یکشنبه, ۲۷ خرداد, ۱۴۰۳ / 16 June, 2024
Aston martin DBS
![Aston martin DBS](/web/imgs/16/87/khc2s1.jpeg)
چهره ترسناک مدل جدید «آستون مارتین» با کد DBS که پوزه ای ماهی شکل و استیلی به مراتب ترسناک تر از مدل های قبلی DB۹ و Vantage دارد، اولین بار در نمایشگاه اتومبیل «کونکورد الگانس» دیده شد تا بار دیگر بیان و نمایش آخرین دستاوردهای شرکت «آستون مارتین»در راستای توسعه تکنولوژی روز و مهندسی نوین برای بوجود آمدن شخصیت ماجراجویانه و تهاجمی به اوج خود برسد. شانزدهم آگوست سال ۲۰۰۷ روزی بود که این ماهی نقره ای رنگ به معرض نمایش در آمد تا به رقابت جدی با اتومبیل های اسپرتی چون جگوار XKR و کوسه کمپانی «ب ام و» یعنی M۶ بپردازد. اتومبیلی که هدف از ساخت آن پر کردن شکاف میان دو مدل DB۹ و DBR۹ بوده است. «آستون مارتین DBS» که در اصل اتومبیل تکامل یافته مدل های قبلی DB۹ و Vantage می باشد و تا حدود زیادی ایرادهای قبلی در این مدل پاک شده اند، توسط مرکز تولید این کمپانی واقع در «وارویک شایر» انگلستان در یک خط تولید مشترک به همراه مدل های DB۹ و Vantage در سه ماهه اول سال ۲۰۰۷ با قیمتی که در نمایشگاه «فرانکفورت» اعلام خواهد شد، به مرحله تولید خواهد رسید.
د● رون و برون؛ جامه کربنی
در طراحی اتومبیل اسپرت «آستون مارتین DBS» دقت و ظرافت در اولویت کاری مهندسان بخش طراحی این کمپانی قرار گرفته است. بطوریکه بخش اعظمی از قطعات داخلی و تزئیناتی این خودرو با وسواس خاصی بصورت دستی ساخته شده اند. فضای داخلی خودرو در نخستین نگاه یادآور کابین سوپر اسپرتی چون «لامبورگینی گالاردو» و حتی «مورسیه لگو» است. طراحی صندلی های اسپرت تماما چرم آن بگونه ای است که در ۱۰ حالت قابلیت تنظیم برای ارگونومی بهتر و راحتی هر چه بیشتر سرنشینان را دارد. هماهنگی میان اجزاء قطعات درونی کابین از جمله ادوات، شیب های کنسول و خطوط داشبورد و دریچه های کولر همگی نشان دهنده هماهنگی در چیدمان اجزای فضای کابین است. بکار گیری تکنولوژی و امکانات رفاهی و ایمنی در درون این کابین بخش دیگری از اهداف مهندسان و طراحان این خودروی عضلانی انگلیسی است. تعبیه دو ایربگ دو مرحله ای برای راننده و سرنشین، ایربگ های جانبی، تنظیم کننده اتوماتیک دمای خودرو و گرم کننده شیشه عقب، کامپیوتر مسافرتی، هارد دیسک، نمایشگر LCD، سیستم ناوبری ماهواره ای، بلوتوث، سنسورهای پارک و سیستم پیشرفته کنترل کروز از موارد قابل ذکر درون کابین این شاه ماهی بریتانیایی می باشد. به سراغ ظاهر اتومبیل می رویم. هدف و استراتژی مهندسان در طراحی این خودرو افزایش ضریب رو به پایان آیرودینامیک (Down Force) برای بهبود هندلینگ و توانایی و چسبندگی بیشتر در پیچ های تند و سریع است. در طرح اصلاح شده بخشی از اسپویلر، درب موتور، پار رکاب ها و دیفیوزر عقب اتومبیل به منظور ایجاد Down Force کافی و البته زیبایی بیشتر دچار تغییراتی بنیادین شده اند. در واقع هدف اصلی در ایجاد تغییرات کنترل عبور هوای وارده به طرفین و قسمت های عقبی اتومبیل برای شتاب گیری سریع تر و رسیدن به سرعت بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده است. اتومبیلی با چهره ای ترسناک و هجومی که رقبای جیمز باند را به راحتی از سر راه بر می دارد.
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان ایران سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم حمید نوری علیرضا زاکانی قالیباف محمدباقر قالیباف مصطفی پورمحمدی
تهران شهرداری تهران هواشناسی سیل وزارت بهداشت قتل جاده چالوس آموزش و پرورش قوه قضاییه سیلاب سازمان هواشناسی چالوس
قیمت دلار قیمت طلا دولت سیزدهم خودرو بورس همستر کامبت ایران خودرو قیمت خودرو مسکن یارانه چین قیمت سکه
روز عرفه کربلا بهاره رهنما فضای مجازی تلویزیون رسانه ملی سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی سینما سریال بازیگر
وزارت علوم ایکس دانش بنیان جهاد دانشگاهی شورای عالی انقلاب فرهنگی
عید قربان روسیه رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا اوکراین عراق حزب الله لبنان لبنان
فوتبال پرسپولیس استقلال یورو 2024 سپاهان مس رفسنجان باشگاه پرسپولیس جام حذفی لیگ برتر فدراسیون فوتبال باشگاه استقلال جواد نکونام
اینترنت هوش مصنوعی مهاجرت ایلان ماسک مایکروسافت ناسا گوگل فیبر نوری اپل سامسونگ فناوری
سازمان غذا و دارو تغذیه کاهش وزن دیابت ویتامین سنگ کلیه چاقی تجهیزات پزشکی فشار خون پیری بارداری