شنبه, ۲۲ دی, ۱۴۰۳ / 11 January, 2025
چگونه نوآوری و ابتکار را سرکوب کنیم
اگر شما خدای ناکرده از آن دسته از مدیران هستید که بشدت از حضور پدیده های نو در سازمانتان نگران و در مقابل آنها مقاوم میباشید، مقررات زیر را با دقت مورد توجه قرارداده و مطمین باشید که این اصول دهگانه به شما کمک می کند تا ریشه نو آوری و ابتکار را در هر شکل آن از سازمان خود بر کنید! و اما اگر جز مدیرانی هستید که عاشق نوآوری و خلاقیت می باشند و نه تنها با آغوش باز از آن استقبال کرده بلکه مشتاقانه به دنبال توسعه آن در سازمان خود هستند باز توصیه میشود که اصول زیر را با دقت به یاد داشته باشید تا ناخواسته زمینه ساز سرکوب نوآوری در سازمانتان نشوید. رزابت كانتر که از اندیشمندان بنام مدیریت میباشد، ده قاعده زیر را بر اساس مشاهدات خود در شركتهای امریكایی برای توصیه برگزیده كرده است:
۱-به هر ایده تازهای كه از طرف زیردستان به شما ارایه میشود با تردید و بدگمانی نگاه كنید، صرفا به این علت كه هم جدید است و هم از طرف زیردستان پیشنهاد شده است.
۲-بر این پافشاری كنید كه كاركنانی كه برای اقدام به كاری، به تصویب شما نیاز دارند، ابتدا به چندین طبقه دیگر از مدیران مراجعه كرده و از آنها نیز تاییدیه بگیرند.
۳-از واحدهای سازمانی و افراد بخواهید در مورد پیشنهادهای یكدیگر به بحث و مجادله پرداخته و آنها را مورد انتقاد قرار دهند ( این تدبیر بار تصمیم گیری را از شانه شما برمیدارد. فقط كافی است نظریه موفق را انتخاب كنید).
۴-انتقادات خود را آزادانه ابراز كنید. اما از تحسین خودداری كنید ( این كار همواره زیردستان را مضطرب و گوش به زنگ نگه میدارد). بگذارید بدانند امكان خراج آنها همیشه وجود دارد.
۵-برای منصرف كردن افراد از گزارش كردن اشكالات در حوزه كاری خود، با مشكلات به عنوان نشانههای عدم موفقیت برخورد كنید.
۶-به طور مكرر همه چیز را با دقت كنترل كرده و اطمینان حاصل كنید كه افراد، به هر آنچه میتواند مهم باشد، اهمیت میدهند.
۷-در مورد تجدید سازمان یا تغییر در سیاستها، محرمانه تصمیم بگیرید و به صورت ناگهانی آنها را به افراد اعلام كنید (این تدبیر آنها را در حالت آماده باش گهمیدارد و غافلگیرشان می کند).
۸-اطمینان حاصل كنید هر نوع تقاضا برای دریافت اطلاعات كاملا دلیل داشته باشد و اطلاعات مزبور بهراحتی توزیع نشود ( بدیهی است مایل نیستید اطلاعات به دست افراد ناباب برسد).
۹-تحت عنوان واگذاری اختیار و مشاركت، مسؤولیت تشخیص كنارگذاردن یا جا به جا كردن افراد را به سطح مدیریت پایینتر واگذار كنید.
۱۰-مهمتر از همه، فراموش نكنید كه شما مقامات بالاتر، باید قبل از همه از نكات مهم درباره این كسب و كار مطلع شوید
مرجع: بر گرفته از کتاب خدایان مدیریت نوشته چارلز هَندی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست