یکشنبه, ۲۳ دی, ۱۴۰۳ / 12 January, 2025
آلفارمئو ۸C Competizione ۲۰۰۷
الهامی از گذشته ، افتخاری برای آینده
کمپانی آلفا رمئو امسال با ارائه ۸C کمپتیزون و با الهم گرفتن از گذشته پر شکوه این اتومبیل نام خود را هرچه بیشتر در رده اتومبیل های اسپرت اعتبار می بخشد. این اتومبیل نام هیجان انگیزی در تاریخ ورزش در پس چهره آلفارمئوی معروف ظاهرمی کند. کد ۸C برای شناسایی اتومبیل های مختلف جاده ای و اسپرت استفاده می شود. عبارت " Competizione " هم به خودرو ۶C ۲۵۰۰ کمپتیزیون بر می گردد که این اتومبیل یک کوپه اسپرت در سال ۱۹۵۰ بوده و به وسیله فانگیو و زاناردی در مسابقه معروف میل میلیا رانده شد.
طراحی و آیرودینامیک
سنت و نوآوری در این اتومبیل با ظاهری جذاب و زیبا تلفیق شده و دو صندلی آن موجود در آن نیز منحصر بفرد ساخته شده اند. سازندگان آن با نهایت دقت کوشیده اند حداکثر آیرودینامیک را بدون خدشه وارد کردن به شکل اصلی و سنتی آلفارمئو ایجاد نمایند و آیرودینامیک آن تنها به فرم و قالب اتومبیل مربوط نیست. بریدگیهای بادگیر در جلوی دو طرف، ستون ها، طرح شیشه ای و آینه ها نیز با محاسبات ریاضی طراحی شده و آزمایش های باد در تونل، حالت عادی و غیر عادی از آن به عمل آمده است. همچنین ضریب پرتاب ( Cz ) نسبت به زمین در سرعت های بالا همچون اتومبیل های مسابقه محاسبه و تست گردیده است.
پیشرانه V۸ "بلکانتو" ایتالیایی
پیشرانه ضربان قلب درآلفارمئو است. در این مدل شکل پیشرانه یک فرم جدید ۹۰ درجه ای V۸ است که دارای حجم سیلندر ۴۶۹۱ سی سی بوده و تنها برای یک هدف ساخته شده است: اطمینان از یک رانندگی راحت و لذت بخش با بهترین عملکرد در بهترین سرعت و در تمامی شرایط و مکانها ! توجه خاصی به صدای پیشرانه معطوف گردیده تا درحین قدرت نمایی آوازی آرامش بخش نیز تولید.
از یک جعبه دنده ۶ سرعته با انتخاب دنده رایانه ای بوسیله یک اهرم کوچک در پشت فرمان استفاده شده است تا بدین ترتیب تعویض دنده ها را به مطمئن ترین و راحت ترین حد ممکن نزدیک کرده باشند. جعبه دنده این اتومبیل در پنج حالت متفاوت: دستی معمولی - دستی اسپرت ـ اتوماتیک معمولی- اتوماتیک اسپرت و حالت یخی قابل تنظیم و استفاده است.
فضای داخلی
شخصیت و فن آوری
نمای زیبا و جذاب اتومبیل بخاطر استفاده از مواد ترکیبی متنوع در ظاهر بیرونی و اتاق آن است. اگر چه این قسمت یک بحث فنی است اما نشانگر شخصیت و ابهت اتومبیل می باشد. نکته شگرف دیگر استفاده از صندلی های فیبر ـ کربن با طراحی آناتومیک و قابل تنظیم مطابق وضعیت فیزیکی راننده است. یعنی قابلیتی که پیش از این در اتومبیل های مسابقه وجود داشت.
خط قرمز :
۷۵۰۰ دور در دقیقه
ترمزهای جلو و عقب :
ABS دیسکهای منفزدارالهامی از گذشته ، افتخاری برای آینده
تایرهای جلو و عقب :
۲۸۵.۲۰R۳۵ - ۲۴۵.۲۰R۳۵
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست