سه شنبه, ۸ خرداد, ۱۴۰۳ / 28 May, 2024
سبک اما قدرتمند
جدیدترین مدل مازراتی گرن توریزمو سریعترین، سبکترین و قدرتمندترین خودروی خط تولید مازراتیهست که زمان کمی از ورود آن به بازار میگذرد. این اتومبیل از مدلهای تروفئو گرن توریزمو و مدل اسپرت GT۴ الهام گرفته شده و با حداکثر سرعتی معادل ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت جادههای اروپا را میبلعد.
در پاسخ به تقاضاهای مشتریان مازراتی که خواهان اتومبیلی بودند تا هم نیازهای رانندگی خیابانی و جادهای و هم میل شدید آنها به سرعت و مسابقات رانندگی را برآورده سازد، این مدل آموختههایی از ۳ نمونه تولیدی اخیر اتومبیلهای مسابقهای مازراتی را درهم آمیخته و در یک مدل بینظیر به مشتریان خود ارائه کرده است، با قدرتی معادل ۴۵۰ اسب بخار. موتور این اتومبیل ۲۵ درصد قویتر از موتور ۷/۴ لیتری V۸ مدل گرن توریزمو S است. این موضوع کمک میکند تا شتاب صفر تا صد «مازراتی گرن توریزمو MC اشترادل» باز هم کاهش یافته و به عدد رویایی ۶/۴ ثانیه برسد. ضمن این که حداکثر سرعت ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت این مدل باعث خواهد شد تا راننده خوشبخت آن با سرعت باد، جادهها را درنوردد.
با کاهش ۱۱۰ کیلوگرم از وزن مدل گرن توریزمو S وزن مدل MC اشترادل به ۱۷۷۰ کیلوگرم رسیده تا میراث اتومبیلهای مسابقهای مازراتی به خوبی در این مدل حفظ شود. این مدل پس از مدل MCl۲ اولین اتومبیل مدل ۲ نفرهای است که هم مزایای مدلهای مسابقهای را داراست و هم به لحاظ قانونی مشکل راندن در داخل شهر را ندارد.
البته این مدل به غیر از کشورهای آمریکا، کانادا و کرهجنوبی در دیگر بازارهای اصلی مشکلی برای فروش نخواهد داشت. این خودرو به گونهای طراحی شده که راحتی و سهولت رانندگی با آن فدای ابهت مسابقهای ماشین نشود. فاصله زیاد بین محور عقب و جلو نکته مهم و کلیدی است که توانایی استفاده از اتومبیل در شرایط مختلف و تغییر از اتومبیلی پرشتاب به اتومبیلی درونشهری را امکانپذیر ساخته است. همچون اجداد خود، مازراتی MC اشترادل در طراحی بدنه شباهت زیادی به دوقلوی مسابقهای خود دارد.
بدنه اتومبیل مشخصههایی از طراحی نوین در سپر اتومبیل، اگزوز، کاپوت، سپر عقب، جلو پنجره و بادشکنهای جلو را داراست. ارتباط بین وزن اتومبیل و عملکرد آن موضوعی است که به مدت ۹۰ سال در مدلهای مختلف مازراتی به امری فطری و ذاتی تبدیل شده است. کاهش ۱۱۰ کیلوگرمی وزن این اتومبیل نسبت به مدل S مربوط به حذف ۲ صندلی عقب، استفاده از صندلیهای بسیار سبک در جلو و سیستم ترمز کربن ـ سرامیک «پرمیو» به جای ترمزهای آلیاژی ۲ جداره است.
دیسکهای جلو ۳۴mm ×۳۸۰ بوده که نسبت به دیسکهای کوچکتر مدل S با ابعاد ۳۲mm×۳۶۰ باز هم سبکتر است. تایرهای این اتومبیل محصول شرکت پیرلی ایتالیاست که در مدل MC Trofeo هم از این تایرها استفاده شده است.
تایرهای جلو ۳۵/۲۵۵ و تایرهای عقب ۳۵/۲۹۵ است. روکش صندلیها ترکیبی از لایههای فیبر کربن و چسب پیشرفتهای میباشد که در ۳ ارتفاع مختلف قابل تنظیم است.
منبع: Autoweek
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی مجلس سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی شهدای خدمت رئیسی انتخابات ریاست جمهوری 1403
قتل هواشناسی سرقت تهران سازمان هواشناسی پلیس شهرداری تهران دستگیری فضای مجازی وزارت بهداشت آتش سوزی کنکور
حقوق بازنشستگان چین خودرو دولت سیزدهم بانک مرکزی قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار مسکن بورس بازار خودرو تورم
بازیگر تلویزیون تالار وحدت سینما رسانه ملی موسیقی سینمای ایران سریال قرآن کریم
اینترنت دانشگاه آزاد اسلامی جراحی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانش بنیان
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه جنگ غزه روسیه آمریکا رفح ترکیه نوار غزه اوکراین لبنان
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر مهدی طارمی بارسلونا لیگ برتر ایران جواد نکونام تیم ملی والیبال ایران استقلال خوزستان بازی والیبال
هوش مصنوعی سامسونگ اینستاگرام ایلان ماسک اپل ماهواره گوگل شرکت های دانش بنیان واتساپ
سازمان غذا و دارو تجهیزات پزشکی سکته مغزی استرس کاهش وزن افسردگی