دوشنبه, ۱۱ تیر, ۱۴۰۳ / 1 July, 2024
روابط عمومیها؛ گزارشگران مجانی رسانهها
![روابط عمومیها؛ گزارشگران مجانی رسانهها](/web/imgs/16/87/syihw1.jpeg)
در جامعه مدنی ستون اصلی و زیربنای امور را واحدهای روابط عمومی تشکیل میدهند، زیرا لازمه پاسخگو بودن سازمانها و ادارت، داشتن روابط عمومی قوی و مطلوب است. واحدهای روابط عمومی با عنایت هرچه بیشتر مسوولان سازمان خویش است که میتوانند به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند و موجبات بالندگی فرهنگی و اجتماعی جامعه را فراهم سازند.
بیان اخبار و گزارشات ادارات و سازمانهای زیرمجموعه، یکی از اهداف بلندمدت هر سازمان است. این امر هم موجب رضایت ارباب جراید و مطبوعات و روابط عمومیها را فراهم میسازد و هم طبعا برای مدیران سازمانها نیز امتیاز محسوب میشود.
روابط عمومی با داشتن امکانات مورد نیاز میتواند با درایت و تدبیر خویش بر عملکرد ارگان یا سازمان خود نظارت کند.
متاسفانه گاهی در بعضی از ارگانها مشاهده میشود که روابط عمومی هرگز به وظایف اصلی خویش عمل نمیکنند و در چارچوب بسته به علت کمبود امکانات، نداشتن چارت سازمانی مشخص و اختیارات وظایف مدون و همچنین عدم آگاهی مدیران و مسوولان ادارات و سازمان باتوجه به توانایی داشتن اداره این امور به مسوولیت خطیر خود بیاعتنایی میکنند.
امروزه در ایران رابطه رسانهها با روابط عمومی تا حدودی رو به اصلاح میرود. در گذشته نه چندان دور روابط عمومیها با ارتباطی ناصحیح و برخوردهای سرد و عامرآنه، رسانهها را از خود میراندند که در شرایط فعلی با توجه به اینکه هنوز در بعضی از سازمانها این گلهمندی از طرف رسانهها موجود است، ولی این ارتباط به صورت عکس درآمده است و این روابط عمومیها هستند که از نحوه برخورد رسانهها گلهمند و ناراضی هستند. این امر واقعیت دارد و میبایست با اتخاذ شیوههای مناسب و برخوردهای گرم و صمیمی جهت رفع محدودیتهای بیجا از هر دو واحد ارتباطی برآمد و وضعیت نامطلوب موجود را تغییر داد و تنها در سایه تعامل دو سویه این رابطه متعادل میگردد.
روابط عمومی باید تلاش کند زمانی را صرف آموزش رسانهایی کند، زمانی که روابط عمومی کار با رسانهها را بداند و به فنون روزنامهنگاری مجهز باشد، این نقش موجب صرفهجویی در صنعت، پول، زمان و ... میشود و رسانهها به جای اینکه جهت گردآوری اخبار مستقیم وارد عمل شوند از این همراهی روابط عمومی در جهت اطلاعرسانی هرچه سریعتر اخبار بهره میگیرند و از این روست که جمله معروف "روابط عمومیها، گزارشگران مجانی رسانهها" هستند، تحقق مییابد.
گسترش وسایل ارتباط جمعی کار را برای روابط عمومی آسان کرده است. استفاده بهینه از این ابزار در ارتباطات درون و برون سازمان جهت رشد شاخصهای هر سازمان غنیمت است، پس باید از افراد خبره، کارآمد، متخصص و اهل ذوق و هنر در عرصه روابط عمومی برای انتشار اخبار صنایع بهره گرفت.
سعید جلیلی مسعود پزشکیان انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 ایران پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جلیلی مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ریاست جمهوری قالیباف
تهران هواشناسی قتل خانواده شهرداری تهران قوه قضاییه آموزش و پرورش سلامت سازمان هواشناسی پلیس عربستان آتش سوزی
خودرو دولت سیزدهم بازار خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو دلار قیمت سکه بورس حقوق بازنشستگان بازار سرمایه بانک مرکزی
سینما تخت جمشید علیرضا قربانی کنسرت سینمای ایران دفاع مقدس روز مباهله ماه محرم سریال تلویزیون رسانه ملی کتاب
دانشگاه تهران مغز دانش بنیان ماهواره دانشگاه آزاد اسلامی باتری وزیر علوم
رژیم صهیونیستی روسیه اسرائیل غزه فرانسه فلسطین آمریکا جو بایدن ترکیه جنگ غزه دونالد ترامپ لبنان
پرسپولیس استقلال فوتبال یورو 2024 باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس لیگ برتر نقل و انتقالات علیرضا بیرانوند بازی لیگ برتر ایران نقل و انتقالات استقلال
هوش مصنوعی زمین سامسونگ شیائومی نمایشگاه الکامپ ربات اپل گوگل ایرانسل وزیر ارتباطات
دیابت عینک آفتابی طب سنتی ورزش ویتامین آلزایمر قند خون بارداری سکته