دوشنبه, ۱۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 3 February, 2025
مجله ویستا

نقش تلفن همراه در گردشگری الکترونیک و تأثیر آن بر رضایت گردشگران در ایران


نقش تلفن همراه در گردشگری الکترونیک و تأثیر آن بر رضایت گردشگران در ایران

فناوری اطلاعات و ارتباطات فاوا تأثیر غیرقابل انکاری بر صنایع مختلف و نحوه عملکرد آنها داشته است و صنعت گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست

فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) تأثیر غیرقابل انکاری بر صنایع مختلف و نحوه عملکرد آنها داشته است و صنعت گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست. تلفن همراه شاخه ای از این فناوری است که با توجه به ضریب نفوذ گسترده و در حال افرایش در ایران، می تواند به عنوان یک مزیت رقابتی برای سازمانهای ارائه دهنده خدمات گردشگری مطرح شود. این پژوهش با معرفی عواملی که می‌توانند آسودگی و رضایت مشتری را افزایش دهند، بیان می کند که استفاده از فناوری تلفن همراه در گردشگری ایران می تواند با فراهم آوردن بستری جهت دسترسی آسان تر به اطلاعات و خدمات، در مقایسه با خدمات سنتی گردشگری، رضایت گردشگران را بیش از پیش افزایش دهد.

روش تحقیق در این پژوهش روش تحلیلی و استقرایی و روش جمع آوری اطلاعات به صورت پیمایشی و با استفاده از مصاحبه و توزیع پرسشنامه است و مخاطبان آن گروهی از گردشگران خارجی هستند که پیشتر تجربه استفاده از خدمات تلفن همراه در گردشگری الکترونیک را داشته اند. آگاهی کافی از ویژگیها و امکانات مقصد و ورود با مطالعه قبلی، دسترسی سریع و آسان به اطلاعات و خدمات در همه جا و همه وقت، صرفه جویی در زمان و استفاده بهینه از وقت، کاهش هزینه نهایی، امکان شخصی سازی بسته سفر و تنوع کمی و کیفی خدمات و اطلاعات عواملی هستند که آسودگی مشتری را به هنگام استفاده از فناوری تلفن همراه در گردشگری الکترونیک در مقایسه با آژانسهای مسافرتی سنتی، افزایش می دهند.

عنوان فایل
نقش تلفن همراه در گردشگری الکترونیک و تأثیر آن بر رضایت گردشگران در ایران application/octet-stream
f0678cfe37cb05b6be1fd4abbc03d330.doc
250 KB
دانلود

نیلوفر منتظر