دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
تکنیکی برای مدیریت بر شروع فرایندهای روابط عمومی در سازمان
تصور کنید روابط عمومی یک سازمان بزرگ را که رویدادها ، برنامه ها و فعالیت های متنوعی در واحدهای مختلف آن در حال پیگیری است. حجم انتظارات از روابط عمومی برای شروع فرایندهای کاری روابط عمومی نظیر پوشش خبری ، تهیه عکس ، مدیریت برگزاری یک همایش و ... چنان زیاد است که به واقع مدیران روابط عمومی ها در کارتابل روزانه خود به انبوه درخواست نامه ها مواجه می شوند که توان تفکیک و مدیریت آنها را ندارند.
هنگامی روابط عمومی نقشی کارآ و موثر دارد که شروع فرایندهای کاری اش به درستی انجام شود. در بررسی هر فرایند کاری اولین سوال این است که محرک فرایند چیست؟
مثلا برای پوشش خبری شروع یک پروژه نامه و یا درخواست شفاهی مدیر پروژه از روابط عمومی نقطه شروع فرایند است.
این نشانه حرفه ای نبودن مدیریت روابط عمومی است که شروع فرایندهای کاری خود را به نامه چند سطری و مبهم اداری و یا مذاکره تلفنی کوتاه و غیر مستند وابسته کند.
اطلاعات مورد نیاز برای شروع فرایندها هیچگاه در یک نامه رسمی نمی آید و این نامه ها صرفا موافقت مدیر روابط عمومی با انجام فرایند مد نظر است ، در حالیکه کارشناس روابط عمومی برای انجام وظایف خود نیاز به اطلاعات کاملی از موضوع کاری خود دارد.
در همان مثال قبل، این کافی نیست که بدانیم مدیر یک پروژه نیاز به اطلاع رسانی از شروع آن دارد ، بلکه باید نام دقیق پروژه ، مجری طرح ، زمان مورد نظر برای اطلاع رسانی ، نام رابط آگاه و پیگیر در واحد سازمانی درخواست کننده ، نوع خدمت مورد استفاده ( پوشش خبری ، مصاحبه ، پوشش تصویری و ... ) و اطلاعات تکمیلی دیگر را در اختیار داشته باشیم.
کافی است فرم خاصی را تهیه و به سازمان های تابعه ، واحد های زیربخش و مجریان برنامه های سازمان خود ابلاغ کنید . تا از این پس درخواست خود را همراه با فرم کارشناسی ارسال کنند.
این تکنیک ساده را می توان رویه ای کاری برای دریافت درخواست ها از واحد های سازمانی دانست که
به جای حضور منفعلانه در سازمان خود ، سازمان را مجبور کرده ایم انتظارات خود را از روابط عمومی با زبان کارشناسی بیان کند.
برای ایجاد این رویه مدیریتی ، فرم درخواست ارایه خدمات روابط عمومی را برای فرایند های کاری مهم خود تعریف کنید و تا حد امکان سعی کنید فرم درخواست اطلاعات با گزینه های بسته باشد .
نحوه تهیه فرم موضوع دیگری می تواند باشد که شاید بتوان با توجه به مشابهت کاری روابط عمومی ها فرم های خاصی را تهیه و در روابط عمومی ها استفاده کرد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب رافائل گروسی مجلس شورای اسلامی حج انتخابات دولت شورای نگهبان حجاب دولت سیزدهم حسین امیرعبداللهیان رسانه
تهران هواشناسی شهرداری تهران فضای مجازی وزارت بهداشت قتل آموزش و پرورش سلامت شهرداری سازمان هواشناسی باران پلیس
ایران خودرو قیمت دلار قیمت طلا بانک مرکزی خودرو قیمت خودرو بازار خودرو دلار حقوق بازنشستگان مسکن قیمت تورم
تئاتر محمدعلی علومی سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب مهناز افشار دفاع مقدس سینمای ایران صدا و سیما مسعود اسکویی سینما کتاب
مغز دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه روسیه اوکراین طالبان طوفان الاقصی نتانیاهو
فوتبال استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران نساجی بازی رئال مادرید بارسلونا جواد نکونام پرسپولیس سپاهان باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی اینترنت فناوری اپل مایکروسافت سامسونگ آیفون باتری گوگل ناسا ویندوز ماهواره
رژیم غذایی مواد غذایی پزشک چای زیبایی ویتامین بیمه کاهش وزن آلرژی افسردگی