سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا

Swift۳d Max vo ۳


Swift۳d Max vo ۳

این برنامه به عنوان پلاگینی برای ماکرو مدیا فلش اکسپورت به کار می رود این پلاگین به کاربران ۳dsmax امکان بهره گیری سریع از مدل ها و انیمیشن های سه بعدی برداری و فرمت فایل هائی که تصویرها را به صورت پیکسلی نمایش می دهند

این برنامه به‌عنوان پلاگینی برای ماکرو مدیا فلش اکسپورت به‌کار می‌رود. این پلاگین به کاربران ۳dsmax امکان بهره‌گیری سریع از مدل‌ها و انیمیشن‌های سه‌بعدی‌برداری و فرمت فایل‌هائی که تصویرها را به‌صورت پیکسلی نمایش می‌دهند. از جمله ماکرومدیا فلش (با فرمت SWF) را می‌دهد. رای طراحان سه‌بعدی با هدف‌های عالی که به هدفمندی چندگانه‌ای برای طراحی‌های سه‌بعدی خود در فرمت‌های تحت وب نیازمند هستند، این برنامه بهترین راه‌حل خواهد بود. با پیشرفت ۳ds max و بهره‌گیری از خطوط حامل RAVix۴ که به ارائه فن‌آوری مورد استفاده می‌پردازند، افق‌های طراحی سه‌بعدی خود را وسیع کنید.

با فن‌آوری RAVIX۴ انواع گوناگون فرمت فایل‌های خطوط حامل را ارسال کنید: (PNT), (SVG), (AI), (EPS), (SWFT), (SWF)، انتقال انیمیشن‌ها و تصویرهای پیکسلی نمایش داده شده طبیعی و رندر مستقیم به فرمت فایل فلش: (SWF) شما می‌توانید یکی از شیوه‌های متنوع بازدهی خطوط برداری را انتخاب کنید: شیوه‌های متنوع خروجی شامل Cel Shading و Per-Polygon (هموار یا با فراز و نشیب)، توانائی سایه‌گذاری برتر از سایر فن‌آوری‌های قابل ارائه.

طبقه‌بندی الگوی خروجی، شامل طرح اولیه، مشبک‌سازی، پنهان سازی خطوط و بهره‌گیری از روش‌های طراحی با فلم برای بالا بردن کیفیت کار افکت‌های رندری مراحل کارتون‌سازی: یک، دو، چهار، تمام رنگ و برش میانگین‌گیری.

● مراحل شیب‌سازی شامل Area Shading و Full Mesh Shading

▪ سایه‌گذاری ترکیبی:

Plane, Self و Object Casting از منابع چند رنگی و کنترل‌های خطوط حامل تراکم رنگ و سایه‌های‌ برداری

▪ های‌لایت‌های تخصصی ویژه:

حمایت از ذخیره‌سازی گوناگون برای افزایش کیفیت سه‌بعدی کارتون.

بازتاب و فرانمائی‌ برداری

●کاهش حجم فایل و گسترش امکانات طراحی با Smart layer

فن‌آوری Electric Rain Smart Layer به شما امکان ارسال به فرمت فایل SWFT که به‌صورت مستقیم قابل انتقال به Flash MX یا نسخه‌های بعدی را با استفاده از سوییفت تری ‌دی دارد، می‌دهد (که به‌صورت خودکار وقتی فلش ام ایکس در پروسه نصب پیدا شود، نصب می‌شود).

فن‌آوری Smart Layer، رندرهای خطوط حامل را به فایل‌های چندلایه‌ای که از لایه‌های متحرک و ثابت (در مورد مراحل طرح‌ریزی، رنگ، سایه‌گذاری، بازتاب، جابه‌جائی) ساخته شده، تبدیل می‌کند.

در مرحله بعد فلش ام ایکس این فایل را به آزمایشگاه فلش، آنجائی که به‌صورت خودکار بنا بر زمان انجام، لایه‌بندی می‌شود، منتقل می‌کند. نتیجه آن کاهش حجم فایل‌ها و گسترش امکانات طراحی شما خواهد بود. فن‌آوری رندر سوییفت تری دی ماکس، تصویرهای سه‌بعدی را با تثبیت سرعت، رنگ برنامه‌های سایه‌گذاری، دید دوربین و انیمیشن ارسال می‌کند.

سوییفت تری دی ماکس توانائی نگهداری مدل‌ها و اشیاء با بیش از دویست هزار چندضعلی (شامل تقسیم‌بندی‌های پیچیده یا اشیائی که خودشان تقسیم‌بندی دارند) را دارد.

این بهترین پلاگینی است که شما برای ارسال تصویرهای تری‌دی ماکس خود به وب از آن بهره خواهید گرفت.

● بهینه‌سازی

بدون نیاز به برنامه‌های کاربردی خارجی همچون ماکرومدیا فلش فایل‌های کم‌حجم بسازید.

برخلاف برنامه‌های دیگر، زمانی‌که تصویرها را از سوئیت تری دی ماکس ارسال گردید، می‌توانید به سرعت آنها را چاپ کنید.

● N POWER MOOELING BUNDLE

این پکیج باورنکردنی شامل همه ابزار موجود در n Power، از جمله Power Solid, Power Boleans و Power Translators است.

خودتان را برای تولید بهترین مدل‌ها با کمک این تولیدات در کمترین زمان آماده کنید.

Power Solids، ابزارهای قدرتمند Solids Modeling از جمله بولین، فیلتینگ و شلینگ را به محیط Autodesk VIZ و ۳ds Max وارد می‌کند. همچنین از برنامه Boundary Representation که به معرفی شکل و شمایل گوناگونی می‌پردازد، حمایت می‌کند.

این معرفی در بیشتر برنامه‌های جدید سیستم‌های CAD موجود است.

Rhino محصول کمپانی Solid Works, Robert McNeel و Catia محصول کمپانی Pro Engineer, Dassault محصول کمپانی PTC, Solid Edge محصول کمپانی Microstation, EDS محصول کمپانی Bentley و Vectorworks محصول کمپانی Nemetschek و Inventor محصول کمپانی Autodesk از محبوبترین سیستم‌های CAD هستند که به‌عنوان روش‌های ابتدائی معرفی ”شکل و حالت“ به‌کار رفته‌اند.

اگر این مدل‌ها به بسته CAD افزوده شوند می‌توان از آنها برای برنامه‌های کاربردی مثل Fimite Element Analysis, NC، دیمانسیون، اجتماع و آنالیز داده‌ها و غیره استفاده کرد.

Power Translator گزینه‌ای مناسب برای انتقال مدل‌ها و اجتماعات CAD به محیط Autodesk VIZ و ۳ds Max است که با فشار یک دکمه کار را به پایان می‌رساند.

Power Translators با خواندن SAT,STEP,IGES و Rhino و خلق یک Brep Object به معرفی اشکال هندسی تعیین شده در این فایل‌ها می‌پردازد. پس از آن می‌تواند در زمان معینی برای کاربر، طرحی مشبک متناسب با اندازه موضوع به تصویر کشیده را بیافرینید. برای مثال تلورانس ۲/۱ پیکسل، می‌تواند تصویری با کیفیت بالا و گوشه‌هائی صاف و طبیعی بیافریند. Power Translator با معرفی Brep Object می‌تواند موارد درخواستی در مراحل زیرمجموعه‌سازی را پاسخ دهد و از بیشتر فایل‌های ۳ds Max Mesh (مثل Twist و UVWMap) استفاده کند.

● ویژگی‌های برجسته power Solid

ارسال مدل‌ها به فرمت‌های رایج CAD از جمله IGES و Rhino. تولید گروه‌های مکانیزم ویژه از BREP Assemblies برای کارآئی‌های گوناگون Power solids.

حمایت از BREP Booleanها، Extrusionها، Sweepها، Skinها، Shellها، Filletها و غیره.

● VOICE-O-MATIC V۲.۰

آیا می‌خواهید شخصیت‌هایتان صحبت کنند بدون آنکه زمان زیادی را صرف انجام این‌کار کنید؟

Voice-O-Matic، ساده‌ترین و در عین حال قدرتمندترین روش در بین پلاگین‌ها را دارد که به‌صورت خودکار عملیات هماهنگ‌سازی و همزمان‌سازی حرکت لب شخصیت‌های شما را به‌طور مستقیم درون ۳ds Max انجام می‌دهد. این پلاگین با داشتن فایل شنیداری از پیش ضبط شده، به سادگی با نمودارهای قدرتمند خود به بررسی زمان مورد نیاز برای حرکات لب شخصیت شما می‌پردازد و به کمک آن فایل شنیداری تمام صداها و هجاها را تجزیه می‌کند و به‌طور خودکار کی‌فریم‌های استاندارد و منطبق با آن را تولید می‌کند و به‌صورت همزمان به شخصیت‌ساز امکان بررسی نتایج حاصل را می‌دهد.

پلاگین موردنظر بهترین و سریعترین روش برای عملیات هماهنگ‌سازی لب شخصیت‌های شما در ۳ds Max است.

● POWER BOOLEANS۳

این پلاگین از سری نرم‌افزارهای ان پاور، پیشرفت غیرمنتظره‌ای در مدل‌های بولین محسوب می‌شود. نسخه‌های اصلی این برنامه کاربران را به راه‌های مطمئن درست/ نادرست که برای مشبک‌سازی با ارائه چندضلعی‌های بیشتر استفاده می‌شوند، معرفی می‌کند. در حال حاضر Power Booleans۳ ابزار Power Cutter را به‌عنوان تازه‌ترین ابزار در این زمینه معرفی می‌کند. این برنامه به‌عنوان یکی از بهترین و ساده‌ترین برنامه‌های مصرفی شناخته شده که از بهترین روش‌ها برای انفجار، تکه تکه کردن، قسمت‌بندی با جمع‌آوری بخش‌های گوناگون در کنار هم برخوردار است. روش کار درست مانند ساخت یک پازل سه‌بعدی است که به بیرون کشیدن تکه‌های اضافی نیازی ندارد.

روش پوشش‌دهی طرح مشبک و اشکال هندسی در این برنامه به‌عنوان قوی‌ترین و قابل اعتمادترین منبع شناخته شده است. این روش مشبک‌هائی بهینه برای قسمت بخش‌بندی پوسته ۳ds Max می‌آفرینند. (از جمله ابزارهای Mesh Smooth و Editable Poly)

فن‌آوری Level Editing به کاربر امکان ساخت و چاپ موضوع‌هائی پیچیده را تنها با بهره‌گیری از Power Boolean می‌دهد. به یاد داشته باشید که امکان بهره‌گیری از نسخه سه این پلاگین و زیرمجموعه‌های برنامه‌های سازگار با فن‌آوری ++C برای در برگرفتن سایر پلاتفرم‌های ساخت بازی وجود دارد.

● ویژگی‌های برجسته

سرعت زیاد، تشخیص و امکان دستیابی سریع‌تر به نتایج موضوعات پیچیده را فراهم می‌کند. امکان نمایش کارکردها توسط ماکس اسکریپت را فراهم می‌سازد.

امکان قطعه قطعه کردن مدل به تکه‌های شبیه به هم توسط مجموعه ابزاری Power Cutter را می‌دهد.

امکان جابه‌جائی بافت اولیه به شکل موردنظر متناسب با عملگرا پیشین را می‌دهد.

پشتیبانی از Cut, Difference, Intersection, Union و عملیات Merge همزمان با پشتیبانی از کوکی کاتر و روش‌های Imprinting امکان کار روی طرح مشبکی باز و بسته را فراهم می‌سازد.