دوشنبه, ۱۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 3 February, 2025
درباره فست فودها چه چیزهایی که نمیدانید
رستوران های فست فود به جزء جدایی ناپذیر جامعه ی ما تبدیل شده اند، برای همه آسان نیست تا در برابر وسوسه ی خوردن فست فود مقاومت کنند. در این میان رستوران های فست فود هم از ترفندهایی برای جذب مشتری و فروش بیشتر محصولات خود استفاده می کنند. بیایید با نمونه هایی از آنها آشنا شویم.
اغلب غذاها یک مزه را می دهند
همه ی غذاها تقریبا یک مزه را می دهند؛ فست فودهای زنجیره ای اغلب می دانند که مردم چه مزه هایی را دوست دارند، به خاطر همین همه ی محصولاتشان مزه ی اصلی غذای مورد علاقه و محبوب را می دهد. به همین دلیل خیلی راحت می توانند به تمایلات مشتریان خود پاسخ دهند. به کار گیری این ترفند باعث رضایت همیشگی مشتری ها می شود.
برگرها در کوتاه ترین زمان ممکن پخته می شوند
در فست فودی ها اغلب قطعات برگر در مدت ۳۰ ثانیه آماده می شود. دلیل این است که آنها از قبل برگرها را می پزند و فریز می کنند و وقتی که مشتری برگر سفارش دهد به سرعت برایش آماده می کنند.
غذاها طوری طراحی و پخته می شوند که به سرعت خورده شوند
در این رستوران ها بلعیدن یک تکه غذا تقریبا بعد از جویدن ۱۲ بار امکانپذیر است، در حالیکه معمولا یک قطعه غذا در خانه ۱۵ بار جویده می شود، بنابراین هر چقدر کمتر فرآیند جویدن طول بکشد، مقدار بیشتری غذا خورده می شود.
استفاده از رنگ های خاص برای تحریک اشتها
رنگ های زرد و یا قرمز تمایل مشتریان برای خرید بیشتر فست فودها را افزایش می دهد. رنگ قرمز نماد سس گوجه فرنگی و رنگ زرد نماد سس خردل است.
قرار گرفتن در عمل انجام شده به هدف فروش بیشتر
هدف اصلی فروش بیشتر است؛ کارشناسان می گویند کار سختی است تا آنچه که مستقیما به شما ارائه می شود را نپذیرید و دست رد به آن بزنید. ۸۵ درصد از مردم وقتی غذایی را سفارش می دهند، با حجمی بیشتر از مقدار سفارش داده شده مواجه می شوند. در واقع فروشندگان، آنها را در عمل انجام شده قرار می دهند تا بیشتر بفروشند.
سالادها همیشه سالم ترین انتخاب ها نیستند
در بسیاری از این رستوران ها از سالاد به عنوان سالمترین گزینه ی غذایی استفاده می شود. اما به دلیل افزودنی هایی که اغلب در این سالادها ریخته می شود، میزان کالری آنها افزایش می یابد. به علاوه این که مواد تشکیل دهنده ی سُس های سالاد نیز همیشه یک معما بوده که کارکنان تمایلی برای افشایش نداشته اند.
قهوه هایی که نه تنها سر حالتان نمی کنند بلکه باعث افسردگی هستند
در برخی از فست فودهای زنجیره ای به جای لیوان های گیاهی از انواع استریوفوم استفاده می کنند. این ماده حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی است که وقتی در نزدیکی مایعات و نوشیدنی های داغ قرار می گیرد، می تواند روی سیستم عصبی فرد تاثیر گذاشته و منجر به افسردگی یا کاهش تمرکز او شود.
تخم مرغ هایی که خالص نیستند
تخم مرغ هایی که در ساندویچ ها عرضه می شوند، تخم مرغ خالص نیستند بلکه مخلوطی از تخم مرغ و ترکیبی از گلیسیرین، نوعی سیلیکون و افزودنی های E552 می باشند که مزه ی تخم مرغ دارند و غذا را تازه نشان می دهند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست