پنجشنبه, ۲۷ دی, ۱۴۰۳ / 16 January, 2025
نخستین قدم در ساخت آگهی رادیوئی و تلویزیونی
آیا شما هم برای گسترش کسب و کار خود میخواهید از رسانهٔ بزرگ رادیو و تلویزیون به منظور معرفی خدمات خود استفاده کنید؟
تردیدی نیست که هماکنون تلویزیون یکی از مؤثرترین رسانههای عمومی در جهان است و به همین دلیل بعضاً بهعنوان گرانترین رسانه هم نام برده میشود. تلویزیون، بهدلیل ضریب نفوذ بسیار بالا در میان خانوادهها و دسترسی ارزان و برنامههای متنوع، برای جذب شهروندان، رسانهای مطلوب برای صاحبان آگهی نیز به شمار میآید.
با توجه به اینکه تعرفههای آگهی در رادیو و تلویزیون گران بهنظر میرسد ولی با مقایسهٔ آن با سایر رسانهها نظیر روزنامه و بیلبورد، از نظر میزان نفوذ در مخاطب، حوزهٔ جغرافیائی تحت پوشش، دسترسی مخاطبان، جذابیتهای آگهی و در نهایت میزان بینندگان آگهی، به این نتیجه میرسیم که آگهی تلویزیون پرهزینه است ولی گران نیست!
اکنون که میخواهید آگهی خود را از تلویزیون پخش کنید، اولین اقدام چیست؟ اقدام به ساخت آگهی میکنید؟ بهدنبال تنظیم قرارداد پخش آگهی میروید؟ یا...؟
اولین قدم انتخاب یک شرکت تبلیغاتی بهعنوان مشاور تبلیغاتی است. بهدلیل حجم زیاد اطلاعات در مورد مقررات ساخت و پخش و سایر تسهیلات و شیوههای پخش آگهی، مشاور با کسب اطلاعات شما و جمعبندی شرایط پخش، بهترین امکان را برای شما ارائه و با همفکری با شما نسبت به اجراء سفارشات شما اقدام میکند.
وظیفهٔ مشاور تبلیغاتی چیست؟
مشاور تبلیغاتی بایستی ضوابط قانونی و مقررات ساخت و پخش آگهی را با صاحب آگهی در میان بگذارد و ایشان را با شرایط لازم برای عقد قرارداد آگاه سازد.
در صورتیکه شما دارای مجوزهای لازم برای عقد قرارداد با صدا و سیما باشید، قدم بعدی بحث بر چگونگی ساخت آگهی از نظر مضمون، تکنیک، مدت زمان آگهی و سایر جزئیات آگهی است.
در این موارد تجربیات مشاور و سوابق تیم تولید خلاقیت وی، در ارائهٔ طرحهای بکر و جذاب، عامل مؤثر در کسب نتیجهٔ مطلوب از برنامهٔ تبلیغاتی به شمار میرود.
مخاطب آگهی شما کیست؟
چه کسانی از کالا یا خدمات شما استفاده میکنند؟ برنامههای موردنظر آنان در کدام شبکه و در چه ساعاتی پخش میشود؟
پخش آگهی در محلهای گرانقیمت، متضمن دریافت نتیجه نیست! یک مشاور خلاق، قبل از هر کاری با برنامهریزی دقیق برای ساخت آگهیهای لازم (براساس شناخت از مخاطبان) و نیز تنظیم برنامهٔ پخش آگهی، خیال شما را آسوده میکند.
وقتی پخش آگهی از رسانه شروع میشود بخش عمدهای از وظایف مشاور انجام شده است! پس قبل از هر اقدام عملی، مشاور مورد اعتماد خود را انتخاب کنید و سپس از او بخواهید که برای شما طرح و برنامهٔ خود را برای ساخت و پخش آگهی ارائه دهد و پس از تأیید، اجراء آن را از او بخواهید.
حمید کلامی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست