمکره مغز در میزان به یادسپاری مسائل اتخاذ شده است.
در این بحث نیم کره راست مسوول ترغیب افراد به تجربه کردن است. تجربه مواردی نظیر آسایش، لذت یا اجتناب از این دو. تجربه مواردی از این دست به جای ترغیب انفعالی یک نوع رابطه دو سویه را ایجاد میکند. این نوع رابطه عنصر مهمی در ایجاد برند و حفظ آن در ذهن مشتریان محسوب میشود. نیم کره چپ مغز هم مسوول تحریک منطق افراد است و برای برندهای رقابتی که تحریک احساسات در ترجیحشان تعیینکننده است، کاربرد ندارد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست