دوشنبه, ۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 27 January, 2025
مجله ویستا

Okami


Okami

بازی Okami را باید یک نوآوری زیبا و جالب در زمینهٔ ساخت بازی به حساب آورد سازندگان بازی توانسته اند با کمک گرفتن از سبک نقاشی های مینیاتوری ژاپنی و چینی و تکیه بر افسانه های شرقی بازی ای را تولید کنند که می توان از آن به عنوان مطرح ترین بازی سال ۲۰۰۶ نام برد

بازی Okami را باید یک نوآوری زیبا و جالب در زمینهٔ ساخت بازی به‌حساب آورد. سازندگان بازی توانسته‌اند با کمک گرفتن از سبک نقاشی‌های مینیاتوری ژاپنی و چینی و تکیه بر افسانه‌های شرقی بازی‌ای را تولید کنند که می‌توان از آن به‌عنوان مطرح‌ترین بازی سال ۲۰۰۶ نام برد.

Okami بازگوئی یک افسانهٔ قدیمی ژاپنی است، شما الههٔ خورشید را در فرم یک گرگ سفید (یا شاید سگ) در اختیار دارید و یک سفر واقعاً حماسی را بریا در هم شکستن طلسم تاریکی و شب در روستاها، سیاه چال‌ها، دامنه‌ها و دریاها آغاز می‌کنید.

در این سفر موجودات مختلف، دام‌های گوناگون و جادوگران متفاوت سر راهتان قرار خواهند گرفت و تا وقتی که بازیکن مشغول انجام این بازی است احساس می‌کند که تابلوئی از کاریکاتورها و نقاشی‌های سنتی ژاپنی را پیش روی دارد و هرچقدر جلوتر می‌رود بیشتر مجذوب جاذبه‌های فوق‌العاده آن می‌شود.

هنگام راه رفتن و دویدن کاراکتر بازی مشاهده می‌کنیم در مناطقی که او توانسته است آباد کند و زندگی و حیات را جاری سازد زیر پایش شکوفه‌های بهاری سبز می‌شوند و در واقع هرکجا که او قدم می‌گذارد باعث سرسبزی و آبادانی می‌شود. خط سیر بازی را می‌توان نبردی برای غلبه بر موجوداتی دید که با طبیعت و سرسبزی و محیط زیست سر ناسازگاری دارند. در مبارزه با موجودات مخرب نیز برخلاف اکثر بازی‌ها ضربات او با خود شکوفه و گل‌های باری را به ارمغان می‌آورد.

کسی که می‌خواهد این بازی را انجام دهد اگر آشنائی مختصری با فرهنگ عامهٔ ژاپنی داشته باشد می‌تواند با ذهنی بازتر و تسلطی بیشتر و درکی کامل‌تر بازی را به پیش ببرد و لذت بیشتری از آن خواهد برد.

داستان بازی ساده است: Okami Amaterasu در قالب یک دوستدار طبیعت وهستی مأموریت دارد که ژاپن قرون وسطی را از یک نفرین شیطانی که بر ملت جاری شده نجات دهد. در زمان‌های قدیم ماری عظیم‌الجثه و خبیث به نام Orochi وجود داشته که پس از کشته شدنش، اینک دوباره سر از خاک برآورده و توانسته است بار دیگر سایهٔ تاریکی، انجماد و سکون را جاری سازد و تکرار تاریخ!

داستان بازی مکرراً توسط صحنه‌های کوتاهی که در آن چگونگی روند و شکل‌گیری ماجرا توضیح داده می‌شود ادامه می‌یابد. بازیکن ابتدا از یک روستا شروع می‌کند تا روستائیان را از طاعون مهلکی که انجماد و مرگ را با خود آورده نجات دهد و دوباره حیات و زندگی را در آن روستا جاری سازد. او با هر تحول و نو شدنی که به وجود می‌آورد قدرت و توانائی بیشتری برای ادامهٔ مأموریت خود به‌دست می‌آورد و می‌تواند از عهدهٔ کارهای خارق‌العاده و پیچیدگی‌های بازی برآید.

● شروع بازی:

پس از پایان یافتن توضیح در مورد چگونگی و داستان بازی، وارد دروازهٔ نورانی روبه‌رو شوید. سمت چپ، قبل از رفتن روی پل، بازی را ذخیره کنید. باری ذخیرهٔ بازی باید در مموری خود حدقل ۱۷۰Kb جای خالی داشته باشید.

پس از عبور از پل (می‌توانید با شکستن گلدان‌ها، سکه به دست آورید)، سمت راست محوطهٔ تپه مانند، جائی که پس از رد شدن از نرده‌های کنار جزیره و آتشدان و دو بوتهٔ گل دقیقاً روبه‌روی بوتهٔ گل دوم (اگر در اینجا به بالای تپه نگاه کنید تصویر نیمهٔ ماه و صندوقچه را کنار آن خواهید دید) به دیوارهٔ تپه پریده و از آن بالا بروید. به صندوقچه برای دریافت انرژی ضربه وارد کنید. به گلدان‌ها و اسب چوبی کنار آن برای دریافت سکه ضربه بزنید.

در این‌جا پلی می‌بینید که شکسته شده و قسمتی از آن خراب است، آن را توسط نقاشی کردن بازسازی و تعمیر خواهید کرد سپس از روی آن بگذرید.

سنگ نوشته را با دکمهٔ دایره بررسی کرده، سمت راست جزیره صورت فلکی را با قلم مو با گرفتن دکمهٔ R۱ و مربع رسم کنید (می‌توانید ابتدا نقاط اتصال خطوط را نقطه بگذارید) تا فن Rejuvenation را دریافت کنید. سپس به محل تلاقی رودخانه با جزیره بعدی رفته و با گرفتن دکمهٔ R۱ و مربع قسمت روی آب را نقاشی کنید تا بتوانید از این قسمت نیز بگذرید. طول این منطقه را به سوی غار (محل نورانی) جائی که مجسمهٔ Nagi قرار دارد بروید. شمشیری که دست مجسمه است قسمتی از آن شکسته، آن را با نقاشی بازسازی کنید تا در آسمان صورت فلکی Tachigami را ببینید و با رسم آن، قدرت Slash را دریافت کنید. نیروئی که در تمام طول بازی از آن استفاده خواهید کرد.

کار بعدی شما استفاده از قدرتی است که دریافت کردید برای بریدن سنگی که در تصویر نشان داده می‌شود. وسط سنگ خطی افقی بکشید. مسیر بعدی شما توسط فلشی که ظاهر می‌شود نشان داده خواهد شد. روی حفاظ چوبی یک برش افقی بکشید تا آن را ببرید و بتوانید به جلو بروید. در ادامه پس از شکست دادن جن‌ها و برگشت به نقطهٔ شروع بازی وارد دهکدهٔ Kamiki می‌شوید. قبل از ورود می‌توانید بازی را ذخیره کنید.

درست پس از وارد شدن به دروازهٔ نورانی، بالای سر، هلوی درخت جادوئی را از درخت جدا کنید تا طلسم دهکده شکسته شود و حیات را دوباره برقرار سازید. مسیر را به سوی دهکدهٔ Kamiki ادامه دهید.

روستائی طلسم شده را بررسی کرده و کنار آن، سمت راست، وارد دروازه شوید. به چند روستائی طلسم شدهٔ دیگر برخورد خواهید کرد، با آن‌ها گفتگو کنید تا فلش برای مسیر برگشت ظاهر شود. در ادامه وارد مسیر سمت چپ خواهد شد، به محلی خواهید رسید که باید دایره‌ای در فضا به‌عنوان نماد خورشید رسم کنید. این دهکده خورشید را از دست داده و شما باید آن را دوباره برای آن‌ها به ارمغان آورید.

پس از غلبه بر جن‌ها و باز کردن صندوق و گرفتن آیتم‌های درون آب، وارد مسیر روستا شوید. در روستا می‌توانید با همه صحبت کنید و تمام خانه‌ها را بگردید و آیتم‌هائی به‌دست آورید. اما چند کار اصلی را باید به ترتیب انجام دهید تا مسیری که در انتهای دهکده، پس از پل روی رودخانه، توسط یک سنگ بزرگ بسته شده است را باز کنید.

ابتدا با خانم Mama در باغچه صحبت کنید و سریع ۱۰ ترب را توسط دکمهٔ مثلث از زمین درآورید (یک ترب بزرگ نیز درون حیاط خانهٔ روبروی باغچه می‌باشد). سپس می‌توانید با رسم دایره (با قلم مو) روی او، او را از عصبانیت درآورید.

ترب‌ها را به Mushi بدهید تا پاداش‌تان (Praise) را بگیرید.

می‌توانید بر روی Mrs Orange با کشیدن چند خط افقی بر پشت او و سپس یک دایره لباسش را خشک کنید. اگر در شب به خانهٔ Mrs Orange بروید با کشیدن چند خط افقی بر روی او می‌توانید مقداری پرتقال به دست آورید. در پستوی همین خانه با کندن جائی که نورانی است نیز می‌توانید آیتم ارزشمندی به دست آورید.

به سمت پائین رفته و از پل روی رودخانه بگذرید تا به محلی برسید که یک سنگ بزرگ راه را مسدود کرده. با نگهبان صحبت کنید. او می‌گوید تنها Susano می‌تواند سنگ را از میان بردارد.

Susano درون کلبه‌ای می‌باشد که روبروی محل ذخیرهٔ بازی کنار پل است. به درون کلبه بروید و پس از برش سنگ روی دریچهٔ کنار اتاق، وارد زیر زمین شده و او را با یک برش بیدار کنید. شما مجبور هستید که او را بر پشت خود سوار کنید و به پیش سنگی که راه را بسته است ببرید. Susano می‌گوید که پیر شده و دیگر نمی‌تواند مانند سابق شمشیر بزند و توانائی شکستن سنگ را ندارد. اینک باید برای او معجون جوانی را از دختری به‌نام Kushi بگیرید و بیاورید. Susano می‌رود و کمی پائین‌تر، کنار جاده می‌خوابد. Kushi جلوی خانه‌اش که یک چرخ آبی دارد مشغول کار در باغچه است.

با او صحبت کنید، او می‌گوید که چرخ آبی‌اش شکسته و نیاز به تعمیر دارد. به کنار چرخ بروید و قسمتی از آن را که شکسته توسط کشیدن قلم مو روی آن، بازسازی کنید تا شروع به کار کند. نزد Kushi برگردید تا او به‌عنوان جایزه معجون Sake را به شما بدهد. پیش Susano بروید و معجون را به او بدهید تا احساس توانائی کرده شروع به تمرین کند. موقعی که او تمرین‌ها را انجام می‌دهد شما باید توسط برش قلم مو کار او را تکمیل کنید (روی مترسک و سنگ برش بزنید). اینک مسیر جدید باز می‌شود. می‌توانید برگردید و بازی را ذخیره کرده سپس ادامه دهید.

پس از ورود به منطقهٔ جدید ابتدا در فروشگاه وسایل لازم را خریداری کنید.

این‌جا Shinshu است، جائی که در مورد مناطق نفرین شده چیزهائی یاد خواهید گرفت.

رو به شمال و سمت چپ به طرف کلبهٔ Nameless Man بروید و با او حرف بزنید. سپس به پشت خانه رفته وارد درهٔ Hana شوید. در این‌جا می‌توانید بازی را ذخیره کنید.

پس از عبور از رودخانه به محل تجمع چند تن از جن‌ها می‌رسید، آن‌ها را از بین ببرید و با ادامهٔ مسیر به درخت‌های می‌رسید که با پرتاب میوه‌های سمی خود به طرف‌تان به شما آسیب می‌رسانند. اما می‌توانید به وسیلهٔ برش و انداختن درخت‌ها مسیر را ادامه دهید.

باز جمعی از جن‌ها و مبارزه با آن‌ها.

در ادامه از پل طنابی رد شوید. با غول این قسمت مبارزه‌ای خواهید داشت و همراه با Susano به دهانهٔ غار خواهید رسید که البته بسته است.

به عقب مقابل سکوئی که نقاشی بزرگی روی دیوار رسم شده برگشته و یک خورشید روی آن بکشید تا دیوار را از میان بردارید.

داخل درهٔ Hana، بالای دره، روبروی نهال نیز باید یک خورشید بکشید اما الان نه!

راه را به سمتچپ تونل، جائی که یک در چوبی است رفته و با برش آن را خراب کرده، داخل می‌توانید بازی را ذخیره کنید.

د رادامه به محلی می‌رسید که یک خرس و چند مشعل وجود دارد. با کمک Susano مشعل‌ها و خرس‌ را از پای درآورید.

توپ بلوری زیر پای خرس را به سمت چالهٔ آب باران که بالا دست نهال بود ببرید و سپس در آسمان بالای آبشار یک خورشید بکشید تا تصویر یک صورت فلکی جدید آشکار شود. آن را رسم کنید (محل‌های مشخص شده را با قلم‌ مو یک نقطه بگذارید).

Sakigami ظاهر می‌شود و جادوی ساختن شکوفه را به شما می‌دهد. از آن روی درخت خشکیده (با کشیدن یک دایره) استفاده کنید تا درخت را زنده کنید. اواسط غار می‌توانید بازی را ذخیره کنید.

مسیر جریان آب را به عقب برگردید تا دوباره جن‌ها ظاهر شوند و مبارزه‌ای داشته باشید. پس از پیروزی بر آن‌ها به گرازها از دانه‌های خود بدهید تا دوست شما شوند و مسیر را به جائی که از آن‌جا آمدید یعنی Shinshu جلوی درخت بزرگ خشکیده برگردید. در طول مسیر با جن‌ها بجنگید و مناطق نفرین شده را زنده کنید. شبدر را از داخل زمین با کندن محل نورانی کف زمین برویانید.

اینک به جلوی درخت بزرگ در Shinshu بروید و روی درخت با قدرت شکوفه نقاشی بکشید تا تمام منطقهٔ Shinshu روشن و زنده شود. صندوقچه را باز کرده و آیتم را نیز بگیرید.

اینک اگر به نقشه (دکمه L۲) مراجعه کنید نقاطی قرمز رنگ در آن می‌بینید. اطراف را خوب بگردید و ضمن کمک به دیگران و غذا دادن به حیوانات مختلف و در آوردن شبدرها از زیر خاک و سبز کردن آنها و گرفتن آیتم‌های مختلف به مکان‌های قرمز روی نقشه بروید.

ابتدا به شمال شرق مرکزی و پائین به ساحل (سمت راست نقشه) خانهٔ Tama بروید (در شب). وارد خانه شده و روی دیوار، جحائی که یک دایرهٔ بزرگ و دوایری کوچکتر و خطی روی دایرهٔ بزرگ می‌بینید آن را رسم کنید تا Tama بیدار شده و از شما بخواهد که بمب‌هائی که داخل چاله می‌ریزد را منفجر کنید. روی آن‌ها نیز علامت روی دیوار (بمب) را رسم کنید تا فن Cherry Bomb را دریافت کنید. از این فن بیرونی روی دیوار جاهائی که ترک خورده استفاده کنید تا گنج Ratstatue را بگیرید و پس از رسم علامت در آسمان این قمست را کامل کنید.

سمت چپ نقشه اینک می‌توانید پیش Dojo بروید و فنون جدیدی را برای مقابله با دشمنان خریداری کرده و تمرین کنید. سپس به زیارت‌گاه، به خانهٔ Moon Cave که گوشه سمت راست پائین نقشه است بروید و با Mika روحانی گفتگو کنید. او فهرستی شامل جن‌ها به شما می‌دهد که باید هنگام شب از میان بردارید. موقعی که تمامی آن‌ها را شکار کنید پاداشی خوناهید گرفت.

اینک به دهکدهٔ Kamiki جلو درخت بزرگ Sakuya برگردید (سمت چپ نقشه). Issun با شما گفتگو کرده و توصیه می‌کند که پیش Mr.Orange بروید. او روی عرشهٔ چوبی است و به خاطر پژمرده بودن درخت‌هائی در روستا ناراحت است. شما باید ۱۵ درخت آلبالوئی که در نقاط مختلف کنار جاده خشک شده‌اند را با فن شکوفه زنده کنید. اگر نزد نگهبانی جلوی پل بروید او به شما خواهد گفت که چند درخت دیگر باقی مانده است.

وقتی که تمام درخت‌ها را زنده کردید پیش آقای نارنجی Mr Orange برگردید و او سرانجام Sakuya را احضار خواهد کرد که فن رسم دیگری را کامل کنید (دایره‌های بسته‌آی روی محل‌هائی که نشان می‌دهد بکشید) و در نهایت باید صورت فلکی را رسم کنید تا Hasugami را ملاقات کرده و فن Lily آب را به شما اعطا کند.

اینکتوسط برگ گل‌های نیلوفری که روی آب رسم می‌کنید به طرف جزیره‌های داخل آب بروید و آیتم‌ها را کسب کنید.

اینک برگردید به Shinshu و به جنگل Agata بروید. در نقشهٔ Shinshu جنگل Agata پائین‌ترین قسمت نقشه می‌باشد.

داخل آب از قدرت ساختن برگ نیلوفر استفاده کنید و به جلو بروید و انتها غار از سمت راست به بالای بلندی پریده در بالا یک بمب روی دیوار رسم کنید و وارد شوید.

● Agata Forest:

پائین به ساحل کوچک بروید و پس از ذخیرهٔ بازی وارد خانهٔ Madame Fawn شوید. از او می‌توانید در طول بازی خرید کنید. سمت راست خانه، در پشت حوضچه‌ای است که در آن می‌توانید بهبودی حاصل کنید.

خارج شده و بیرون غار از کناره به‌طرف محلی که آبشار جلوی دهانهٔ غار دیگری وجود دارد وارد غار شده و پس از خراب کردن دیوار، در وسط محوطه درخت خشکیده را زنده کنید تا منطقه از ظلمت خارج شود. آیتم Devout Beads را از داخل صندوق بگیرید و به آن مجهز شوید. این سلاح به صورت یک سپر دفاعی برایتان عمل می‌کند (در هنگام نبرد دکمهٔ مثلث را فشار دهید). بیرون بروید و مبارزه‌ای با Waka انجام دهید. اگر می‌خواهید بهبودی یابید می‌توانید دوباره به غار Fawn برگردید.

به طرف مرگز جنگل، کنار رودخانه رفته و Kokari را ملاقات کنید. پس از صحبت کردن با او نهایتاً برای کمک به او برای ماهی گرفتن اقدام خواهید کرد.

هنگام صحبت با او مربع را بزنید تا به او وسایل ماهی‌گیری را بدهید سپس ماهی را برای او بگیرید تا بتوانید وسیله‌ای را که برای دریچهٔ Tsuta Ruins نیاز دارید به‌دست آورید.

برای گرفتن ماهی ابتدا توسط دکمهٔ R۱ و مربع قلاب را به ماهی وصل کنید و از آنالوگ سمت چپ استفاده کنید. زمانی که در صفحه، زدن دکمه‌ای اعلام شد دکمه R۱ و کمک مربع کشیدن برش، ماهی را از قلاب جدا کنید.

پس از به‌دست آوردن مهرهٔ سحرآمیز، آنرا به دریچه روی دیوار (Tsuta Ruins) ببرید تا دریچه باز شده داخل شوید. سمت راست، به سوی اتاق کوچک و توسط اتاق‌ها و شکست دادن Bud Ogres ادامه دهید (وقتی دایرهٔ قرمز روی آن ظاهر شد سریع دایره بکشید).

گوی را روی کلید کف اتاق هل داده تا سنگینی آن، در را برایتان باز نگه دارد.

وارد در شده و جائی که دو شکوفهٔ مهاجم را از پای در می‌آورید پس از وارد شدن به داخل در چوبی و برداشتن آیتم، روی دریچهٔ سقف یک خورشید بکشید تا نور آن باعث رشد قارچ‌ها شده و توسط آن بتوانید بالا بروید.

دیوار را توسط بمب خراب کرده و مسیر را ادامه دهید. به پلی خواهید رسید که با رفتن روی ن خراب می‌شود. سریع ادامه داده تا در قفل‌دار ظاهر شود. نمی‌توانید از آن بگذرید. به پائین سکو بپرید (البته روی سکو نمی‌توانید بروید) در پائین، سکوها را بالا رفته در هوشمند را با مربع ضربه زده سپس نقاطی را که با علامت قرمز نشان می‌دهد با قلم مو مشخص کنید تا در فرو ریزد. کلیدی وسط محوطه ظاهر می‌شود، آن را با دهان گرفته و با استفاده از سکوها که اینک توسط الوارهائی به یکدیگر وصل هستند به طرف در ورودی اصلی بروید.

در ادامه، جائی که پل خراب شده، آن را با قلم مو تعمیر کرده و پس از گذشتن از پل بازی را ذخیره کنید. پس از غلبه بر جن‌ها و نابود کردن شکوفه، روی دریچهٔ سقف یک خورشید بکشید تا قارچ رشد کرده توسط آن بالا بروید. در بالا کوزه‌هائی که آب سمی تولید می‌کنند را خراب کرده آیتم نقشه را نیز از صندوق بردارید.

پائین به ورودی اصلی برگشته و پس از برداشتن آیتم پشت آبشار به محل ذخیرهٔ بازی بروید. بالا رفته و ریو گل جلوی در آن طرف محوطه قلم مو بکشید (خود را به جوانه وصل کنید) تا به آن‌جا رفته و وارد در شوید. این کار را از گلی به گلی دیگر ادامه دهید تا در بالا روی کلاهک مجسمه بزرگ قرار گیرید. روی کلاه یک درپوش قرار دارد که قلاب‌هائی به آن وصل است. اگر دقت کنید برای هر قلاب بالاسر آن یک گل رو به پائین قرار دارد. قلاب‌ها را به جوانه‌ها وصل کنید تا کلاهک را بلند کنند و شما وارد دریچهٔ باز شدهٔ زیر کلاهک شوید. بازی را ذخیره کنید.

با خراب کردن مجسمه‌ها، آیتم‌ها را دریافت کنید. مسیر را ادامه دهید تا به دریچهٔ طلائی برسید و برای جنگ با رییس که ملکه Spider می‌باشد آماده شوید.

● مبارزه با رئیس:

این رئیس را نمی‌توان با ضربه زدن از پای درآورد. زمانی که او می‌خواهد کوزه‌ای را بالا سرش ببرد و به سمت شما پرتاب کند با کشدین یک قلم مو روی کوزه و شکستن آن محتویاتش روی سر او می‌ریزد و عنکوب دمرو می‌شود. در این هنگام که قلاب‌های پشتش معلوم شد هر کدام را به چپ و راست به یکی از گل‌ها وصل کنید تا چشمانش ظاهر شود. با ضربات قلم مو (Attack/Slash) می‌توان به چشمان او ضربه زد و او را از پای درآورد.

دوباره Kokari را ملاقات می‌کنید، او با Ume متحد شده است. بازی را جلوی ورودی Taka Pass آغاز می‌کنید. سمت چپ نقشه، مجاور بازرگان آن‌ها را ملاقت کنید.

Susano ظاهر می‌شود و بار دیگر مهارت‌تان را در فن Vine آزمایش می‌کند. قلاب‌های روی چوب را با جوانه‌های کنار رودخانه مهار کنید

توسط الواری که روی رودخانه قرار می‌گیرد به طرف Taka Pass بروید.

● Taka Pass:

با روستائیان صحبت کرده و وسایل را که لازم دارید از بازرگان بخرید. پس از ذخیرهٔ بازی به جلوی در غار رفته و پس از منفجر کردن سنگ جلوی غار، داخل شوید. درون غار Waka بار دیگر ظاهر می‌شود و باید با او بجنگید، در پایان گفتگوئی با او خواهید داشت و او از غار بیرون خواهد رفت. شما هم از مسیر پله‌ها رو به بالا از غار خارج شوید. بیرون غار به پل چوبی می‌رسید که خراب شده، پس از کشیدن شکوفه روی درخت بزرگ روبرو پل را تعمیر کنید و کارهائی از قبیل مبارزه با جن‌ها و غذا دادن به حیوانات و زنده کردن جوانه‌هائی که از خاک بیرون می‌آورید و در نهایت سخن گفتن با خانم Cutter موقع خارج شدن.

بازی با خال گوشتی‌ها را انجام دهید تا فنجان طلائی را بگیرید، در سه نوبت باید خال گوشتی‌ای که شال بنفش دارد را بزنید تا آن را به شما بدهد. آن را باید به ورودی جنگل Agate ببرید، جائی که هنگام ورود به این منطقه دو روستائی را قبل از بازرگان دیدید. آن‌ها را به‌نام Tea Master می‌شناسید. درختان خشکیده را نیز توسط فن شکوفه زنده کنید.

با افراد روستائی صحبت کنید و موارد درخواستی آن‌ها را انجام دهید.

به دهکدهٔ Kusa در جنوبی‌ترین (پائین) نقطهٔ نقشه بروید. در این‌جا نمی‌توانید از قلم موی‌تان استفاده کنید و قدرت‌های خود را ز دست داده‌اید. از بازرگان یک Pinwheel بخرید. محل‌های نورانی داخل زمین را در موقعیت‌های گوناگون روستا یافته و گل‌های درون آن‌ها را پس از بیرون آوردن با کشیدن فن شکوفه زنده کنید.

اطراف روستا به طرف پائین رفته تا مردی به‌‌نام Bamboo را پیدا کنید. او راجع به رفتن به Sasa Sancutuary خواهد گفت، رو به بالا در طول پله‌های سنگی بروید تا به خانهٔ شاهزاده خانم طلسم شده برسید (Princess Fuse). مجبور به نبرد Kite Based هستید و به دنبال آن شرارت از روستا رخت بر می‌بندد و شما نیرویتان را به‌دست می‌آورید. شاهزاده خانم به شما وسیله‌ای خواهد داد به‌نام Canine Tracker و به هدف بعدیتان که یافتن حداقل پنج سگ از سگ‌های اوست اشاره می‌کند. یکی از این سگ‌ها درون دیوار نزدیک Susano که خوابیده است می‌باشد. جائی که علامت نورانی را روی دیوار می‌بینید با بمب سوراخ کرده و داخل غار می‌توانید سگ را بیابید. او از شما طلب غذا می‌کند، استارت را زده و در موجودی خود از آن به او بدهید.

دومین سگ بالای مسیر پله‌های چوبی است، جائی که توسط شکوفه‌ها به آن‌جا دسترسی پیدا می‌کنید.

سومین سگ درون ساقهٔ نی (کنار اتاق Bamboo) است. محل نورانی را ببرید تا او را آزاد کنید و پس از غذا دادن، او نیز پیش شاهزاده خانم می‌رود.

پائین آمده و روی پره‌های بادی بالای چاه آب (در وسط روستا کنار باغچهٔ Flower Girls) قلم‌مو را مانند حرکت باد بکشید تا به کار افتاده و آب جاری شود.

چهارمین سگ را با زنده کردن گل‌های باغچهٔ Flower Girls آزاد می‌کنید به این صورت که روی نقاط بدون گل نزدیک پله‌ها با قلم‌مو نقاطی را رسم کنید.

پنجمین سگ را جلوی خانهٔ شاهزاده خانم (Princess Fuse) می‌یابید که می‌خواهد با شما مبارزه‌ای داشته باشد.

پس از مبارزه با او و صحبت با سگ‌های دیگر به طرف دو حوضچهٔ آب نزدیک خانه رفته و از درون آب آیتم‌های داخل جعبه‌ها را بردارید به این صورت که از گل‌های نیلوفر روی آب به جعبه‌ها را بردارید به این صورت که از گل‌های نیلوفر روی آب به جعبه‌ها قلم مو بکشید تا در جعبه‌ها باز شود (چند بار تند تند نقطه بگذارید).

شاهزاده خام محل سه شگ دیگر را روی نقشه علامت می‌گذارد، یکی در Sasa Sanctuary دیگری در جنگل Agata و آخری در منطقهٔ Shinshu است.

به پائین روستا بازگشته و در خانه‌ای که یک عروسک نارنجی یک چشم وجود دارد در طبقهٔ بالا با Haruka صحبت کنید. او به شما فهرستی برای مبارزه با شیاطین خواهد داد آن‌ها را در Shinshu و در شب می‌هٔوانید شکار کنید.

اینک به دهکدهٔ مجاور (روستای سمت راست نقشه) یعنی Taka Pass بروید.

در این‌جا به محلی که روی نقشه با علامت قرمز نشان داده شده است بروید.

بازی را ذخیره کرده می‌بینید که راه بسته است. سمت راست از سکوها بالا رفته و در محل نورانی، گل را از زیر خا درآورید. سپس پائین آمده و صندوق را نیز برای گرفتن آیتم از زیر خاک بدر آورید. در این‌جا به شما گفته خواهد شد که دختر رئیس گم شده و اگر می‌خواهید راه باز شود باید او را پیدا کنید.

راه را برگشته و به خانهٔ Cutter بروید، پیرمردی که قوتی در روز به محوطهٔ خانه‌اش نزدیک شوید اما وارد خانه نشوید، پشت خانه یک الوار قرار دارد که از آن می‌توانید بالا بروید و در آن‌جا پس از گذاشتن یک بمب سقف را سوارخ کرده پائین بروید. با پیرزن صحبت کنید و با استفاده از دکمهٔ مثلث او را به زیر نور ماه (محل نورانی) بکشانید تا مبارزه‌آی داشته باشید و Chun Jach دختر پرنده را آزاد کنید.

اینک همراه او به Sasa Sanctuary بروید. رئیس از این که دخترش بازگشته خوش حال خوهد شد و راه را برایتان باز می‌کند. اتاق‌ها را بررسی نمائید تا مقداری شیرینی و خوراکی بگیرید سپس آسانسور را سوار شوید تا با رئیس Sparrow ملاقاتی داشته باشید و او ضمن تشکر از شما اجازه دهد که از گنج‌های درون صندوق‌ها بردارید.

به پائین برگشته و به شرق که گرمابه است وارد شوید. این‌جا چمشهٔ آب گرم و به شرق که گرمابه است وارد شوید. این‌جا چشمه‌ آب گرم طبیعی بوده است که اینک دیگر آب ندارد و خشک شده است. با Attendant که مسوول حمام است حرف بزنید تا Bamboo حاضر شود. تنها راه می‌تواند کمک به بهار برای فعال شدن چشمه آب گرم باشد.

با کشیدن بمب، سنگ‌ها را خراب کرده و پائین بروید. سنگی را که Bamboo روی آن می‌ایستد و آن‌جا را برای کندن نشان می‌دهد حفر کنید تا آب فوران کند.

یک صورت فلکی دیگر ظاهر خواهد شد و با رسم کردن آن، قدرت Waterspout را دریافت خواهید کرد.

Attendant آتش گرفته و می‌دود، آتش را خاموش کنید. سپس روی آب (جائی که فوران می‌کند) یک خط عمودی رسم کنید تا شما را همراه خود بالا ببرد. در بالا محل نورانی را حفر کنید تا جوانه بیرون بیاید. سپس در پائین آب را به نوک نی‌وصل کنید تا در باز شود و بتوانید وارد شوید.

با Tai صحبت کنید، او دربارهٔ سگ گم شده‌اش می‌گوید.

جلوتر به ساقه‌های نی می‌رسید که هر بار یکی از آن‌ها علامتی نورانی رویش ظاهر می‌شود. آن نقطه را سریع‌تر برش بزنید تا سگ را آزاد کنید. اسم او Gi می‌باشد، با او مبارزه‌ای خواهید داشت و Duty Orb را خواهید رفت.

نزد آقای Bamboo برگردید تا او به شما Mermaid Coin را بدهد ضمناً راجع به جشن در دهکدهٔ Kamiki نیز مطالبی می‌گوید. Mermaid Coin را در مسیر Taka Pass به Kusa در Mermaid Spring استفاده کنید.

به Agata Forest بروید.

نرسیده به محلی که روی نقشه با علامت قرمز مشخص شده باغچه را آباد کنید. فعلاً در این محل (جائی که علامت قرمز می‌بینید) نمی‌توانید کاری انجام دهید.

مسیر را به قسمت بالای نقشه سمت چپ پس از آبشار به جنگل Bokusenagata و سربالائی نزدیک بازرگانی را ادامه دهید تا Kushin را کنار حوضچهٔ آب ملاقات کنید. او می‌خواهد سطل خود را از آب پر کند ولی نمی‌تواند. از آب حوضچه به سطل او چند بار وصل کنید تا سطل پر شود.

Susanoo خواهد آمد و با کمک به او تمام دشمنان را از پای در می‌آورید.

اینک باید هفتمین سگ را آزاد کنید، پیش Kokari برگردید. می‌بینید که او تلاش دارد یک ماهی بزرگ بگیرد. ماهی را برای او بگیرید، البته ابتدا باید یکی دو ماهی کوچک‌تر صید کنید تا یک ماهی بزرگ در آب ظاهر شود. برای گرفتن ماهی قلاب را در جهت عکس حرکت ماهی بکشید و زمانی که علامت داد با زدن علامت در بیرون آب ماهی را برش از قلاب جدا کنید.

پس از گرفتن ماهی، صورت فلکی دیگری ظاهر خواهد شد و با رسم آن و کشیدن عکس ماه، مبارزه‌ای با شگ هفتم به‌نام Ume خواهید داشت. در انتها آیتم دادگستری (Justice Orb) را خواهید گرفت.

یک یا دو Mermaid Coin از بازرگان خرید کنید و به سمت Shinshu Field جائی که از یک تونل رد می‌شوید بروید.

بالا به سمت چپ نقشه (جائی که با علامت قرمز نشان داده می‌شود) بروید. طی مسیر نیز درخت‌ها خشکیده را شکوفه باران کنید.

در این‌جا آخرین سگ را پیدا می‌کنید اما هنوز با شما همکاری نمی‌کند.

هنگام روز در باغچهٔ مادر Mushila تعداد ۱۰ ترب از زمین درآورید و به Mushila که نزدیک سگ ایستاده است بدهید. البته این ترب‌ها را باید طوری از زمین درآورید که مادر او نتواند ضربه‌ای به شما وارد کنید. از زاویهٔ بالا وارد باغچه شده و یکی یکی ترب‌ها را درآورید (به ترتیب باید شمارش تعداد ترب‌ها را در منوی دریافت ترب از یک الی ۱۰ ببینید).

راهٔابی بازی از لوحه‌خانه با همکاری آرمان و آرش شفیعی


شما در حال مطالعه صفحه 1 از یک مقاله 3 صفحه ای هستید. لطفا صفحات دیگر این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.