پنجشنبه, ۷ تیر, ۱۴۰۳ / 27 June, 2024
مجله ویستا

مازراتی گرن اسپرت


مازراتی گرن اسپرت

کارخانه خودروسازی مازراتی جدیدا خودروی دودرب اسپرت جدیدی را با نام گرن اسپرت به بازار معرفی نموده است

کارخانه خودروسازی مازراتی جدیدا خودروی دودرب اسپرت جدیدی را با نام گرن اسپرت به بازار معرفی نموده است . در طراحی این خودرو سعی شده قابلیتهای بیشتری از خودروهای مسابقه ای را بر روی جاده به نمایش بگذارند . این خودرو بر روی رینگهای ۱۹ اینچی با لاستیکهای مخصوص ۲۳۵/۳۰ در جلو و ۲۶۵/۳۰ در عقب قرار گرفته که کارخانه پیرلی وظیفه طراحی این لاستیکها را به عهده داشته است .

ارتفاع خودرو ۰.۴ اینچ پایینتر آورده شده و قدرت عکس العمل کمکها به بالاترین حد ارتفاع یافته . با این تغییرات طبق آمارهای داده شده چسبندگی به جاده سر پیچها ۱۰ درصد افزایش یافته و احتمال حرکت افقی خودرو سر پیچها بسیار کمتر شده است .

در قسمت موتور با کم کردن اصطکاک ، بهینه سازی هواکشها ورودی هوا و سیستم کاملا اسپرت اگزوز قدرت موتور به ۳۹۵ اسب بخار افزایش یافته است . در ضمن کانالهای جدید زیر خودرو ، طراحی بغلهای خودرو ، اسپویلرهای جدید و لبه عقب پشت خودرو باعث شده اند از نظر آئرودینامیک ۶.۵ درصد بهبود حاصل گردد . با توجه به قابلیتهای آئرودینامیک جدید ، قدرت بیشتر و دنده ششم بلندتر این خودرو قابلیت رسیدن به سرعتی معادل ۲۹۰ کیلومتر در ساعت را دارا می باشد .

صندلی های بزرگتر لبه دار باعث راحتی و در عین حال مقاومت در برابر حرکات جانبی میشوند جنس صندلیها ، داشبرد ، رودریها از چرم و از موادی به رنگ متالیک می باشد . این ترکیب زیبا با آمپرهای آبی رنگ ، دکمه استارت آبی و جلو پنجره مش مانند فلزی ( به رنگ مشکی یا کروم ) کامل میشود .

در حال حاضر دنده معمولی در این خودرو ارائه نشده و جای آن کاملا خالی است . البته دنده اتوماتیک کامبیو کورسای آن دنده را در ۱۸ هزارم ثانیه تعویض مینماید و فکر نمی کنم که هیچ انسانی بتواند با این سرعت دنده را تعویض نماید ولی باز هم بازی با دنده و کلاچ در حین رانندگی لذتی مضاعف به راننده خواهد داد . قدرت و کارایی این خودرو بیشتر از آن است که کسی جرات کند از حداکثر آن بر روی جاده معمولی استفاده نماید و اگر احیانا شما صدای جیغی از تایرهای این خودرو شنیدید اطمینان حاصل نمایید که در حالت طبیعی قرار ندارید .

● مزایای خودرو :

قدرت مانور بسیار بالا ، طراحی داخل کابین ، اطاق بدون ستون وسط

● معایب خودرو :

نداشتن دنده معمولی دستی ، صدای زیاد اگزوز در دورهای پایین

● مشخصات کلی :

▪ قیمت پایه : ۱۰۴۰۰۰ دلار

▪ نوع خودرو : دو درب ، ۲+۲ سرنشین کوپه ، انتقال قدرت به چرخهای عقب ، موتور جلو

▪ نوع موتور : هشت سیلندر خورجینی ۹۰ درجه ، بدنه وسرسیلندر آلومینیومی ، dohc ، چهار سوپاپ برای هر سیلندر

▪ حجم موتور : ۴۲۴۴ سی سی

▪ قدرت موتور : ۳۹۵ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور

▪ گشتاور : ۳۳۳ پوند /فوت در ۴۵۰۰ دور

▪ گیربکس : ۶ دنده دستی با کلاچ اتوماتیک

▪ وزن خالص : ۱۸۰۰ کیلوگرم

▪ شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۴.۹ ثانیه

تهیه و ترجمه : امیر ارجمند فصیحی