پنجشنبه, ۳۰ اسفند, ۱۴۰۳ / 20 March, 2025
توصیه هایی برای یادگیری بهتر کودکان

مقدمه
تعلیم، یک کار گروهی بهصورت فرایند همکاری بین کودکان در کلاس و معلم است. بهعنوان یک گروه یکی از اولین کارهایی که برخی از معلمان هر ساله در آغاز سال تحصیلی انجام میدهند تنظیم قوانین و توافقهای مشترک است. این کار شیوهای دوستانه برای تنظیم قوانین و محدودیتهای کلاس درس است.
تفاهمی که در کلاس وجود دارد، پایه موفقیت را تشکیل میدهد، و محیطی که کودکان باید در آن یاد بگیرند و بزرگ شوند را متعادل میکند. نمونههایی از این درک عبارتاند " دستهایتان را پیش خودتان نگه دارید" و " حرفهای خوب بزنید". اینها قوانین تحمیلی معلم نیستند، بلکه معلم و دانش آموزان با یکدیگر اینها را وضع کردهاند که این بخش مهمی از این فرایند است. به این صورت کودکان احساس میکنند امکان ایجاد فضایی که مورد علاقه خودشان است را دارند. همچنین درکی از اینکه انجام چه کاری درست است و چه کاری نادرست است را پیدا میکنند. این روش در برخی از کلاسها اجرا میشود اما در خانه نیز میتوان این شیوه را اجرا کرد. این کار به خانواده فرصتی میدهد که در مورد توافقات خانه با یکدیگر تصمیم بگیرند، و همچنین باعث میشود ارتباط بین خانه و مدرسه مستحکمتر شود.
محدودیتها (یا قوانین)
با یکدیگر توافقها را به وجود بیاورید و آنها را به شکل مثبتتر دراورید، مثلاً به جای "لگد زدن ممنوع" بنویسید "مراقب پایتان باشید". توافقهای به دست آمده را جای نصب کنید که کودکان بتوانند آن را ببینند. آن را بزرگ بنویسید تا کودکان به سادگی بتوانند از آن استفاده کنند. در کنار هر قانون یک تصویر هم اضافه کنید تا به کودکان کمک کند آن را به یاد بیاورد. مثلاً اگر یکی از قوانین شما خوش گذراندن است، میتوانید تصویر فرزندتان که در حال انجام سرگرمی یا کارهای جالب دیگری است را اضافه کنید.
در نهایت، قوانین را به طور کامل اجرا کنید.
اگر کسی آن را رعایت نکرد درباره آن با او صحبت کنید. صرف اینکه ما این قوانین را وضع کردیم، دلیل نمیشود که کودکان همیشه از آنها پیروی میکنند. کودکان مرزها را تست میکنند. این طبیعی است و باید انتظار آن را داشته باشید. این فرایند رشد و بزرگ شدن است. کودکان مرزها را تست میکنند تا بتوانند احساس امنیت کنند. آنها میخواهند بدانند تا چه حد میتوانید بزرگسالان را تحت فشار قرار دهند تا درک بهتری از آنها پیدا کنند. کودکان با تست مرزها، دارند در ذهن خودشان از شما میپرسند: "آیا مرا میبینی؟ چه کاری انجام خواهی داد؟" در کلاس درس وقتی کودک مرزها را تست میکند معلم میتواند قوانین را یادآوری کند.
بهعنوان یک بزرگسال، شما لازم است که مرزها را بشناسید. اغلب وقتی کودکان با آن درگیر هستند به خاطر این است که بزرگسالان درباره "مواردی که اشکال دارد یا ندارد" حتی با خودشان به اندازه کافی شفاف و صریح نبودهاند.
خنده
در ایجاد روابط با کودکان، خندیدن بسیار مهم است. کمک کردن به کودکان در لذت بردن از زندگی امری ضروری است. خردسالان همیشه قادر نیستند از کنار وقایع به راحتی بگذرند. گاهی اوقات کودکان درگیر مسائلی میشوند که آنها را تحلیل میبرد و به توجه ما نیاز دارد. برخی از کودکان سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز میکنند که هنوز به دلیل مسائلی که در سال تحصیلی قبلی اتفاق افتاد عصبانی هستند.
گاهی اوقات کودکان فکر میکنند دیگران میخواهند به آنها آزار برسانند. اگر کودکی تصادفاً آنها را هل دهد، گاهی اوقات تصور میکنند عمدی بوده است. سپس در هنگام حل یک تعارض و مشکل، این باور را در نظر میگیرند. آنها بهسختی میتوانید دنیا را از دیدگاه فرد دیگری ببینند و تصور میکنند باور و نظرشان درست است.
خندیدن ابزاری عالی برای کمک به کودکان برای آرام شدن است. خندیدن حواس آنها را از مشکل پرت میکند، بدنشان را آرام میکند و روانشان را تسکین میدهد. اگر معلمی کودک آشفته را هنگام حل یک کشمکش بخنداند، کودک راضیتر شده و میتواند حرفهای کودکان دیگر یا بزرگسالان را بپذیرد. مثلاً اگر کودکی آشفته است معلم میتواند با شوخیهای کودکانه او را بخنداند.
خنداندن به کودکان کمک میکند یاد بگیرند که همه ما اشتباه میکنیم و نباید همهچیز را جدی بگیریم. گاهی اوقات که کودکان از تعارض و درگیری آشفته هستند، به خاطر این است که از خودشان ناامید شدهاند. اگر بتوانند به خودشان بخندند، آرام میشوند و میتوانید از آن واقعه چیزی یاد بگیرند.
محبت
بخشیدن نشانه محبت است. محبت به ما امکان میدهد ببخشیم. محبت لازم است، برای اینکه همه ما اشتباه میکنیم. همه ما لحظاتی داریم که آرزو میکنیم کاش طور دیگری عمل کرده بودیم. کودکان باید بدانند که مورد محبت و عشق قرار دارند. ممکن است این بدیهی به نظر برسد اما بسیاری از کودکان مطمئن نیستند که دوست داشته میشوند. بنابراین باید کاری کنید که مطمئن شوند که آنها را دوست دارید. محبت به اشکال مختلف خود را نشان میدهد، هم با کلمات و هم در رفتار. وقتی کودک کار درستی انجام نمیدهد به آنها یاد میدهیم مسئول اعمال خود باشد و مراقب یکدیگر باشند، به این صورت به او درک و همدلی یاد میدهیم. اینکه کودک بداند کسی او را دوست دارد و بخشیده میشود، باعث نمیشود او بخواهد از دیگران سوءاستفاده کند، بلکه باعث به وجود آوردن ارتباطی با دیگران میشود که به رشد، همدلی و درک منجر میشود.
wiki.۵۰۴۰.ir
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست