سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
دوچرخه موتورسوار
گرچه دوچرخهسواری به مهارت چندان بالایی همانند موتور سواری نیاز ندارد اما افراد زیادی به دلیل فشاری که حین رکاب زدن به پا وارد میشود از خیر دوچرخهسواری میگذرند.
با توجه به این موضوع شرکت کرواسیایی ریماک که با تولید خودروی برقی کانسپت وان نگاه های زیادی را به سمت خود جلب کرده، دست به کار شده و دوچرخه ای الکتریکی را با سه حالت برقی، رکابی مکانیکی و ترکیبی از هر دو ساخته است و قابلیت هایی فرای یک دوچرخه برقی صرف را به ارمغان می آورد.
این دوچرخه یا موتور الکتریکی که G-۱۲ نام دارد با وزن ۴۹ کیلوگرمی خود مناسب راه های بیرون از جاده هم هست.
دوچرخه سوار برای راندن آن سه گزینه پیش رو دارد؛ حالت پدال مکانیکی شبیه دوچرخه های معمولی و با نیروی پای فرد، حالت پدال مکانیکی با کمک موتور الکتریکی و حالت الکتریکی صرف که راننده نیازی به رکاب زدن ندارد. هنگام استفاده از موتور الکتریکی صرف نیز امکان انتخاب سه حالت خیابان، صرفه جویی و توان بالا برای راننده میسر است.
در حالت خیابان حد مجاز سرعت از ۲۵ کیلومتر بر ساعت تجاوز نمی کند. در حالت صرفه جویی، سرعت از حالت خیابان هم پایین تر می آید و مصرف انرژی به حداقل میزان خود می رسد. بالاترین سرعت این موتور ۶۵ کیلومتر بر ساعت است که در حالت توان بالا به آن می رسد. بنا بر اعلام شرکت سازنده با یکبار شارژ باتری ۶۴ ولتی ۱.۳ کیلو وات بر ساعت لیتیومی این وسیله که ۸۰ دقیقه طول می کشد، می توان ۱۲۰ کیلومتر را طی کرد.
این دوچرخه به نمایشگر لمسی پنج اینچی مجهز است که وسط فرمان نصب شده است. از طریق این نمایشگر راننده می تواند حالت های مختلف حرکت را انتخاب کند ضمن این که اطلاعاتی از قبیل سرعت، توان خروجی و مصرفی باتری در لحظه، میزان شارژ باقی مانده و مسافت قابل پیمایش برحسب شارژ نمایش داده می شود. ویژگی جالب توجه دیگر این موتور حسگر اثر انگشتی است که در زیر نمایشگر آن قرار داده شده است.
با استفاده از این حسگر امکان تعریف ۵۰ کاربر مجزا و تعریف پنج انگشت دست برای هر کدام وجود دارد. می توان برای هر کدام از انگشتان دست یک حالت رانندگی (خیابان، صرفه جویی و توان بالا) را انتخاب کرد.
به این ترتیب حین راندن G-۱۲ با یک لمس ساده می توان تغییر وضع و سرعت را اعمال کرد. ترمزهای این موتور ۲۵ میلیون تومانی (۸۰۰۰ دلار) از نوع ترمز بازیافت انرژی بوده که با هر بار گرفتن ترمز، انرژی جنبشی این دوچرخه موتورسوار را گرفته و به برق تبدیل می کند تا دوباره در باتری ها ذخیره شود.
gizmag.com / مترجم: رامین فتوت
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سیدابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور رئیسی سقوط بالگرد رئیسی ایران سقوط بالگرد بالگرد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
کنکور مشهد هواشناسی تهران امتحانات نهایی تعطیلی مدارس هلال احمر سیل قوه قضاییه سیل مشهد بارش باران آموزش و پرورش
شهادت رئیس جمهور بورس قیمت خودرو یارانه قیمت دلار قیمت طلا خودرو دلار بازار خودرو ایران خودرو حقوق بازنشستگان قیمت
تلویزیون سینما هنرمندان سینمای ایران لیلا حاتمی شعر نمایشگاه کتاب رسانه ملی علی حاتمی
قرآن تجهیزات پزشکی تلسکوپ فضایی هابل
اسرائیل رژیم صهیونیستی ترکیه امیرعبداللهیان روسیه سوریه غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه چین حماس
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر باشگاه پرسپولیس فدراسیون فوتبال لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس لیورپول بازی تراکتور منچسترسیتی
هوش مصنوعی سامسونگ تبلیغات اپل موبایل نمایشگاه ایران هلث هواپیما اینترنت
رژیم غذایی بارندگی مردان آلزایمر زیبایی شادی استرس فشار خون افسردگی