دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
ایجاد سایه روشن با مداد و ذغال
هنگامی که هنرمند یک جسم ساده انتخاب کرده مثلا کوزه . گلدان ؛ قوری اشیایی از این دست ؛ کاغذ نقاشی و مداد طراحی را آماده کرده و ساختار جسم را با خط طرح می کند. سپس به تفکیف رنگ ها می پردازد . برای آنکه رنگ مایه ها را بهتر بیند. باید یک چشمش را ببندد و چشم دیگر را به حالت نیمه باز نگه دارد و به جسم خیر ه شود . درپی این عمل مرز تاریک ها مشخص می شود . با نوک مداد طراحی خطوط مرزی سایه را باید رسم کرد.
پس از آنکه جای رنگ مایه ها تعیین شد . لکه های تیر ه و روشن با تاریک ترین و روشن ترین رنگی که دراطراف می بیند مقایسه کند و از این راه کیفیت رنگمایه ها (شدت و ضعف خاکستری ها ) را ارزیابی کند. سپس با نوک مداد سایه را ایجاد می کند .تاریکی ها را می سنجد ؛ کم و زیاد می کند و جا به جا می کند و آن قدر این کار را با دقت ادامه می دهد تا سرانجام طرحش کیفیتی سه بعدی پیدا می کند . این گونه حجم یابی به تراش دادن سنگ و یا به مجسمه سازی شباهت دارد . هر اندازه که سطح رنگ مایه ها دقیقتر رنگ بندی شود به همان اندازه کیفیت سه بعدی اجسام نمودار می شود . همین طور طراح به کمک خطوط هاشوری سطوح تیره روشن ایجاد می کند. به کمک نوک مداد می توان خطوط موازی با فاصله یک سان ایجاد و با تغییر فاصله با دور ی و نزدیکی آنها ارزش تیره گی و روشنی ایجاد کرد . اگر فاصله خطوط موازی کم باشد . سطح تیر ه اگر زیاد باشد روشن به نظر می رسد . چند دسته خط موازی درجهات مختلف با هم ترکیب شوند تیره گی بیشتری ایجاد میکنند
اجسامی که درطبیعت وجود دارند. رنگین هستند . کیفیت رنگین اجسام با تغییر تابش نور و به طور کلی نسبت ب محیطی که جسم درآن قرار دارد کم یا زیاد می شو د. چون سرو کار طراح برای طراحی با مداد با مایه های سیاه و سفید است باید رنگی ها را به مایه های خاکستری ؛ سیاه و سفید تبدیل کند . مثلا اگر جسمی به رنگ سبز تیر ه و دیگری به رنگ زرد و یا صورتی باشد ؛ سبز تیر ه را به خاکستری پر رنگ و زرد را به خا کستری روشن برگرداند و نیم رنگ های بین آن دو را به انواغ خاکستری ها تبدیل کند و این رنگ مایه ها را با رنگ های سبز تیر ه و زرد ارزیا بی کند و سپس هر رنگ مایه را در فرم یا جای ویژه خودش بگذارد و اگر این رنگ مایه ها درست تشخیص داده شوند به طور یقین برجستگی ویا فرو رفتگی های آن جسم نمودارمی شود و طرح سه بعدی درسطح دو بعدی کاغذ پدید می آید
باید به خاطر سپرد همه تاریکی ها را نباید درهم محو کرد به ویژه درمرحله اول حجم یابی سعی کنید هر دریک مایه در شکل یا محدوده ویژ ه اش دیده شو
از دو روش برای ایجاد انواع خاکستری استفاده می شود .
۱) روش استفاده از پهنای مغز مداد
۲) روش استفاده از نوک مداد برای ایجاد خطوط ها شوری
http://darvar۳۰۰۰.blogfa.com/۸۶۰۹.aspx
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران صادق زیباکلام مجلس شورای اسلامی مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم دولت انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور دولت سیزدهم
قتل سیل تهران هواشناسی شهرداری تهران آتش سوزی زلزله سازمان هواشناسی وزارت بهداشت پلیس بارش باران هلال احمر
حقوق سربازان سلامت وزارت جهاد کشاورزی خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا گاز بازار خودرو نمایشگاه نفت ایران خودرو بانک مرکزی
فضای مجازی نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران تلویزیون رضا عطاران دفاع مقدس سینما نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران تئاتر
فناوری کره زمین
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه روسیه آمریکا حماس افغانستان سازمان ملل اوکراین رفح
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر بازی هوادار باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران سپاهان باشگاه استقلال
هوش مصنوعی شفق قطبی خورشید مریم میرزاخانی ایلان ماسک ناسا اپل تبلیغات نوآوری گوگل
رژیم غذایی کاهش وزن درمان و آموزش پزشکی دیابت فشار خون قهوه بارداری افسردگی