چهارشنبه, ۶ تیر, ۱۴۰۳ / 26 June, 2024
Aston martin DBS
چهره ترسناک مدل جدید «آستون مارتین» با کد DBS که پوزه ای ماهی شکل و استیلی به مراتب ترسناک تر از مدل های قبلی DB۹ و Vantage دارد، اولین بار در نمایشگاه اتومبیل «کونکورد الگانس» دیده شد تا بار دیگر بیان و نمایش آخرین دستاوردهای شرکت «آستون مارتین»در راستای توسعه تکنولوژی روز و مهندسی نوین برای بوجود آمدن شخصیت ماجراجویانه و تهاجمی به اوج خود برسد. شانزدهم آگوست سال ۲۰۰۷ روزی بود که این ماهی نقره ای رنگ به معرض نمایش در آمد تا به رقابت جدی با اتومبیل های اسپرتی چون جگوار XKR و کوسه کمپانی «ب ام و» یعنی M۶ بپردازد. اتومبیلی که هدف از ساخت آن پر کردن شکاف میان دو مدل DB۹ و DBR۹ بوده است. «آستون مارتین DBS» که در اصل اتومبیل تکامل یافته مدل های قبلی DB۹ و Vantage می باشد و تا حدود زیادی ایرادهای قبلی در این مدل پاک شده اند، توسط مرکز تولید این کمپانی واقع در «وارویک شایر» انگلستان در یک خط تولید مشترک به همراه مدل های DB۹ و Vantage در سه ماهه اول سال ۲۰۰۷ با قیمتی که در نمایشگاه «فرانکفورت» اعلام خواهد شد، به مرحله تولید خواهد رسید.
د● رون و برون؛ جامه کربنی
در طراحی اتومبیل اسپرت «آستون مارتین DBS» دقت و ظرافت در اولویت کاری مهندسان بخش طراحی این کمپانی قرار گرفته است. بطوریکه بخش اعظمی از قطعات داخلی و تزئیناتی این خودرو با وسواس خاصی بصورت دستی ساخته شده اند. فضای داخلی خودرو در نخستین نگاه یادآور کابین سوپر اسپرتی چون «لامبورگینی گالاردو» و حتی «مورسیه لگو» است. طراحی صندلی های اسپرت تماما چرم آن بگونه ای است که در ۱۰ حالت قابلیت تنظیم برای ارگونومی بهتر و راحتی هر چه بیشتر سرنشینان را دارد. هماهنگی میان اجزاء قطعات درونی کابین از جمله ادوات، شیب های کنسول و خطوط داشبورد و دریچه های کولر همگی نشان دهنده هماهنگی در چیدمان اجزای فضای کابین است. بکار گیری تکنولوژی و امکانات رفاهی و ایمنی در درون این کابین بخش دیگری از اهداف مهندسان و طراحان این خودروی عضلانی انگلیسی است. تعبیه دو ایربگ دو مرحله ای برای راننده و سرنشین، ایربگ های جانبی، تنظیم کننده اتوماتیک دمای خودرو و گرم کننده شیشه عقب، کامپیوتر مسافرتی، هارد دیسک، نمایشگر LCD، سیستم ناوبری ماهواره ای، بلوتوث، سنسورهای پارک و سیستم پیشرفته کنترل کروز از موارد قابل ذکر درون کابین این شاه ماهی بریتانیایی می باشد. به سراغ ظاهر اتومبیل می رویم. هدف و استراتژی مهندسان در طراحی این خودرو افزایش ضریب رو به پایان آیرودینامیک (Down Force) برای بهبود هندلینگ و توانایی و چسبندگی بیشتر در پیچ های تند و سریع است. در طرح اصلاح شده بخشی از اسپویلر، درب موتور، پار رکاب ها و دیفیوزر عقب اتومبیل به منظور ایجاد Down Force کافی و البته زیبایی بیشتر دچار تغییراتی بنیادین شده اند. در واقع هدف اصلی در ایجاد تغییرات کنترل عبور هوای وارده به طرفین و قسمت های عقبی اتومبیل برای شتاب گیری سریع تر و رسیدن به سرعت بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده است. اتومبیلی با چهره ای ترسناک و هجومی که رقبای جیمز باند را به راحتی از سر راه بر می دارد.
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سعید جلیلی مناظره انتخاباتی مناظره قالیباف علیرضا زاکانی ایران پزشکیان
عید غدیر هواشناسی قتل فضای مجازی سازمان هواشناسی آلودگی هوا آتش سوزی شهرداری تهران وزارت بهداشت قوه قضاییه سلامت آموزش و پرورش
حقوق بازنشستگان بازنشستگان خودرو قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو دولت سیزدهم بانک مرکزی ایران خودرو قیمت سکه بازار خودرو مسکن
تهران سریال پایتخت میدان آزادی دزدان دریایی کارائیب تلویزیون رسانه ملی تئاتر سینمای ایران سینما فیلم
موبایل فضا
روسیه رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه اوکراین فلسطین لبنان اتحادیه اروپا حماس حزب الله لبنان چین ترکیه
یورو 2024 فوتبال پرسپولیس استقلال باشگاه پرسپولیس خوان کارلوس گاریدو لیگ برتر جواد نکونام باشگاه استقلال علیرضا بیرانوند جام ملت های اروپا لیگ برتر ایران
هوش مصنوعی دانش بنیان فناوری اپل عیسی زارع پور ناسا فیبرنوری
ویتامین دیابت سنگ کلیه سبزیجات افسردگی مغز