شنبه, ۳۰ تیر, ۱۴۰۳ / 20 July, 2024
تحقیقات لازمه تبلیغات موفق
ارزیابی تبلیغات، امروزه جزو جداناپذیر برنامههای تبلیغاتی شركتهاست كه در سایهء تحقیقات صحیح میتواند ـ كمك بزرگی در پیشبرد اهداف سازمانها داشته باشد.
در حال حاضر سازندگان تبلیغات متوجه شدهاند كه تحقیقات، به طور عمده در تغییر كاربردهای سنتی و جلب توجه به دیدگاههای جدید بسیار موثر است و میتواند در میان طراحیهای گوناگون تبلیغاتی، به انتخاب بهترینها كمك كند. به بیان دیگر، تحقیق، ذخیره و یا جانشینی برای خلاقیت نیست بلكه، مشاوری مطمئن برای دستیابی به كارآمدترین خلاقیت است.
در تحقیقات مربوط به تبلیغات، چهار مرحله را میتوان تشخیص داد:
۱) تحقیقات قبل از شكل گرفتن و پردازش تبلیغات.
۲) تحقیقات در طول شكل گرفتن و پردازش تبلیغات.
۳) آزمایشهای قبل از انجام تبلیغات.
۴) آزمایشهای بعد از انجام تبلیغات.
در تمامی این موارد برای تهیه یا امتحان یك تبلیغ خاص، میتوان به تحقیق و پژوهش پرداخت; مرحلهء اول كه تحقیق قبل از شكل دادن و شكل گرفتن تبلیغ است، با شكلدهی ایدههای تبلیغاتی از یك سو و ارزیابی این ایدهها از سوی دیگر سروكار دارد.
در این مرحله، ارزیابی یادداشتها و تجزیه و تحلیل تبلیغات گذشته، راهنمای بسیار خوبی برای آفرینش تبلیغات موثرتر در آینده خواهد بود.
در مرحلهء دوم كه عبارت از تحقیق در تكمیل تبلیغ است، ارزیابی ایدههای تبلیغاتی در یك فرم ابتدایی جایگاه ویژهای دارد. در این مرحله، طراح تبلیغ از مطالعات قبلی و مقدماتی و یا تحقیقات مربوط به مصرفكنندگان و مخاطبان، امكان تاثیرگذاری بیشتر تبلیغ را فراهم میسازد.
مرحلهء سوم، یعنی آزمایش قبل از انجام تبلیغات، شامل آزمایش تبلیغات چاپی و یا فیلم تبلیغاتی، قبل از انتشار و یا نمایش است.
این كار باید پیش از صرف مخارج بابت نشر و یا پخش انجام شود زیرا قسمت بزرگ مخارج تبلیغات، مربوط به هزینهء پخش و یا نشر آنهاست و برطرف كردن ضعفها و اشكالات احتمالی، قبل از پخش و نشر، مقرون به صرفه است.
در مرحلهء چهارم كه تحقیقات بعد از انجام تبلیغات است، میزان تاثیر تبلیغات و كل برنامههای تبلیغاتی به كمك روشهای گوناگون مورد بررسی قرار میگیرد تا قواعد و ضوابط بهتری برای تبلیغات مشابه در آینده حاصل شود.
مژگان احمدی
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
ویدیوهای آموزشی هفتم
مسعود پزشکیان ایران پزشکیان دولت چهاردهم دولت محمدجواد ظریف رئیس جمهور انتخابات مجلس شورای اسلامی ظریف انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی
تب دنگی تهران هواشناسی پشه آئدس سازمان هواشناسی شهرداری تهران وزارت بهداشت قتل گرمای هوا پلیس گرما شهر تهران
واردات خودرو دولت سیزدهم خودرو برق قیمت خودرو قیمت دلار حقوق بازنشستگان قیمت طلا بازنشستگان بازار خودرو مسکن اربعین
عاشورا فضای مجازی سینمای ایران تلویزیون دفاع مقدس امام حسین عزاداری امام حسین (ع) سینما موسیقی اوشین مهران مدیری
فناوری اختلال جهانی
رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ غزه اسرائیل فلسطین یمن آمریکا جو بایدن ترامپ روسیه چین جنگ غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر ایران نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ برتر تراکتور علیرضا بیرانوند سپاهان
مایکروسافت همراه اول هوش مصنوعی ویندوز ناسا امنیت سایبری گوگل موبایل مریخ عیسی زارع پور سرعت اینترنت فیلترینگ
افسردگی کاهش وزن آلزایمر سیب زمینی