یکشنبه, ۱۷ تیر, ۱۴۰۳ / 7 July, 2024
مجله ویستا

خدمات مرجع الکترونیکی


خدمات مرجع الکترونیکی

یک شرکت , خدماتی را از طریق اینترنت گسترش داد و حکومت دولت مواد مهاجر پذیر قابل استفاده را از شبکه وب انجام می داد و دولت خدماتی را برای از بین بردن و رشد مشکلات که چگونه در شماره های بالا و سوالات عمومی که حکومت در شبکه وب با ایمیل می فرستادند را اداره می کردندو گسترش می دادند

یک شرکت ، خدماتی را از طریق اینترنت گسترش داد. و حکومت ( دولت ) مواد مهاجر پذیر قابل استفاده را از شبکه وب انجام می داد و دولت خدماتی را برای از بین بردن و رشد مشکلات که چگونه در شماره های بالا و سوالات عمومی که حکومت در شبکه وب با ایمیل می فرستادند را اداره می کردندو گسترش می دادند. این مقاله درباره افزایش خواست های عمومی برای خدمات مرجع الکترونیکی بحث می کند .

میلیون ها آمریکایی امروزه از اینترنت استفاده می کنند و این آمار در هر سال افزایش می یابد. در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی در شبکه ها به این پیشرفت پاسخ دادند. اداره حکومت ایالات متحده حرکتی را به طرف الکترونیکی کردن بیشتر مواد انجام می دهند. دولت فدرال با ۲۴ ساعت در شبانه روز و ۷ روز هفته شروع کرد. دسترسی به اطلاعات و خدمات شامل انتقال دادن شکل ها و تقاضانامه ها ، سوالات اغلب پرسیده شده اطلاعاتی و متن کامل پیوسته مدارک دولت ها می باشد . با این عبارت ازE-FOIA که آزادی الکترونیکی برای عمل به اطلاعات باید از سال ۱۹۹۶ مورد تجدید نظر قرار گیرد.

آژانس سایت شبکه اغلب اتاق های مطالعه الکترونیکی FOIAرا به خاطر اینکه عموم بتوانند راهنمایی شوند و در دسترس آنها قرار گیرد به صورت اسکنر یا متن عمومی باشد و مدارک شبکه های تاریخی دیگر از حالت سری خارج شوند را افزایش می دهد.میلیون ها بازدیدکننده مجذوب سایت دولت و گروههای مردم می شوند . شماره ها ( آمار) این سایت ها اغلب برای دریافت افزایش شماره ها و سوالات پست الکترونیکی که از طریق واکنش سوالات تکنیکی و دیگر بخش ها ( لینک های) پست الکترونیکی فرستاده شده اند شروع می شوند . آمار حاضر در جدول یک درباره پست الکترونیکی فقط بخش کوچکی از نمونه گیری کلی شماره های عمومی سوالاتی که از طریق پست الکترونیکی به سایت شبکه دولت ارسال شده اند می باشند نه همه آژانس دولت که قادر نیستند به سوالات دریافتی مردم از طریق پست الکترونیکی پاسخ گویند.. اما خدمات شامل موضوعات خارجی شبکه وزارت امور خارجه که راه هایی برای برخورد درخواست های عمومی برای پذیرش و تعامل خدمات الکترونیکی دولت ابداع و بوجود می آورد.

موضوع مطالعه : همکاری شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه

در فوریه ۱۹۹۷ در ساختمان ایالات متحده و ایالت رسمی و همکاری با اداره چاپ حکومت و امانت دار کتابخانه فدرال در دانشگاه آینیوس در شیکاگو دسترسی همیشگی الکترونیکی در ساختمان های اطلاع رسانی ایالتی را از طریق شبکه موضوعات خارجی ایالت را بوجود آوردند . در زیر این قولنامه برای درک و برای همکاری بوجود آمدند. مدارک دولت دانشگاه آینیوس در شیکاگو و سیستم کتابخانه پست الکترونیکی برای مشتریان فنی را نگهداری ، اداره و تهیه می کند و از اطلاعات ساختمان ایالت ، انتشار لیست مرکزی . شبکه جهانی شامل مهمترین سایت ساختمان به نشانی ( http:www.state.gov) و سایت مهم ایالت

(http:www.secretary.state.gov) و مجموعه تحقیقاتی الکترونیکی ساختمان ایالت و اسناد برای مدارک بیشتر به نشانی (http:www.dosfanlib.uic.edu/ERC) و (http:gopher.state.gov )می باشد را حمایت می کند . اگرچه نیازهای شان را که در قولنامه های که نوشته اند به صراحت نمی گویند شبکه موضوعات خارجی ایالت و کتابخانه فدرال دانشگاه آینیوس شیکاگو و امانت دار کتابخانه اغلب خدمات مرجع الکترونیکی برای سوالاتی که اظهار می دارند مانند سوالات فنی ، ارتباط پست الکترونیکی در ساختمان سایت شبکه ایالت (doswork@listservuie.edu)و سوالات پرسیده شده ارتباط تحقیقات الکترونیکی در مجموعه آرشیو سایت به نشانی (dosref@listservuie.edu) به طور متوسط ۲۲۰ سوال در هر ماه در سال ۱۹۹۹ دریافت کرده اند را تهیه می کنند . در ۵ ماه از سپتامبر ۱۹۹۹ تا ژانویه ۲۰۰۰ کتابخانه شبکه موضوعات خارجی وزارت امورخارجه به ۱۱۱۹ سوال جواب داده است، سوالاتی که از خدمات شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه پرسیده شده بود عبارت بودند از: مشکلات فنی و( دسترسی به فایل PDF،شبکه ها یا صفحه گو فرو توضیحاتی درباره لیست های مرکزی) سوالاتی درباره چگونگی دسترسی به انواع خدمات ساختمان ایالت ، انتشارات و متن های سخنرانی و سوالات درباره سیاست های خارجی ، تاریخ دیپلماسی کشورها و موضوعات بین المللی بود. از زمان روابط ملی اشرافی و ورود برای برقرار کردن و بیان کردن حکومت عموم امریکایی ها که تشخیص نمی دادند که یک سطح از حکومت و دیگر نیروها کمتر شد است کتابخانه شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه اغلب اطلاعات و ارجاع خدمات برای هدایت کردن شهروندانی که در منطقه خودشان و حکومت های ایالت و دیگر آژانس های فدرال شبکه وب و خدمات و کتابخانه های محلی به آن نیاز دارند را تهیه می کنند.و حق طبیعی مخصوص برای تهیه خدمات مرجع برای آژانس دولت می باشد . بعضی محدودیت ها برای خدمات هنوز وجود دارد. برای مثال اسمیت موندت گفته بود که یک مرده در میدان جنگ قانونی است که هنوز ادارات ایالتی را منع کرده است .(و خدمات کتابخانه شبکه موضوعات خارجی ایالت ) با ارجاع به صفحه آمریکن با اطلاعات آژانس ایالات متحده و شبکه سایت برای ملت های خارجی (مشکلات حل نمی شود زیرا اطلاعات آژانس ایالات متحده و سایت تقریبا شامل بسیاری از صفحات سفارت خا نه های آمریکایی و دیگر اطلاعات مفید می باشد ) . اسمیت موندت در سال ۱۹۴۸ در ابتدا موافقت کرد. و قانون گذاران پیشرفت ها را که شامل شبکه عظیم جهانی اگر چه که شبکه و... اطلاعات آژانس ایالات متحده می توان به آسانی قرار گیرد راپیش بینی نمی کنند و هر فردی که با کامپیوتر و اینترنت متصل شود آنها پیش بینی نکرده اند. سوالاتی که به وزارت امور خارجه می فرستند از طریق آدرس های پست الکترونیکی عمومی (شبیهHotmail،yahooو ...) که موقعیت جغرافیایی فرستنده را پنهان می کنند می باشند. کتابخانه شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه اغلب در ابتدا فقط منابع مخصوص دولت را که به سوالات جواب می دادند را تهیه کردند. و از هر پیدایش که در وزارت امور خارجه بود که منابع مخصوص بازرگانی وب را تایید می کرد جلوگیری کردند .

اینها وسیله ای برای کتابداران که نمی توانند به هر شرکت یا سازمان و شبکه های وب ارجاع دهند. وسایل مرجع کتابخانه های استاندارد یکنواخت نشده اند مانند نمایه نیویورک تایمز یا راهنمای پیایندهای زبان شناختی خواندنی . اگر چه کتابداران گاهی اوقات شوخی می کنند درباره این که مرجع با یک دست پشت سسر شما را می بندد این در ابتدا نیروهایی که بیشتر خلق کرده اند و بوجود آورده اند را محدود می کند و سوالات را به منابع برای حکومت ها و منابع وب مخصوص دولت را ارجاع می دهند، بعد دفتر اداره ایالت و برای ما مسئله امانت دار کتابخانه که داری اهمیت است و برای ارجاع دادن ارزیابی وسیع از شبکه پیوسته و منابع چاپی می باشد.در جواب دادن به سوالات وزارت امور خارجه کتابخانه شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه برای اولین بار مشخص کرد که هیچ منبع کمکی به سایت شبکه وزارت امور خارجه که به سوالات جواب دهد وجود ندارد. دوم اینکه ،آنها سایت شبکه دولت و مدارک و امانت دار کتابخانه فدرال را بررسی کردند. و سوم اینکه اگر آنها نیاز داشتند آنها باید امانت دار کتابخانه را داری اهمیت بود تکذیب می کردند.قبل از اینکه به منابع غیر دولتی مانند دانشگاها و شبکه سایت کتابخانه ارجاع بدهند یا ذکر کردن کتابها و مقاله ها به عنوان مثال چاپ کتابهایی که پرسشگر درتحقیقات موضوعات اختصاصی کتابخانه کنگره یا تحقیق کلید واژه در فهرست برگه های کتابخانه محلی یا نمایه ها ممکن است پیدا کند . هر وقت ممکن است خدمات کتابخانه شبکه موضوعات خارجی وزارت امورخارجه اغلب صفحات وب برای کتابخانه محلی پرسشهایی از کتابداران خدمات پست الکترونیکی (اگر چه همه آنها برای کتابخانه ها وجود ندارد) یا کوچکترین پیشنهاد این است که در سایت شبکه کتابخانه محلی پیدا کنید و آن را تهیه کند . کتابخانه شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه جواب سوالات مرجع الکترونیکی را با پست الکترونیکی مرجع که روش یادگیری از طریق کتابخانه عمومی الکترونیکی و کارمندان مرجع می باشدرا پی گیری می کند . پیام ها با سلام دوستانه شروع می شوند، پرسشگر تشکر می کند و نخستین سوالات پایه ای قبل از اطلاعات و ارجاع را تهیه می کنند. لوری مون در کتابخانه شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه همیشه میز مرجع الکترونیکی برای مرجع الکترونیکی وزارت امور خارجه در آرشیو سایت (http: dosfan.lib.aic.adu/Erc/ercdesk/farq.html.) را ساخته بود . که شامل مبتکر تحقیقات پیوسته و غالبا پرسشها و سوالات مرجع و بخش هایی در روش های کتابخانه عمومی الکترونیکی بود.

این اغلب پرسشها و سوالات مرجع از مجموعه نزدیک به جوابهای پیوسته ای که نوشته می شد پیشنهاد می شد . و برای عموم که دیدن می کردند خوب و مفید بود. و برای کتابدارانی که چاپ و بدل از آنها که از میان پیامهای پست الکترونیکی دنبال آن بگردند . و بیشتر سوالاتی که مطرح می شوند شکل های متفاوت دارند . کتابخانه شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه اغلب جوابهای پیوسته را روزآمد و مرتب می کنند . برای ساختمان ایالت با همکاری خدمات شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه بسیاری از فواید پیش بینی نشده را آشکار کردند. کتابخانه شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه از ساختمان ایالت برای توانایی سرعت بالایش به جواب دادن سوالات عمومی تمجید کرد.سرعت خدمات با جواب های پیوسته و شبکه اصلی مبتکر راهنمای بیشتر تحقیقات مشکل است . کتابخانه شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه معمولا سعی می کند به نیازهای عمومی تکراری برای اطلاعاتی که منابع جدید از مواد آرشیوی را بوجود آورند ، شبیه آرشیو پیوسته ای از خلق زندگینامه های سفیران گذشته یا کتابخانه قدیمی شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه جواب بدهد .

پائول کانتریاس به بسیاری از سوالات عمومی را پاسخ می دهد . زیرا کتابخانه شبکه موضوعات خارجی وزارت امورخارجه برای خودشان به توانایی های کنونی و مواد آژانس تاریخی نیاز دارند. در آنها یک انگیزه بسیار قوی که آنها را حفظ کنند وجود دارد و توانایی اطلاعات و مدارک پیوسته حکومت را بهبود ببخشند . این تلاش های اداره ساختمان ایالت قابل تحسین است باری موضوعات عمومی که توانایی عمومی اطلاعات الکترونیکی را با در دسترس قرار دادن بیشتر صفحات وب حفظ می کنند . اگر چه اسناد تحقیقات الکترونیکی سایت ساختمان ایالت به جای اینکه به سادگی حذف کنند یا با کامپیوتر کنار می گذارند،آنها باید اغلب اینجا معروف باشند. دفتر موضوعات عمومی تلاش های اضافی را به خاطر حفظ سایت و برای از رده خارج شدن آژانس و تبلیغات قدیمی انجام می دهند. و تغییرات بعدی ، تبلیغات و رازهای مادلین آلبرات در فهرست شبکه وب ایالت که از همکاری شبکه موضوعات خارجی وزارت امورخارجه و دیگر اسناد مرجع الکترونیک وزارت امور خارجه فقط با سایت قدیمی ACDA حفظ می کنند . صفحات USIA که انتقال آنها از صفحا ت در طی موضوعات خارجی تجدید سازمان آژانس اجباری است و اغلب کتابخانه موضوعات خارجی وزارت امورخارجه و آرشیو تحقیقاتی الکترونیکی ساختمان را در دسترس عموم قرار خواهند داد. و موضوعات عمومی اداره طرح های دراز مدت و پروژه بزرگ برای آرشیو الکترونیکی و اداره کنسولی قدیم را به سرعت آگاه می کند . موفقیت همکاری موضوعات خارجی وزارت امورخارجه اغلب طرح های گسترده برای اضافه کردن آرشیوهای الکترونیکی به خاطر اداره چاپ حکومت و دانشگاه آینویس شیکاگو شامل ساختمان ها برای آژانس و ارزشیابی اداره تکنولوژی آرشیوهای پیوسته و خدمات مرجع دیجیتالی که مناسب نیازهای برای مجموعه شان می باشد در دسترس هستند.

سوالات الکترونیکی در جهان :

این افزایش رابطه بین سوالات پست الکترونیکی برای شبکه وب دولت شبیه شبکه موضوعات خارجی وزارت امورخارجه که تنها با حکومت می باشد . اما بخشی خواسته اند که برای خدمات مرجع پست الکترونیکی از هر دو حکومت و نه دولت هایی که مرجع الکترونیکی را تهیه کرده اند را افزایش دهند . یکی از اولین خدمات مرجع با پست الکترونیکی که در کتابخانه های عمومی تهیه شده و از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند گزارش شده و به صورت منظم افزایش یافته است . خدمات سوالات پست الکترونیکی در هر سال که آنها به کارمندان جواب می دادند، بستگی زیادی به کتابداران داوطلب و کتابخانه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری دارد . (نگاه کنید به جدول ۲) دیگر خدماتی که کتابداران به طور داوطلبانه انجام می دهند کوچکترین تماس با (http: www.ala.org/iconn/askkc.html) است و به بیش از ۱۰ هزار سوال برای ۱۲ هزار دانشجو در اوایل آوریل ۱۹۹۶ جواب دادند . سوالات مرکز منابع اطلاعات آموزش و پرورش به نشانی (http:www.askeric.org) می باشد . پایه مرکز منابع اطلاعات آموزش و پرورش دانشگاه سیراکیوس در اتاق پایاپای و بودجه ای برای ساختمان کتابخانه ملی ایالات متحده در زمینه تعلیم وتربیت به بیش از ۱۰۰ هزار سوال در سال ۱۹۹۸ در نظر گرفتند جواب دادند . شبیه شماره های زیادی که بیشتر عمومی از سوالات تخصصی و خدمات که کتابخانه سنتی برای مرجع پست الکترونیکی پیشنهاد کرده اند . در سال ۱۹۹۷ جان واسیک ۷۲ سوال غیر تخصصی برای خدمات مرجع الکترونیکی بنا کرد. او برای اهمیت حدودا ۹۶۳ سوال برای هر روز یا ۲۳۱۳۰۴ سوال در هر سال را بررسی کرد . به هر حال او خدمات مرجع الکترونیکی د رکتابخانه های دانشگاهی و عمومی که نشان داد داستان متفاوتی است را بررسی و مقایسه کرد . وب سایتهای کتابخانه های عمومی و دانشگاهی به طور کلی فقط یکی از ۱۲ سوال با پست الکترونیکی در هر هفته را به خود جذب می کنند. بسیاری از کتابخانه ها کاهش ۲تا ۴ سوال در هر ردیف روز را بررسی کردند. در حقیقت شماره های کتابخانه های سنتی کاهش می یابد . بعضی از کتابخانه های عمومی به این نتیجه رسیده اند که خدمات مرجع با پست الکترونیکی جالب نیست . برای معاوضه یک سوال برای تهیه خدمات مرجع الکترونیکی که به شدت بحث می کردند به آن تاکید نداشتند.

از داخل جمعیت سوال غیر تخصصی برای خدمات سوالات پست الکترونیکی و شبکه وب حکومت مطرح شد .و روشن بود که بسیاری از سوالات از طرف شهروندانی که برتری داشتند از عموم محله ، دانشگاهی و امانت دار کتابخانه فدرال که در دسترس آنها بود اما هیچ کس به نظر نمی رسید درباره کتابداران و مکان هایی که پرسیده شده برای کمک فکر کند. برای مثال کتابخانه شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه و دانشگاه آینویس شیکاگو سوالاتی که از طریق سایت شبکه وزارت امور خارجه به یکی از آنها وابسته بود را دریافت کردند. دانشجویان دانشگاه آینویس شیکاگو می پرسیدند از وزارت امور خارجه که در کتابهای مرجع کتابخانه های استاندارد چکیده نامه های ریاضی را پیدا کنند . این دانشجویان ترجیح می دادند آژانس حکومت فدرال که بیشتر دوست داشتند به آنها برای تحقیقات از کتابخانه های عمومی خودشان کمک کنند. (چگونه فتوکپی جدیدترین چکیده نامه ریاضی در هر مدرک و میزهای مرحع عمومی و شماره های قدیمی از تعداد زیادی از آنها برای هر سال که از سال ۱۹۰۰ به عقب برگردیم ) این کاملا امکان دارد که دانشجویان بتوانند از یکی از کامپیوترهای کتابخانه برای سوالات خود از طریق پست الکترونیکی استفاده کنند . چرا بسیاری از مردم سوالات مرجع الکترونیکی و پرسشهای غیرتخصصی که خدمات پیوسته و وب سایتهای دولت به جای پست الکترونیکی که در کتابخانه محلی وجود دارد را انتخاب می کنند. بعضی از عوامل موثر ممکن است شامل :

۱.فقط در صفحه اصلی کتابخانه ممکن است پیدا کنند و مشکل است (بسیاری از دانشگاهها راهنمایی برای رابطه کتابخانه و صفحه اصلی دانشگاه ندارندو دانشجویان مجبورند که از راههای مختلف فهرست برگه ها ی شبیه خدمات یا دانشگاهها را جستجو کنند).

۲.یکی پیدا کرد که صفحه اصلی کتابخانه ممکن است خدمات خدمات پست الکترونیکی را ارتقاء ندهد و آنها را به صفحات اول وصل کند اما در عوض ممکن است د ر سایتهای بیشتری پنهان کند (با صفحات مرجع اداره یا از طریق لیست آدرس های شخصی ایمیل کتابداران ).

۳.کتابخانه ممکن نیست فعالیت و خدمات مرجع الکترونیکی بازرگانی را به مراجعه کنندگان ارائه دهند (برای مثال جزوه آگهی های بوجود آورند و لیست ها و مقالات جدید یا از لیست های مردمی که در شبکه وب با سوالات غیر تخصصی معاشرت دارند را بررسی و نگهداری کنند).

۴.کتابخانه ممکن نیست ارزشهای جذب بازدیدکنندگان را که در سایتها وجود دارد را اضافه کنند (در ساختمان آرشیو تحقیقات پیوسته که به سوالات یا چیزهای یگانه و منابع مرجع پایه ای را بوجود می آورند جواب می دهند).

۵.صفحات وب کتابخانه ممکن است مورد توجه و پیشنهاد محدود حق اشتراک پایگاه اطلاعاتی باشدو نارضایتی بازدیدکنندگان را بوجود آورند . (که شامل وابستگی مراجعه کنندگان با مشکلات فنی) که نمی توانند منابع مطلوب را در دسترس قرار دهند.

در مقایسه بین وب سایتهای کتابخانه سنتی ، خدمات سوالات غیرتخصصی را معمولا بیشتر انجام می دهندیا همه پیشنهاد لیست های قبلی را مفید می دانند و آنها را تبلیغ می کنند . بنابراین بیشتر آنها سوالات مرجع الکترونیکی عمومی را جذب می کنند . یک سوال و کتابخانه ها معمولا با راههایی که آنها دریافت و دفاع می کنند و از این که آنها به عموم خدمت می کنند مخالفت می کنند.اغلب یک سوال خدمات توانایی باز را برای اطلاعات و خدماتی که در سایت وجود دارد را تامین می کند . هر بازدیدکننده سایت که وارد آرشیو تحقیق می شود، مراجعه کنندگان همه منابع را می بینند و سوالات خود را می پرسند . به هر حال صفحات وب کتابخانه پیشنهاد می کند که بیشتر محدودیت منابع به خاطر حق اشتراک است و اجازه دادند فقط با وابسته مراجعه کنندگان بحث کنند. در شرح وابستگی مراجعه کنندگان ، کتابخانه ها به خدمات پایه ای که افراد درباره آن محدود کرده اند گرایش دارند. (وضعیت جغرافیایی یا اعضای اصلی مهم ) در صورتی که یک سوال معمولا پایه سوالات را محدود می کند (تعریف در یک سوال موضوع خدمات مهارت در ریاضی ،نجوم ،هنر آمریکایی یا علم دریانوردی) این افراد مهم ، نمونه ای هستند که اغلب یک سوال برای خدماتی که در زمان وجود دارد را محدود می کنند . برای خدمات شبیه کوچکترین ارتباطی که بوجود می آورند که برای ۱۲ دانشجو از بین هزار نفر انجام می دهند. اگر چه بسیاری از کتابخانه های عمومی به خدمات سوالات پست الکترونیکی پایه ای پیشنهادی را انجام می دهند. بعضی از کتابخانه های دانشگاهی خدمات مرجع الکترونیکی را کاملا به مراجعه کنندگان وابسته نیستند. و با شبکه استفاده کنندگان که به آدرس های جدیدی و آدرس عامه مردم که با همدیگر وابسته هستند می فرستند . یک طرف یک سوال خدماتی شبیه این که در کتابخانه عمومی الکترونیکی وجود دارد می باشد. با چند سوالی که پرسیده می شود کتابخانه های دانشگاهی ممکن است تصمیم بگیرند که ... مرجع پست الکترونیکی بیشتر از مقدار لازم باشد . برخلاف همه ما ، تبلیغات و آگهی مراجعه کنندگان را کاملا انجام نمی دهند و پست الکترونیکی ظاهرا اغلب نیازهای مهم که برای اضافه کردن مرجع کارمندان صرف کرده اند را انجام نمی دهند و در وقت کتابداران درخواست مستقیم وجود ندارد . یک خدمات مرجع هم زمان ذاتا وقت گیر نیست. در ابتدا که هر سوالی را که معمولا خارج از صحبت های طولانی آنها می گیریم می نویسیم . اما به کتابداران شانسی می دهند که دوباره تحقیق استراتژی در انواع منابع را انجام دهند بدون اینکه نیازهای سوال کنندگان و افرادی که پشت میز منتظراند را بدانند . بسیاری از وب سایتهای دولت برای جذب یک سوال شبیه تعداد زیادی از سوالاتی که پرسیده می شوند که آنها مشکل است از تعداد زیادی از مراجعه کنندگان متفاوتی که با آنها برخورد می کنند نگهداری می کنند. به عنوان مثال در ایالات متحده نقشه زمین شناختی به یک سوال زمین شناختی خدمت می کنند. http:www.walruswr.usgs.gov/docs/ask-a-eg.html))و به وب سایتهای ایالتها پیامهایی که فرستادیم به حدود ۵۴% آننها جواب داده اند. در کتابخانه های عمومی الکترونیکی تعداد زیادی از خدمات پرسش ها و سوالات با مقدار کمی حقوق کارمندان را داوطلبانه برمی گردانند . (http:www.ipl.org/ref/gue/) این خدمات به صورت آزمایشی و در صفحات ایالتها به صورت مقدماتی شرح می دهند . هر روز ما تعداد سوالات زیادی دریافت می کنیم و سپس ما می توانیم با منابع کارمندان کنونی مان به آنها جواب بدهیم . اگر چه در زیر با تعداد زیادی از سوالات قرار داریم اغلب خدمات الکترونیکی با کمبود مسئولیت از رئیس با تلاش های زیادی تهیه می شوند . سیاست گذاران حکومت و بنیانگذاران کمک کننده به سازمان درجهت سرمایه گذاری و خدمات به مراجعه کنندگان اقدام کرده اند .سوالات غیر تخصصی در کل خدماتی هست نه برای فایده اینترنت یا دیگر جوامعی که اساس آنها سیاست وضع کردن است اعتماد کنند و اغلب برخورد می کنند و خیلی مشکل است بدست آوردن و واگذارکردن و کتابخانه های سنتی آن را انجام می دهند . هنوز آنها خدمات آزاد برای صدها و هزاران شهروند آمریکایی که هر سال که نیازهایشان با کتابخانه های عمومی برآورده نمی شود تهیه می کنند . شاید یکی از راههای انتقال دادن حقیقت و درستی موقعیت کتابخانه های محلی باشدو حکومت باید باشد اگر خدمات مرجع الکترونیکی را بفرستند، فاکتور کتابخانه محلی برای هر سوال از هر فرد که در جامعه وجود دارد جواب داده می شود . این را می توانیم برای کتابخانه های سنتی با چشمان باز ببینیم در خصوص اینکه چگونه تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه یا مردم محلی خدمات مرجع الکترونیکی راواقعا تهیه می کنند . تعداد زیادی از سوالات پست الکترونیکی اغلب مشکلات فنی زیادی برای خدمات مرجع الکترونیکی که تهیه می شوند. در شکل هایی که چگونه در مسیر فرآیند ، اختصاص و کارآیی شماره های زیادی در دریافت و فرستادن پیام های پست الکترونیکی در آرشیو تهیه می کنند را بوجود می آورد. یکی از مهم ترین دلایل برای موفقیت در کتابخانه عمومی الکترونیکی که قدرتمند هستند و آسان برای استفاده کنندگان در مجموعه تحقیقاتی الکترونیکی اساس سوالات وب فرآیند نرم افزار در توسعه توسط کتابخانه عمومی الکترونیکی می باشد. میشل کلینین که به همه کتابداران و هماهنگ کننده مرجع اجازه می دهد. و از طریق راههایی در جهان و هر وقت در روز و شب ثبت می کند و همه عکس العمل ها برای سوالات و رفتارهای که مرورگرها در شبکه اینترنت انجام می دهند را انجام می دهد ، اگر با آژانس دولت آنها به انجام برسانند.شبیه عامل موثر نرم افزار که توسط آژانس مشاوران بشتر حل می شود و رد انواع توانایی پست الکترونیکی و خدمات که تعداد زیاد در افراد عمومی بالاخره نیازمند آن خواهند بود تهیه می شود.

احتمالات آینده: تقسیمات گسترده به تقسیمات الکترونیکی

موضوعات خارجی شبکه وزارت امور خارجه تجربه ای است که نیازها را برای شکل های جدید خدمات اطلاعاتی و الکترونیکی حکومت از موقعیت خدمات اطلاع رسانی سنتی توسعه پیدا می کند، را بیان می کند. شبیه خدماتی که شامل خدمات الکترونیکی برای راهنمای شهروندان به منابع الکترونیکی و دسترسی خدمات از طریق وب سایتهای حکومت به همان خوبی کوشش اسناد الکترونیکی نگهداری می شوند.و دسترسی به بیشتر مواد الکترونیکی بهتر شده است . همکاری موضوعات خارجی شبکه وزارت امور خارجه روشی است که نشان می دهد یک فرصت برای فعالیت امانت دار کتابخانه های فدرال که از دسترس عمومی به پایه الکترونیکی اطلاعات حکومت و اغلب ارتباط دوباره با عموم که طور دیگری در کتابخانه به شرط اینکه با خدمات مرجع الکترونیکی ملاقات کنند ممکن نیست حمایت کنند. آژانس های دولت روش های طبیعی برای همکاری کتابخانه فدرال دارند که هم اکنون مجموعه های مواد حکومت را اداره می کنند و کارمندان با کتابخانه ها به جواب های سوالات دولت می پردازند که شامل انتقال داادن اطلاعات و خدمات ارجاعی برای سوالاتی که خارج از حوزه تخصصی و مهارت آژانس می باشد. اکنون دولت تلاش می کند که به مدخل اصلی سایت های وب که به گروههای مخصوص شهروندان شبیه دسترسی آمریکای به رده بالا نشانه گرفته اند دست یابند .(http:www.seniors.gov) دسترسی آمریکایی برای دانشجویان (http:www.student.gov/indea.html) ومصرف کننده حکومت ( http:www.consumer.gov) ممکن است دیگران حاضرشوند در راه رسیدن به فرصت که برای کتابخانه های فدرال کار کنند و همکاری با حکومت که سوالات عمومی را کنترل کنند. کتابخانه ها خدمات مرجع الکترونیکی برای وب سایتهای عمومی را تهیه می کنند . مطمئنا کارمندان کافی موضوع مهمی نیست . اگر چه بعضی خدمات بزرگ با داوطلبانی که استفاده می کنند آزمایش می شوند یا سوال کردن از حقوق کارمندان که از خدمات مرجع الکترونیکی در اضافه به حجم کار اکنون تهیه می کنند. هر یک از درخواست ها اغلب توسط کارمندان بوجود می آید و مشکلات را پوشش می دهد . خلاقیت راههای موضوع کارمندان را برای خدمات مرجع الکترونیکی گسترده و بعضی از موفقیت های همکاری که درگیر با مشارکت با کتابخانه برنامه های فارغ التحصیلان در دانشگاهها را نشان داده اند را حل می کند . این گروه برای سوالات مرکز منابع اطلاعات آموزش و پرورش خدمات می دهد. و جایگاه آنها در مرکز منابع اطلاعات آموزش و پرورش دانشگاه سیراکیوس و اتاق پایاپای قرار دارد. جلب دانشجویان فارغ التحصیل در کتابخانه سیراکیوس و برنامه علم اطلاع رسانی از کتابخانه های حرفه ای بهتر است . بوجود آوردن برنده در این موقعیت برای سوالات کارمندان مرکز منابع اطلاعات آموزش و پرورش و دانشجویان فارغ التحصیل سیراکیوس که سعی می کنند که به آموزش جواب های واقعی سوالات مرجع کمک کنند سخت است . کتابخانه علمی دانشجویان اغلب در کتابخانه عمومی الکترونیکی شرکت می کنند که آنها مجموعه پایه ای وب و یادگیری مرجع الکترونیکی آزمایشگاهی برای دانشجویان فارغ التحصیل در کلاس ها در دانشگاه میشینگان ، دانشگاه سیراکیوس ، دانشگاه ایالت کنت و دانشگاه واشینگتن می گذارنند.دانشجویان در کتابخانه عمومی الکترونیکی به سوالات مرجع با پست الکترونیکی جواب می دهند. نخستین منابع پیوسته را بوجود می آورند و پیشگام های تحقیق پایه ای وب را در حال حاضر در مجموعه های پیوسته و خدمات کتابخانه های عمومی الکترونیکی موفق شده اند. اگر چه موریس در کتابخانه عمومی کشور داوطلبانه کار می کند و اگر چه ارتباط های کوچک مورد توجه کتابخانه های الکترونیکی بود . به عنوان مثال درآمریکا کتابخانه های حرفه ای به طور گسترده درگیر در خدمات مرجع الکترونیکی می باشند . در حال حاضر کتابخانه های ایالات متحده به طور عموم پشت سر دیگر کشورها که از کارمندان مرجع الکترونیکی ملت ها تشکیل شده است را پوشش می دهند . در فنلاند و انگلستان کتابخانه ها هم اکنون با همدیگر همکاری می کند در کنسرسیوم هایی که برای شهروندان درباره خدمات مرجع الکترونیکی دولت ها تهیه می کنند ، در پایان، دولت ها خدمات را با مشارکت ۱۸ کتابخانه عمومی انجام می دهند. ودر حالی که هیچ یک از گروههای بزرگ از کتابخانه عمومی انگلستان در پروژه EARL شرکت نکرده اند.اگر چه بعضی از کتابخانه های ایالات متحده و خدمات مرجع تخصصی الکترونیکی با کتابخانه کنگره در فرآیند مشترک دولت در خدمات مرجع الکترونیکی همکاری و درگیر بودند. هم اکنون تلاش های نو آمریکایی که مکان هایی را گرفته اند . اگر چه در آزمایشگاه میز واقعی مرجع (VRD) یک سوال کنسرسیوم که توسط آر.دیویدلانکس بررسی می شود که مسئول همکار در مرکز منابع اطلاعات آموزش و پرورش و اتاق پایاپای در اطلاع رسانی و تکنولوژی می باشد. در طی سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ ائتلاف خدمات سوالات غیرتخصصی در کتابخانه های عمومی شبیه کتابخانه موریس کانتتی در نیوجرسی می باشد. و دیگر داوطلبان و دستمزد کار کتابداران اگرچه خدمات شبیه پرسشهای مرکز منابع اطلاعات آموزش و پرورش ، ارتباط های کوچک ، کتابخانه های عمومی الکترونیکی و موزه ملی در آمریکا هنر شرکت کردن در شرح سیستم در حال پیشرفت برای مشارکت و اختصاص دادن سوالات مرجع الکترونیکی از بین بسیاری از خدمات تخصصی دولت اگر چه کنسرسیوم سوالات میز مرجع واقعی است . وقتی که تلاش های کنسرسیوم خدمات مرجع الکترونیکی ادامه پیدا کرد، امیدوار بودند که امانت دار کتابخانه در انتخاب سهیم خواهد بود و مهارت های تخصصی در رسیدگی به سوالات شهروندان در ارتباط با مدارک دولت و خدمات مناسب خواهد بود شاید بیش تر کتابخانه های سنتی و امانت دار کتابخانه فدرال باید علاقه شدید به انتقال در جهت حمایت بزرگ در خدمات اصلی الکترونیکی و تهیه خدمات الکترونیکی داشته باشند . در سال۱۹۹۵ سازمان نشر دولت (GOP) بر افزایش مهاجرت اسناد فدرال در اینترنت و تعیین کردن این که پایه های مدیریت ما از کنگره را اشاره داشتند و ما امیدوار بودیم که بزودی همه اطلاعات از طریقFLDP که در آینده باید الکترونیک با پایان سال مالی ۱۹۹۸ اضافه شود تهیه شود. هر امانت دار کتابخانه باید اکنون قدم هایش را برداشته باشد و مطمئن باشد که در آینده بتواند برخورد موثری باعموم نه با اطلاعات الکترونیکی محیط داشته باشد . هیچ کتابخانه ای اکنون بدون ارتباط اینترنت نمی تواند باشد . بعضی دولت ها مفهوم مدارک کتابخانه ها را با بسیاری از مدارک دولت و حرکت خدمات به سوی اینترنت را بررسی کرده اند. کاملا روشن است که امانت دار کتابخانه فدرال باید اطلاعات ، ارجاع و خدمات سازمان را به طور پیوسته محل برگزاری آنها را تهیه کند و ادامه دهد. اساس تجربه کتابخانه شبکه موضوعات خارجی وزارت امور خارجه و دیگر خدمات سوالات غیر تخصصی همکاری استفاده از مهارت کتابداران و دیگر توانایی های خدمات مرجع الکترونیکی که تهیه و خلق برگزیده ترین صفحات وب و رفتارهای متفکرانه خدمات مرجع پست الکترونیکی می باشد. در حال حاضر فرصت خوبی برای عمل کردن به دسترسی تعهد و دسترسی به اداره الکترونیکی نیست.

اصغر موسایی